Konwersje pojazdów BMW z USA w Mobile Coders :).

Marcin to nasz stały klient, który, gdy tylko przyprowadzi sobie lub swoim znajomym auto z USA, dzwoni do nas by wykonać pełną konwersję.

Czym jest konwersja? Dla tych, którzy są tutaj pierwszy raz wytłumaczymy bardziej rozlegle.

Gdy kupujemy samochód z USA to nie jest on przystosowany do użytkowania go w Europie.
Mówimy tutaj o kwestiach prawnych dotyczących głównie oświetlenia, czyli reflektorów przednich oraz świateł tylnych.

W przypadku BMW te przednie w większości przypadków to nie problem, choć aby wykonać konwersję w 100% zgodną z przepisami należałoby je wymienić na wersję europejską.
Wersja amerykańska reflektora świeci symetrycznie, czyli prawa i lewa lampa świecą tak samo z lewej i prawej strony drogi. Europejskie reflektory świecą asymetrycznie, czyli tak, by strumień światła z prawej strony był odchylony do góry oświetlając prawą stronę pobocza drogi.

Dzięki wielu firmom w Polsce można dokonać przeróbki, by tak właśnie światła działały, jednak zw względu na to, że często samochody z USA przyjeżdżają do naszego kraju z uszkodzonym przodem to zalecamy wymianę całych lamp na wersję EU, aby uniknąć problemów podczas kontroli Policji, pomimo, że na wersji US dostaliśmy pozytywne decyzje badania technicznego.

Z kolei światła tylne bardzo często wymagają jedynie wymiany żarówek na inny kolor, np. mocny LED, który zmieni kolor z czerwonego (USA) na pomarańczowy (EU).
Jednak zdarzają się auta, które nie dość, że konieczna jest wymiana diod (światła led) to jeszcze trzeba rozdzielać światło STOP od kierunkowskazu, które w USA działają razem.

W przypadku większości np. SUV’ów, które cieszą się olbrzymią popularnością w USA, a tym samym są najczęściej sprowadzanymi autami do Polski, wymagane jest dodatkowo zbudowanie wiązki tylnych świateł, by wszystko działało tak jak w EU. Oczywiście kodowanie i przednich i tylnych lamp to konieczność niemalże w każdym przypadku.

Poza powyższymi wymagana jest też zmiana fal radiowych na częstotliwości EU oraz aktywacja jeżyka polskiego. Mapa nawigacji nie jest koniecznością dla wszystkich, jednak w przypadku takich samochodów decyzja o pominięciu mapy jest rzadkością, choć specjalne kody naprawcze potrafią kosztować sporo, by dane nawigacyjny mogły być aktywne w wersji europejskiej.

W prezentowanym poście mamy do czynienia z trzema samochodami typu SUV, czyli BMW X3 G01 2018M40i, a także 2020 30i, oraz BMW F48 2021 28i.

Wszystkie te samochody to SUVy, w przypadku G01 wymagane jest dociągnięcie/zbudowanie wiązki tylnych lamp, aby prawidłowo uruchomić kierunkowskazy. Należy również wymienić lub przerobić tylne lampy, by kierunkowskazy miały kolor pomarańczowy.
Z doświadczenia sugerujemy zawsze zakupić oryginalne lampy EU, by uniknąć problemów z parowaniem lamp lub niefachowej przeróbki.
Oczywiście jeśli jesteście pewni co do fachowej przeróbki danej firmy, która takimi zabiegami się zajmuje to oczywiście można z usług takowej skorzystać, jednak radzimy podchodzić do tematu ostrożnie, ponieważ nie ma nic bardziej uciążliwego jak ciągłe parowanie i przeciekanie lamp w samochodzie.

Takie też usług w prezentowanych samochodach wykonaliśmy. Właściciele wymienili lampy na europejskie, a my zrobiliśmy całą resztę.

BMW m40i G01 X3 posiadało system ID6, który wymagał aktywacji:
- języka polskiego,
- częstotliwości fal radiowych EU,
- kodowania tylnych i przednich lamp,
- aktywacji mapy nawigacji europejskiej 2022,
- wyłączenie ostrzeżeń dotyczących regionu oraz używania nawigacji
- aktywacji lektora PL mapy oraz języka PL w liczniku
- aktywacji zamykania szyb z pilota
- aktywacja składani lusterek z pilota
- aktywacja Carplay + VIM (video w trakcie jazdy)
- aktywacja kodeków do filmów
- dezaktywację funkcji start-stop, ustawienie zapamiętania ostatniej pozycji

BMW 30i X3 G01 posiadało system ID7 w który wymagał aktywacji:
- języka polskiego,
- częstotliwości fal radiowych EU,
- kodowania tylnych i przednich lamp,
- aktywacji mapy nawigacji europejskiej 2022,
- wyłączenie ostrzeżeń dotyczących regionu oraz używania nawigacji
- aktywacji lektora PL mapy oraz języka PL w liczniku
- aktywacji zamykania szyb z pilota
- aktywacja składania lusterek z pilota
- aktywacja kodeków do filmów
- dezaktywację funkcji start-stop, ustawienie zapamiętania ostatniej pozycji

BMW X1 F48 28i z systemem nawigacji 606 Business
Tutaj aktywowaliśmy tylko język PL oraz zakodowaliśmy lampy przednie po wymianie na EU.

Wszystkie samochody były jak zawsze w bardzo dobrym stanie, z małymi przebiegami, przy których praca była dość długo, ale przyjemna i bez niespodzianek 😊.

Bardzo dziękujemy Marcinowi i wszystkim jego kolegom za skorzystanie z naszych usług 😊.
Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwG01 #x3 #f40 #m40i #konwersjaUSA #kodowanieBMW
Przeczytaj na