Serwisy, serwisy i jeszcze raz serwisy, czyli właściwe i odpowiedzialne podejście do obsługi swojego pojazdu BMW :).

Wiemy, że nie wszystkim chce się serwisować auto tak "często" jak piszemy. Większość kierowców sugeruje się tylko wskazaniami na liczniku, które niezbyt często przypominają o koniecznej wymianie oleju, płynu hamulcowego czy filtrów :).

Interwał w nowoczesnych samochodach to okolice 25-30k km jeśli chodzi o wymianę oleju, 50-60k km jeśli chodzi o wymianę filtra powietrza, paliwa czy świec (w przypadku benzyn).

Takie ustawienia powodują wiele problemów czasami już nawet w pierwszym roku użytkowania samochodu. Jeśli jeździmy dużo to nasz silnik szybko przestanie działać tak dobrze jak w dzień odbioru go od dealera.

Niepokojące dźwięki, które często wydostają się z silnika nie tylko spowodowane są osprzętem, ale czasami dobiegają z samego wnętrza silnika. Dobry olej, czyli właściwe smarowanie, który często wymieniamy, to podstawa.
Z doświadczenia możemy powiedzieć, że górna granica działania najlepszych olejów to max 13-15k km i jazda dłużej przyczynia się do skrócenia życia jednostki napędowej i jego osprzętu.
90% problemów w nowoczesnych samochodach bierze się z dwóch powodów:
1. Brak świadomości kierowcy co do fizyki działania silnika i jego elementów
2. Zbyt rzadka wymiana materiałów eksploatacyjnych

Przyczyny są banalne i nie dziwi nas to, że ludzie takiej świadomości nie mają. W końcu kto ma ich tego nauczyć. My staramy się jak możemy, staramy się za każdym razem pracując z klientem podpowiedzieć, by nie "katować" samochodu na zimnym, by minimum 2x częściej niż zaleca to producent, wymieniać oleje i filtry w swoim pojeździe, by pamiętać o nie doprowadzaniu pojazdu do jazdy na rezerwie zbyt długo i aby lać najlepsze możliwe paliwo + ewentualnie jakieś dobre dodatki do niego, szczególnie w dieslu.

Trzymając się tych dobrych zasad pojeździmy naprawdę długo, a na pewno 2-3x dłużej nić ich nie przestrzegając. To bardzo proste. Jeśli dbasz o zdrowie to sam nie przyczyniasz się do skrócenia sobie życia. Jasne, czasami i tak dochodzi do usterek, ale przynajmniej możesz mieć czyste sumienie, że na takie czy inne uszkodzenie akurat wpływu nie mam. Jednak na sam silnik mamy bardzo duży wpływ, bo dobre smarowanie to lepsze chłodzenie i mniejsze tarcie, czyli mniejsze zużycie elementów silnika.

W prezentowanym poście przedstawiamy 2 pojazdy:
BMW G30 520xd oraz BMW X3 G01 20d.

G30 to samochód pana Kamila, który odwiedza nas regularnie, jego auto jest zmodyfikowane już bardzo długo. Regularnie zmienia on olej oraz filtry, dba o każdy szczegół i trzyma się zaleceń 2x krótszych interwałów niż uznane przez producenta. Dzięki temu z jego samochodem problemów nie ma i działa świetnie.
W jego samochodzie zmienialiśmy olej w silniku z użyciem zestawu Trzech Króli, czyli oleju Penrite Enviro+ 5W40, Ceratec'a LM, oraz wypłukaliśmy silnik płukanką Engine Flush Penrite.

Dzięki temu samochód wciąż utrzymuje czystość techniczną i działa bez zająknięcia.
Dodatkowo niestety skradziono z klapy logo BMW, które również zakupiliśmy nowe i przykleiliśmy.

Poza samym olejem wymiana również uwzględniała filtr paliwa, powietrza oraz kabiny. Podczas przeglądu wykryliśmy 2 mało poważne usterki, które usunęliśmy.
Drugi pojazd to BMW G01 X3 20d Przemka, który zrobił w nim od nowości swoją pierwszą wymianę po ok 15k km. Trochę późno, ale komputer pokazuje do serwisu jeszcze 10k km 😉. Oprócz oleju i zestawu Trzech Króli wymieniliśmy również filtr powietrza, który po 15k km wyglądał już naprawdę całkiem brzydko 😉.
Na sam koniec zrobiliśmy wpisy do bazy BMW online, by historia przeglądów była widoczna dla przyszłych właścicieli.

Po tych zabiegach z czystym sumieniem mogliśmy oddać samochody w ręce ich właścicieli, by dalej cieszyły podczas pokonywania kolejnych kilometrów 😊.
Dziękujemy za zaufanie i do zobaczenia przy następnych serwisach.
#MobileCoders #bmwkodowanie #serwis #serwisolejowy #penrite #filtry #bmwg30 #g01 #x3 #520d #ceratec
Przeczytaj na