Audi Q8 50 TDI, czyli duży SUV w eleganckiej obudowie, ale czy nie rozczarowujący...?
Modyfikacja CHIPTUING Stage 1 silnika oraz skrzyni biegów ZF 8HP.

CHIPTUNING silnika
Moc
286 KM -> 340 Km
600 Nm -> 700 Nm

CHIPTUNING skrzyni biegów
*Eliminacja laga, czyli opóźnień podczas redukcji czy ruszania
*Efektywniejsze wykorzystanie mocy
*Szybsze i płynniejsze zmiany biegów
*Lepsza reaktywność skrzyni

Pan Dawid poprosił nas o modyfikację skrzyni biegów oraz silnika w jego nowo zakupionym Audi Q8, które nie zostało jeszcze przez niego odebrane w momencie wykonywania usługi 😊. Stało w salonie aut używanych. Ale przejdźmy do konkretów.

Parametry tego auta w serii są bardzo przyjemne na papierze i robią wrażenie. W końcu Q8 waży z kierowcą prawie 2400 kg więc 6.3s do setki i moment 600 Nm dostępny już przy 2250 obr./min. zmuszają do pochwał.
Jasne, na rynku są mocniejsze SUVy, jednak weźmy pod uwagę, że to wciąż diesel o pojemności 3.0d, który musi pociągnąć całkiem niezły kiosk na kółkach, zresztą bardzo ładny kiosk ;).

Jednak papier to jedno, a rzeczywistość to drugie. A dlaczego? Już tłumaczymy.
Reakcja elementów wykonawczych na polecenia prawej stopy kierowcy jest dramatyczna na seryjnych ustawieniach sterownika silnika. Samochód redukuje biegi z takim refleksem jak 90 letni kierowca za kółkiem na wbiegających na drogę pieszych. Najpierw jest zmiana obrotów silnika na wyższe, następnie zmiana biegu, a dopiero później auto jedzie. W sumie to nic nadzwyczajnego, jeśli całość nie trwa 1,5-2s. Przerażające, ale niestety prawdziwe. Takim zachowanie Audi zniechęca klientów do swoich pojazdów sprawiając, że więcej nie kupią samochodu tej marki.
Co więcej, w obecnych czasach 95% samochodów tej marki ma ten sam problem.

Warto zdać sobie sprawę, że to nie ograniczenie wynikające z możliwości osprzętu, ponieważ jest on jak najbardziej efektywny, poprawny i dobrze zaprojektowany, jednak oprogramowanie to katastrofa.
Wielu ludzi czytających i CHIPTUNINGu twierdzi, że fabryki się nie poprawia i że modyfikując samochód szkodzi się mu.
Otóż są dwie strony medalu, pierwsza to ta, która przemawia za tym co piszą ludzie bez wiedzy i doświadczenia, czyli że modyfikacja doprowadza do usterek i samochód się niszczy. Druga strona to CI, którzy rozumieją, że seryjne nastawy w sterowniku silnika, w wielu przypadkach są specjalnie zaprojektowane przez inżynierów/tunerów w fabryce tak, by spełniały rygorystyczne normy spalin bez względu na szkody, które powstają w silniku. W skrócie priorytetem jest tutaj ekologia, później napędzanie rynku poprzez zmuszanie klientów do zakupu kolejnego, nowego samochodu, następnie dbanie, by auto przejechało bezawaryjnie okres gwarancji, a na samym końcu troska o klienta, by cieszył się w miarę bezawaryjną jazdą.

To, że w aucie macie seryjne nastawy bez modyfikacji nie uratuje Was przed usterką. Przez ostatnie lata zauważyliśmy jak wiele seryjnych samochodów ma „niezdrowo” zaprojektowane wspomniane wcześniej nastawy, a ich zmiana zwyczajnie wydłuży jego życie.

Ale wróćmy do Audi. Cały problem leży właśnie w oprogramowaniu, które dba o środowisko i spełnienie rygorystycznych norm, a nie o to by klient cieszył się z jazdy.
Wielu z tych właśnie właścicieli marki z Ingolstadt prosi nas o to, by zrobić coś z mapą silnika i skrzyni by samochód zaczął jeździć przewidywalnie, nie powodował przerażenie u kierowcy oraz reagował na jego polecenia.
Właśnie to dostarczamy naszym klientom, staramy się na bieżąco rozwijać i odnajdywać sposoby jak sprawić, by jazda samochodem była bezpieczna dla kierowcy, dla samego samochodu i dawała dużo frajdy.

Dzięki naszemu CHIPTUINUNGowi silnika oraz skrzyni biegów pozbywamy się LAGa do minimum, sprawiając, że samochód przyspiesza genialnie i nie zastanawia się czy już zmienić bieg, czy może jeszcze poczekać… Audi Q8 50 TDI po modyfikacji jest zdecydowane na każdy ruch w momencie, gdy wymagamy tego od niego. Jest jak 20 latek z 10 letnim doświadczeniem za kółkiem 😉.

Dodatkowo oprócz wywalenia tego nieszczęsnego opóźnienia modyfikujemy mapę silnika i skrzyni tak, by samochód uzyskał więcej mocy oraz momentu obrotowego, co bezpośrednio przekłada się na rewelacyjne doznania podczas wciskania gazu, a także olbrzymie bezpieczeństwo w trakcie wyprzedzania.

Polecamy każdemu, kto obecnie jeździe Audi, a bardzo doskwiera mu ten problem, a nie bardzo wie jak może się tego pozbyć 😊.

Dziękujemy bardzo panu Dawidowi za skorzystanie z naszych usług i decyzji o modyfikacji 😊. Mamy nadzieję, że samochód daje dużo radości.

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #chiptuning #audiq8 #modyfikacja #stage1 #zf8hp
Przeczytaj na