BMW F31 330d, czyli nie nowe, ale w świetnym stanie BMW 3 :).
Zakres usług
- CHIPTUNING silnika 258 KM -> 310 KM // 560 Nm -> 650 Nm
- CHIPTUNING skrzyni biegów
- Aktualizacja sterowników całego pojazdu
- Aktualizacja danych nawigacyjnych
- Kodowanie dodatkowych funkcji
Piotr to nasz stały klient, który bardzo często poleca nas innym. Jego wszystkie pojazdy przeszły przez nasze ręce za co bardzo dziękujemy :). Namiar do nas dał również właścicielowi prezentowanej "trójki", panu Tomaszowi, który zdecydował się na pełen pakiet usług dla jego BMW F31.
A auto nietuzinkowe i stosunkowo dość rzadkie w naszym kraju. 330d nie jeździ zbyt wiele z wiadomych przyczyn, są po prostu dużo droższe niż pojazdy z pojemnością silnika do 2000 cm3. Wszystko co powyżej jest nienaturalnie zabijane przez podatki. A szkoda, bo 330d w F31 jeździ naprawdę fajnie i jest co modyfikować :). Tutaj mieliśmy do czynienia z super utrzymanym autem oraz świetnie wyposażonym.
Na pierwszy ogień w tym przypadku poszedł pełen update sterowników, by pracować na najświeższej możliwej wersji bez tzw. Błędów fabrycznych. To bardzo istotne, by nie pracować na starym oprogramowaniu, które często jest po prostu „zbugowane”.
Następnie przeszliśmy do pełnej diagnostyki modułowej, by ocenić, czy samochód nadaje się do modyfikacji. Bardzo często zdarza nam się, że musimy odmówić klientowi i odesłać z kwitkiem, lub w pierwszej kolejności zaproponować naprawę w naszym warsztacie. Prezentowane BMW miało już przebieg w okolicy 200k km co w naszym przypadku w 95% jest domyślnie dyskwalifikowane.
Zadacie pytanie, dlaczego? Otóż przy większym przebiegu nie znamy dnia ani godziny, gdy coś może się w aucie zepsuć. Ba, nie wiemy tego nawet w samochodach z przebiegiem 50k km, a co dopiero tak dużym.
Osobiście przebieg dla nas nie jest żadną przeszkodą, jednak świadomość klientów jest raczej na niskim poziomie i bardzo często wydaje im się, że ich auto będzie jeździć bezawaryjnie przez całe życie i nie ma prawa się zepsuć. Jednak, gdy już się zepsuje to zwykle szuka się winnego. Jeśli wykonana jest modyfikacja silnika to oczywistym jest, że winę zwala się na tunera… Bo jak że by inaczej 😉. Przecież w końcu podniesiono moc, a po podniesieniu mocy się wszystko psuje.
Choć i by powietrze z koła uciekało po modyfikacji to winny będzie zawsze tuner, to oczywiste 😉.
A tak na serio to unikamy samochodów z dużymi przebiegami jak ognia, chyba, że trafiamy na klientów świadomych i otwartych, rozumiejących, że samochód z większym „doświadczeniem” może w każdej chwili ulec uszkodzeniu. Rozumiemy jednak też, że starsze auto wymaga od nas więcej pracy, więcej analizy, dokładniejszej diagnostyki. Takową też musieliśmy przeprowadzić w przypadku prezentowanego BMW.
Tutaj skrupulatnie diagnozowaliśmy każdy podzespół, robiliśmy jazdy testowe, logowaliśmy parametry przed modyfikacją, by później zweryfikować czy wszystkie temperatury, powietrze, paliwo etc. były zgodne z założeniami producenta i nie dzieje się nic niepokojącego.
Następnie po wystrojeniu mapy silnika i skrzyni biegów pojechaliśmy w test by zrobić kolejne logi i odczytać parametry live. Narysowane kreski przedstawiały imponujące przyrosty w bezpiecznych granicach temperaturowych, a samochód zachowywał się płynnie, elastycznie i przewidywalnie.
Zmiany biegów następowały niemalże natychmiast, a reakcja na polecenia kierowcy była bezbłędna 😊. Wiedzieliśmy, że auto jest w świetnym stanie, a wyniki z loggera potwierdziły tylko nasze przypuszczenia 😊.
Na samym końcu wgraliśmy najnowsze dane nawigacyjne, by polepszyć pokrycie dróg całej Europy i zakodowaliśmy dodatkowe funkcje takie jak:
- dezaktywacja start top
- logo startowe M
- światła powitalne halogenowe
- kodeki do filmów
- VIM – video w trakcie jazdy
- cyfrowa prędkość na liczniku
- zamykanie klapy z pilota i przycisku wewnątrz auta
Bardzo dziękujemy panu Tomaszowi za skorzystanie z naszych usług, a Piotrowi za polecenie nas 😊.
Pozdrawiamy i szerokości.
#MobileCoders #bmwF31 #330d #chiptuning #chiptuningZF #zf8hp #aktualizacjasterwnikow #kodowanie #nawigacja