BMW G30 520xd na CHIPTUNING oraz pełen serwis olejowy z użyciem zestawu „Trzech Króli” w Mobile Coders :).

Zakres usług:
- CHIPTUNING silnika Stage 1
190 Km -> 230 KM
400 Nm -> 480 Nm
- Wymiana oleju w przednim oraz tylnym dyfrze
- Wymiana oleju skrzyni VTG (xDrive)
- Wymiana oleju w silniku z użyciem Penrite 5w40 Enviro +, Ceratec oraz Flush, czyli zestawu „Trzech Króli”.
- Wymiana oleju w skrzyni biegów ZF 8HP.

Jak zadbać o swoje BMW? Przykład w załączonym poście :).

Pan Marcin postanowił niedługo po zakupie swojego BMW G30 przeprowadzić w nim kurację wzmacniającą jednostki napędowej oraz serwis olejowy, o którym zapomina 90% użytkowników samochodów BMW.

Przypominamy tylko, że olej w aucie nie smaruje tylko silniku, ale również znajduje się w wielu elementach przeniesienia napędu takich jak: mosty, skrzynia biegów, skrzynki rozdzielcze, układy wspomagania - hydrauliczne, itp. :).

Właściciel prezentowanego auta, którego przebieg przekracza 100k km postanowił zadbać o wszystkie te czynności, by cieszyć się dłużej bezproblemową eksploatacją.

BMW G30 520xd to pojazd bardzo wdzięczny, jeśli zachowamy odpowiedni interwały przy wymianie płynów eksploatacyjnych. W przypadku większości modeli BMW olej w napędzie xDrive należy wymieniać w okolicy 70-80k km, natomiast w przednim i tylnym dyfrze zalecamy robić to w okolicy 100k km. Podobnie jest ze skrzynią biegów ZF8HP, tutaj producent tego automatu mówi o wymianie w okolicy 80-100k km.

Olej w silniku jak to zwykle bywa i mocno rekomendujemy taki interwał, to 10-12k km i nie więcej.

Gdy chcemy modyfikować silnik czy skrzynię to kwestia eksploatacyjna jest tutaj kluczowa.
Nie musimy po raz kolejny przypominać, że „katowanie” silnika, gdy ten jest zimny jest mocno dla niego destrukcyjne.
Jeżdżenie na oleju, który ma przebieg ponad 15k km wpływa na jego żywotność drastycznie ją skracając. W takim oleju pływa już mnóstwo zanieczyszczeń przez co pogarsza się praca jednostki, zwiększone jest tarcie, więcej zanieczyszczeń dostaje się do kolektora ssącego, więcej złogów osadza się w układzie smarowania.
Przy takim sposobie eksploatacji i braku wymian oleju na czas pytanie nie brzmi czy silnik nam się w końcu zepsuje, ale kiedy się popsuje.

Pamiętajcie, że wymiana oleju w silniku 2x częściej niż zaleca to producent nie jest naszym widzi mi się. Dzięki takim zabiegom naprawdę wydłużacie życie jednostki przez znaczne obniżenie tarcia oraz temperatury roboczej silnika.

Wymiana oleju w przednim oraz tylnym dyfrze sprawia, że do ich uszkodzeń dochodzi rzadko lub wcale. Obowiązkowo należy pamiętać o skrzyni VTG, jeśli mamy napęd xDrive to właśnie taka się u nas w aucie znajduje i jej żywotność oraz awaryjność wzrasta kilkukrotnie, jeśli nie wymieniamy w niej oleju.

W aucie zlaliśmy stary i wlaliśmy nowy olej do skrzyni biegów ZF8HP, po czym wypoziomowaliśmy jego poziom i zresetowaliśmy adaptacje. Taki reset przeprowadziliśmy również w skrzyni VTG (xDrive).

Pan Marcin, będąc bardziej świadomym zlecił nam właśnie taki pełen zakres usług w jego BMW. Po tych czynnościach mogliśmy śmiało przejść do strojenia CHIPTUNING Stage 1 samochodu, już z czystym sumieniem 😊.

Po testach od razu było czuć wielką różnicę. Dodatkowe 40 Km i 80 Nm nie pozostaje bez echa. Samochód zbiera się żwawo, skrzyni biegów zmienia biegi błyskawicznie i bardzo płynnie, a wszystkie napędy, po wymianie oleju, pracują bezszelestnie.

Całość prac zajęła nam ok 4h.

Bardzo dziękujemy za zaufanie Panie Marcinie 😊. Życzymy radości z jazdy i bezproblemowej eksploatacji oraz gratulujemy podejścia do obsługi auta 😊.

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwg30 #serwisolejowy #zf8hp #chiptuning #stage1 #520xd #kodowaniebmw #vtg #penrite
Przeczytaj na