BMW G20 320d na Chiptuning’u i kodowaniach 😊.

Efekty Chiptuning’u (przed => po):
190 KM === >>> 220 KM
400 Nm === >>> 460 Nm

Z panem Tomkiem spotykaliśmy się już w przeszłości w związku z przeprowadzeniem modyfikacji w jego poprzednim BMW, czyli w czwórce Gran Coupé F36 428i. Tam wykonaliśmy Chiptuning i zakodowaliśmy kilka funkcji. Po przesiadce na nowszy model, czyli trójkę G20 pan Tomek po raz kolejny zwrócił się do nas z chęcią podkręcenia nowego nabytki 😊. Oczywiście jest to zrozumiałe, bo przyzwyczajony do osiągów poprzedniego auta, gdzie po podkręceniu było w granicach 280KM, poczuł pewien niedosyt. Oczywiście przyjemnie jeździ się diesel’em, gdzie mamy do dyspozycji 400Nm pod nogą już od niskich obrotów, jednak względem starszej benzyny na pewno brakowało mocy w górnych partiach obrotów 😉.
Zatem spotkaliśmy się po raz kolejny, aby wykonać modyfikacje G-dwudziestki. Tutaj zakres był dość podobny jak ostatnio i obejmował:
• Chiptuning silnika,
• Aktywacja wideo w czasie jazdy (VIM)
• Kodowanie
Aktywowaliśmy możliwość odtwarzania wideo podczas jazdy z każdego źródła, czyli w tym przypadku z pendrive (USB) oraz ze poprzez Screen Mirroring dla telefonów z systemem Android. Do tego zakodowaliśmy niektóre z poniższych możliwości w tym aucie:
• wyłączenie systemu Start Stop (zapamiętanie ostatniej pozycji),
• aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u ,
• aktywacja wyświetlania temperatury opon obok ciśnienia
• aktywacja zegarów Alpina
• przeskalowane fabrycznych zegarów do 330 km/h,
• wyłączenie sygnału niezapiętych braku pasów,
• wyłączenie przerywania automatycznego zamykania szyb gdy drzwi są otwarte,
• Wyłączenie dźwięku klaksonu w momencie zamknięcia samochodu z pracującym silnikiem,
• Zmiana domyślnego trybu startowego z Comfort na np. Adaptive, Sport, Sport Individual, Eco.
Wszystkie działania wykonaliśmy poprzez gniazdo diagnostyczne OBD, oprócz samego Chiptuningu. Jak to zazwyczaj bywa w nowszych autach, sterownik silnika jest zabezpieczony, dlatego jego modyfikację wykonujemy wpinając się do niego bezpośrednio. W tym przypadku to akurat nie jest szczególnie uciążliwie, bo mamy dobry dostęp. I tak pobraliśmy sobie ze sterownika oprogramowanie, a następnie po jego obróbce zapisaliśmy w nim zmodyfikowaną wersję. Po wykonaniu testu drogowego i odczycie parametrów wszystko wyglądało w jak najlepszym porządku 😊. Auto stało się bardziej energiczne, reagując szybciej na wciśnięcie pedału gazu, a przyrost momentu obrotowego był odczuwalny praktycznie od razu włączając się do ruchu ulicznego 😊. Przy wyższych prędkościach czuć znaczną poprawę dynamiki, co na pewno pomoże w zniwelowaniu różnic w stosunku do poprzedniego pojazdu – 428i 😊.

Dziękujemy panu Tomkowi za ponowne skorzystanie z naszych usług i życzymy radości z jazdy 😊.
#MobileCoders #kodowanie #G20 #320d #chiptuning #B47 #tuning #VIM #wideowczasiejazdy #ScreenMirroring #F36 #428i #StartStop #Alpina #Mperformance #Mpakiet #stage1
Przeczytaj na