Duży serwis, aktualizacja i Chiptuning w BMW F11 530d 😊.

Efekt chiptuning’u:
258 KM === >>> 310 KM
560 Nm === >>> 650 Nm

W aucie Marcina wszystko musi być sprawne, szczególnie biorąc pod uwagę duże przebiegi jakie pokonuje. Zatem po przeglądzie auta, przy którym znaleźliśmy kilka usterek, postanowiliśmy kompleksowo zająć się naprawą. Marcin zlecił nam naprawę wszystkich elementów, które tego wymagały. Lista zebrała się dość długa.
Ostateczny zakres prac warsztatowych był bardzo szeroki i obejmował między innymi wymianę:
• Tylnych amortyzatorów EDC z kodowaniem,
• Osłon amortyatorów przednich,
• Klocków przednich i tylnych,
• Poduszki pneumatycznej tylnego zawieszenia,
• Wymiany olejów silnika, xDrive oraz filtrów,
• Sondy lambda,
• Łącznika elastycznego wału,
• Wahaczy zawieszenia przedniego,
• uzupełnienie brakujących osłon podwozia,
• Czyszczenie kolektora ssącego,
• Oraz inne 😊

Niestety w ferworze walki o sprawność techniczną autka nie mamy dokumentacji zdjęciowej z części warsztatowej. Przeprowadzone naprawy sprawiły, że autko zaczęło się prowadzić tak jak powinno i jest w 100% bezpieczne. Przy okazji przeprowadziliśmy także serwis olejowy z wykorzystaniem oleju Penrite 5w40 oraz dodatku do oleju Liqui Moly Ceratec.

Gdy doprowadziliśmy autko do prawidłowego stanu, zajęliśmy się częścią elektroczniną, która obejmowała:
• Aktualizację sterowników całego samochodu
• Kodowanie dodatkowych funkcji
• Aktualizacja systemu nawigacji do najnowszej wersji
• Chiptuning silnika
• Modyfikacja oprogramowania skrzyni ZF 8HP

Wykonaliśmy aktualizację sterowników do najnowszej dostępnej wersji, razem z danymi nawigacyjnymi. Zakodowaliśmy też część z poniżej wymienionych mozliwości w tym aucie:
• domyślnie wyłączony system start-stop,
• aktywacja odtwarzania wideo w trakcie jazdy,
• aktywacja odtwarzania wideo z USB,
• aktywacja dodatkowych kodeków do filmów,
• zapamiętanie ostatniej pozycji systemu Start – Stop,
• wyłączenie sygnału brak zapiętych pasów,
• zamykanie tylnej klapy z pilota i przycisku wewnątrz pojazdu,
• aktywacja wskażników sportowych (wyświetlających moc i moment obrotowy na ekranie nawigacji),
• zmiana koloru wskaźników sportowych na takie z wersji M,
• aktywacja logo startowego M na ekranie nawigacji,
• aktywacja wyświetlania temperatury opon obok ciśnienia,
• wyłączenie funkcji, która przerywa zamykanie szyb automatycznie, gdy drzwi są otwarte,
• aktywacja możliwości włączania i wyłączania świateł do jazdy dziennej z poziomu menu iDrive
• aktywacja składania lusterek z pilota bez czasu zwłoki
• aktywacja kierunkowskazów w wyświetlaczu Head-Up,
• aktywacja świateł powitalnych przeciwmgłowych.

Po tych zabiegach została do wykonania wisienka na torcie, czyli chiptuning silnika oraz skrzyni biegów. Podniesienie parametrów silnika o około 50 KM oraz 90 Nm daje bardzo dobry efekt, szczególnie podczas jazdy autostradowej. Zmodyfikowane oprogramowanie skrzyni biegów pozwala na lepsze „słuchanie się” do poleceń kierowcy, za czym idzie lepsze wykorzystanie potencjału silnika w codziennej jeździe. Redukcja biegu jest szybsza, a czas zmiany biegów krótszy 😊.

Dziękujemy Marcinowi za zaufanie oraz po raz kolejny za skorzystanie z naszych usług. Pozdrawiamy serdecznie i życzymy dalszej bezawaryjnej jazdy 😊.

#MobieCoders #BMWkodowanie #serwis #naprawa #aktualizacja #nawigacja #navi #startStop #kodowanie #xDrive #F11 #530d #N57 #olej #Penrite #Ceratec #EngineFlush #chiptuning #ZF8HP #EDC
Przeczytaj na