BMW G30 530e z MGU na modyfikacji CHIPTUNING Stage 1 oraz doposażeniu w aktywny radar w Mobile Coders :).

Zakres:

- CHIPTUNING Stage 1
Moc
252 KM -> 360 KM
Moment obrotowy
420 Nm -> 560 Nm

- Montaż, kodowanie i uruchomienie aktywnego tempomatu ACC.

Piotr to nasz stały klient, który regularnie korzysta z naszych usług. Jest on o tyle lojalnym i świetnym klientem, że w dodatku poleca nas wszystkich za co bardzo serdecznie mu dziękujemy :).

Tym razem podstawił nam swoje nowe BMW G30 530e z 2020 roku, ale jeszcze wersja przedliftingiem.

Głównym zadaniem był montaż aktywnego tempomatu, czyli tego, który automatycznie utrzymuje dystans od poprzedzającego pojazdu w ruchu korzystając z kamery oraz radaru przedniego :). Ale również wykonaliśmy w nim CHIPTUNING Stage 1, który wzmacnia to auto i zmienia je nie do poznania.

Jego samochód był już wyposażony w system 5AS, czyli Driving Assistance, więc pracy było ciut mniej niż w przypadku auta "gołego".

Ale wróćmy do mocy, w serii auto jest ospałe, Piotr stwierdził, że na serii jeździło, jak gdyby było celowo zduszone :). Tak, wiemy co ma na myśli. 530e na oryginalnym oprogramowaniu jeździ tylko dobrze, jednak po modyfikacji staje się małym potworkiem :). Samochód ważący prawie 2200 kg rozpędza się do 100 km/h w serii w ciągu 6.6 s. (zmierzone). Po modyfikacji najlepszy czas jaki udało się osiągnąć to 5.2 s. Oznacza to urwanie przyspieszenia o 1.4 s. Genialny wynik prawda?

Nie musimy mówić, że samochód doskonale nadaje się do modyfikacji tym, którzy takowego posiadają właśnie po przeprowadzonym CHIPTUNINGu.

Jednak Ci, którzy jeżdżą na serii nie wiedzą co tracą ;). Zaufajcie nam, że raz przejedziecie się po modyfikacji to nigdy więcej nie będziecie chcieli serii. Zbrzydnie Wam :). Także ostrzegamy.

Parametry z 252 KM w serii fruną na ok. 360 KM zachowując przy tym stabilne parametry temperaturowe bez ryzyka uszkodzenia osprzętu czy silnika.

Moment obrotowy z seryjnych 420 Nm rośnie aż do 560 Nm sprawiając, że to auto na oponach 275 z tyłu potrafi bez problemów zrobić uślizg i polecieć bokiem podczas przyspieszania (tylko z wyłączonym DSC) 😊.

Ale ok, tyle o mocy 😊.

Teraz przejdźmy do kwestii ACC, czyli aktywny tempomat. W tym samochodzie naszym zadaniem było skompletowanie części, a następnie montaż radaru z przodu, wymiana przycisków, zakup plastików, śrub, nitów, zbudowanie wiązki oraz zakup odpowiednich FSC wraz z kodowaniem i kalibracją.
Obeszło się bez większych niespodzianek i po 1 dniu pracy samochód był gotowy do testów. Podczas logowania parametrów silnika przetestowaliśmy również jego działanie. Nowe przyciski na kierownicy aktywują radar i potrafią również ustawić domyślną odległość z jaką samochód ma utrzymywać za innym pojazdem.

W skrócie po 1h testów wszystko przebiegło zgodnie z założeniami, a samochód nie dość, że śmiga jak marzenie to w dodatku potrafi sam hamować przed innymi pojazdami oraz ostrzegać o szybkim wytraceniu prędkości aut przed nami nawet z dużej odległości ok 200 m.

Świetne rozwiązanie, które powinno być montowane w każdym samochodzie, by podróż była przyjemna i bezpieczna 😊.

Bardzo dziękujemy Piotrowi za zaufanie, za skorzystanie z naszych usług ponownie oraz za polecanie nas innym 😊.

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #chiptuning #acc #retrofit #bmwg30 #mgu #kodowanie #stage1 #moc
Przeczytaj na