Pakiet High dla BMW '5 F10 Limousine 525dX ECE z 2013r. w Mobile Coders.
CHIP-TUNING silnika oraz skrzyni biegów

Moc
218 KM -> 270 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 500 Nm

Od czego by tu zacząć, może od tego, że bardzo dobrze już wiecie jaki jest globalny kryzys w branży motoryzacyjnej przynajmniej jeżeli chodzi o europejskich producentów samochodów. Tu brakuje tego, tam tamtego, nie wdając się w szczegóły generalnie jest problem produkcją komponentów do samochodów a fabryki jadą na swoich rezerwach. Wschód ogranicza dostępność do swoich surowców, a my swoje może i mamy ale nie ma gdzie, czym i kim ich wydobywać bo były nie rentowne, więc trzeba było importować ze względów ekonomicznych. Teraz przychodzi na myśl taka refleksja, jak to się wszystko potoczy bo przecież do 2035r podobno mają zakazać produkcji silników spalinowych, więc i tak potrzeba tych lekkich metali i innych kompozytów do budowy elektryków, żeby były wydajne a baterie starczały na dłużej. Ta globalna sytuacja nasuwa jeszcze jedno pytanie czy czeka nas może krok wstecz przy budowaniu samochodów i wrócą np. stare poczciwe konstrukcje silników żeliwnych, które nie potrzebowały kosmicznych technologii i bez problemu robiły przebiegi 500tys km? Hmmm czas pokaże, przed nami tak naprawdę wiele pytań bez odpowiedzi i zobaczymy co przyniosą nadchodzące miesiące i lata. A do tego jeszcze ta niekończąca się pandemia echhh.

No cóż patrząc na taką F10 zastanawiamy się nad istotą tych starszych samochodów i z uwagi na obecną sytuację oraz na to jakie bolączki dotkały te samochody warto jednak o nie zadbać i to z całą powagą sytuacji. Warto inwestować w aktualizacje, estetykę wnętrza i nadwozia, warto raz na jakiś czas skorzystać z usług firmy zajmującej się myciem detailngowym. Warto też zadbać o serwis mechaniczny, mamy tu na myśli dobry serwis, który się specjalizuje w danej marce albo ma o niej dużą wiedzę, ponieważ dobry i terminowy serwis na pewno wydłuży żywotność zarówno tej nowszej jak i starszej motoryzacji. Oczywiście nie ma tu miejsca na tzw. druciarstwo bo wcześniej czy później to się zemści w postaci wysokich kosztów a z dostępnością części może być różnie. Konkluzja? Dbajmy o nasze autka bardziej niż do tej pory.

A więc tak w naszej F10 padł wybór na pełny pakiet czyli:
- aktualizacja sterowników,
- aktualizacja mapy nawigacji,
- kodowania,
- stage 1 mapy silnika,
- stage 1 mapy skrzyni biegów 8HP.

Cieszymy się, że możemy wciąż jeszcze wracać do tych samochodów, ponieważ darzymy je sentymentem, Zgoda również co do tego, ze jak każda marka zresztą tak i BMW ma swoje większe czy mniejsze fackupy konstrukcyjne, to i tak zdecydowany wpływ na kondycję auta ma podejście właściciela do jego serwisowania. Niestety marki premium są i zawsze będą drogie w utrzymaniu, tak to już jest a granie półśrodkami jest tylko na krótką metę opłacalne.

F10 na wstępie dostała porcję nowego oprogramowania a następnie poszła aktualizacja mapy. Podczas gdy leciała sobie aktualizacja nawigacji, wysłaliśmy tunerom softy silnika i skrzyni do modyfikacji a my robiliśmy już kodowania. Kodowania robiliśmy w sterownikach pomijając na razie sterownik nawigacji, żeby nie przeciążać go resetami w trakcie aktualizacji, ponieważ to już „wiekowy” sprzęt, więc nie chcieliśmy ryzykować jego awarii.

Po zrobieniu całej naszej roboty oraz wrzuceniu modyfikacji autko zostało oddane właścicielowi, które przetestował w późniejszym czasie z uwagi na podróż służbową.

Właścicielowi dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie 😉

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwstage1 #stage1 #bmwf10 #bmw525dX #chiptuningDDE #chiptuningEGS
Przeczytaj na