Serwis BMW G12 745e LCI B58X oraz F32 435xd w Mobile Coders :).
Uwielbiamy pracować przy pięknych, mocnych i nietuzinkowych samochodach. Takim bez dwóch zdań jest BMW G12 745e LCI, a także 435xd F32, których na rynku jest bardzo bardzo mało, a które mogą popisać się pokaźną mocą silnika :).
W BMW G12 745e zaczęliśmy od:
- Wymiana oleju Penrite Enviro+ 5w40
- Wymiana filtra oleju BMW OE
- Ceratec
- Engine Flush
(zestaw Trzech Króli).
- Wymiana świec zapłonowych BMW OE
- Wymiana filtra powietrza BMW OE
- Wymiana filtra kabinowego BMW OE
- Kodowanie całego pojazdu, wszystkich dodatkowych asystentów
Tak więc prezencja BMW G12 LCI, czyli wersji LONG w kolorze imperial-blau brillant metallic jest genialna :). Auto nie jest w wersji M-pakiet, co dla jednym może wydawać się dziwne. Jednak tak wyglądający samochód wygląda dla nas przepięknie i elegancko. Nie ma czarnego grilla, nie ma czarnych listew, ale chrom w połączeniu z dużym grillem, laserowymi lampami i pięknymi felgami robią piorunujące wrażenie.
Dodatkowo samochód wyposażony tak jak na serię 7 przystało :). Są wentyle, są komforty, są masaże, jest pełen pakiet asystentów Professional. Jest deska pokryta skórą naturalną, jest system soft-close, jest pakiet Ambient Air.
No powiedzmy, że brakuje Bowers&Wilkins Audio, ale jest Harmann i może przydała by się tylna oś skrętna do łatwiejszego manewrowania po mieście 😊. Cała reszta jest i pięknie komponuje się w jasnym środku.
Pod maską mamy 394 KM, ale to już niedługo, ponieważ właściciel tego samochodu niebawem chce zrobić 500 KM w czym chętnie „zamoczymy ręce” 😉. Samochód musi pojeździć kilka kilometrów zanim to zrobimy 😊.
Pełen serwis olejowy wykonaliśmy jeszcze przed planowanym okresem, który zaleca ASO. Sugerujemy to każdemu, by zapewnić swojemu autku zdrowie, siły i witalność. Pomimo, że wg komputer, czas na świece zapłonowe miał minąć dopiero za 20k km to ten serwis zrobiliśmy już teraz 😊. Samochód obecnie jest przeserwisowany maksymalnie jak się dało.
Zastosowaliśmy oczywiście wszystkie filtry oryginalne BMW.
Na sam koniec zakodowaliśmy:
• AWZ – Automatyczne wykrywanie znaków STOP / USTĄP PIERWSZEŃSTWA
Funkcja jest rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne informowanie kierowcy dźwiękiem oraz sygnalizacją na zegarach / Head-Up w przypadku zbliżania się do skrzyżowania ze znakiem STOP lub Ustąp Pierwszeństwa, jeżeli kierowca nie zwalnia.
• ARS – Automatyczne reagowanie na sygnalizację świetlną
Funkcja jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne zwalnianie i zatrzymanie pojazdu w przypadku wykrycia czerwonego światła wtedy, gdy jest to możliwe. System też umożliwia ruszenie po wykryciu zmiany światła na zielone.
• ADP – Automatyczne dostosowywanie prędkości do ograniczeń
Funkcja jest rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne dostosowywanie prędkości samochodu w oparciu o znaki drogowe. Kierowca może dostosować system indywidualnie pod siebie i ustawić czy prędkości odczytanie z znaków mają być dostosowane dokładnie do tych wskazanych przez znaki czy mają być większe lub mniejsze. Tolerancja +/- 15km/h w stosunku do znaku.
Aktywowaliśmy również VIM, czyli Vdeo w trakcie jazdy z każdego źródła, cyfrową temperaturę opon oraz dezaktywację funkcji uniemożliwiającej zamykanie szyb z automatu, gdy mamy otwarte drzwi 😊.
Drugim pojazdem było BMW F32 435xd w którym wykonaliśmy:
- Wymiana oleju Penrite Enviro+ 5W40
- Wymiana filtra oleju BMW OE
- Ceratec LM
- Engine Flush
(Zestaw Trzech Króli).
Dodatkowo wymiana filtra paliwa, powietrza oraz kabiny.
- Wymiana oleju BMW OE w skrzyni VTG (napęd xDrive)
- Wymiana oleju w skrzyni biegów ZF 8HP wraz z miską i filtrem
Jest to o tyle ciekawy model, że na rynku jest ich jak na lekarstwo, a połączenie 3.0d z dwiema turbinami oraz mocą 313 KM w serii to coś naprawdę fajnego. Trójka/Czwórka i 3.0d, w Polsce jest to konfiguracja praktycznie nie do spotkania 😊.
W tym aucie Mateusz poprosił nas o pełen serwis, który z miłą chęcią wykonaliśmy. Największy efekt jak zawsze przyniosła wymiana oleju w skrzyni biegów wraz z miską i filtrem, a także wymiana oleju w skrzyni rozdzielczej VTG, czyli urządzeniem, które zarządza napędem xDrive. Po wymianie, resecie adaptacji i pierwszych kilometrach, właściciel wyczuł znaczną poprawę w płynności jazdy, zmiany przełożeń. Znikły wszystkie pooszarpywania czy drobne irytujące objawy szorstkości samochodu 😊.
Jeśli myślicie, że olej w skrzyni biegów, VTG, czy dyfrach jest wieczny i można bez końca na nim jeździć to chcemy Wam powiedzieć, że mylicie się i warto o to szybko zadbać 😊.
Bardzo dziękujemy obu właścicielom za zaufanie i udstepnienie nam tych pięknych autek 😊.
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #bmwG12 #LCI #745e #ehybrid #kodowanieBMW #5AU #BMWF32 #435d #serwisolejowy #penrite #5w40 #ceratec #LM #flush #zf8hp