Jak zrobić BMW M40d z wersji 30d? :).
Otworzyć stronę www.mobilecoders.pl, wejść w zakładkę kontakt, zadzwonić lub napisać do nas, poczekać na ofertę, następnie umówić się z nami i cieszyć się swoim BMW G01 X3 30d z osiągami wersji M40d ;).
To tak półserio, pół żartem, a teraz konkrety...
BMW X4 30d, zakres prac:
- CHIPTUNING Stage 1
Moc
265 KM -> 310 KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 710 Nm
- Aktualizacja danych nawigacyjnych
- Aktywacja VIM i ScreenMirroring’u w trakcie jazdy
- Kodowanie dodatkowych funkcji
- Aktywacja asystenta ostrzegania o znakach ustąpi pierwszeństwa oraz STOP
Tym razem bohaterem posta jest BMW X3, którego właścicielem jest nasz stały klient, pan Jacek, który bardzo dba o swoje pojazdy, serwisuje je z zachowaniem najlepszych zasad obsługi eksploatacyjnej i z zachowaniem minimum 2x krótszych interwałów olejowo filtrowych. Taka eksploatacja i podejście gwarantują, że silnik i jego osprzęt nie będą poddane nadmiernemu zużyciu, a ryzyko awarii jest wyeliminowane do zera w obszarze, na którym, jako kierowcy, mamy wpływ.
Prezentowane BMW to model G01, ale już liftingiem systemu multimedialnego, czyli MGU, takie samochody zaczęto produkować od lipca 2019 roku, dopiero w połowie 2021 pojawił się model LCI.
Samochód, jak dość rzadko można zauważyć, wyposażony jest w genialny silnika B57 z jedną turbiną o mocy 265 KM i momencie 620 Nm. To w dzisiejszych czasach, w naszym kraju, Biały Kruk. 99% X3 i X4 to samochody z silnikami 4 cylindrowymi, które są sporo tańsze w zakupie, dlatego rozsądek podpowiada, by wybrać właśnie wersję słabszą o pojemności do 2000 cm3.
Jednak z drugiej strony odrobina szaleństwa i poświecenie kilkudziesięciu tysięcy złotych sprawia, że każde wciśnięcie pedału gazu w podłogę to przyjemnie wciskanie w fotel i świetne doznania akustycznie.
Nie ma co ukrywać, każdy wolałby mieć 3.0d niż 2.0d, choć z każdy z tych silników ma swoje plusy i minusy, o których pisaliśmy już nie raz. Nikt w samochodach służbowych lub do pracy nie chce wydawać więcej pieniędzy niż jest to konieczne, jednak w rękach prywatnych taki silnik ma uzasadnienie 😊. Ale z drugiej strony nie zawsze trzeba kierować się rozsądkiem, więc dochodzimy w wniosku, że każdy wybiera to co lubi i na co go stać. Każdy wybór też będzie dobry dla danej osoby, która kupuje tego typu samochód z takim, a nie innym silnikiem 😊.
W tym BMW klasycznie wykonaliśmy CHIPTUNING Stage 1 silnika, który wzmocnił jego parametry do wersji M40d. Co prawda moc w granicach 310 KM nie jest wynikiem wersję z dwiema turbinami, jednak 30d po modyfikacji nadrabia momentem obrotowym, który tutaj przekracza 700 Nm vs 680 Nm dla 40d.
Co to oznacza w tej sytuacji? Na drodze „jednoturbinowiec” po kuracjach nie odstąpi na krok wersji seryjnej z dodatkową turbosprężarką 😊. Bardzo miła świadomość, gdy wiemy, że 30d ma spory potencjał i można z niego zrobić coś naprawdę szybkiego.
Tak, wiemy, że M40d można zrobić na ok 400 KM, ale to dalej nie zmienia faktu, że większość M40d na drogach jeździ niezmodyfikowana 😉.
Na końcu w tym pojeździe zaktualizowaliśmy dane nawigacyjne do najnowszej wersji, zakodowaliśmy kilka przydatnych funkcji takich jak: zapamiętanie pozycji start-stop, VIM, dodaliśmy logo M40d na zegarach, przeskalowaliśmy zegary do 330 km/h, aktywowaliśmy wyświetlanie ciśnienia opon w iDrive oraz na liczniku, aktywowaliśmy opcje zamykania klapy z pilota oraz przycisku wewnątrz auta bez opóźnień, aktywowaliśmy dodatkowego asystenta ostrzegającego o zbliżaniu się do znaku STOP oraz ustąp pierwszeństwa.
Aktywowaliśmy również asystenta zmiany pasa ruchu w trakcie użytkowania aktywnego tempomatu z funkcją utrzymania pasa ruchu.
Samochód jeździ teraz naprawdę świetnie, a przy okazji nie dodatkowe funkcje pozwalają na komfortową jazdę i spokój kierowcy 😊.
Dziękujemy bardzo za skorzystanie z naszych usług i życzymy tylko radości z jazdy 😊.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #mgu #bmwX3 #g01 #m40d #30d #b57