Fertyczny dzień w życiu Kodera i pakiet usług do BMW ‘6 G32 620dX GT 190 KM w Mobile Coders.

CHIP-TUNING silnika
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm

Czasami w życiu Kodera zdarzy się taki dzień, gdzie w jednym momencie trzeba ogarnąć kilka samochodów na już. Tego widoku doświadczył nasz nowy klient, będący w posiadaniu tej pięknej serii 6 😉.

Od razu na wstępie chapeau bas dla pana, ponieważ wykazał się on dużym zrozumieniem oraz cierpliwością w stosunku do zaistniałej sytuacji.

Już wyjaśniamy.
Plan dnia obejmował zlecenie wymiany oleju w G01 X3, czyli standardowo zestaw 3 Króli + wymiana w naszym warsztacie, która odbyła się zgodnie z założeniem.
Natomiast w tym samym czasie podjęliśmy już działanie przy G32, gdzie do skończenia wymiany oleju w X3 mieliśmy mieć już wykonane ok. 80% pracy przy 6.

Do tego dodatkowe dwa szybkie tematy, a potem do domu pracować nad ofertami i postami.

Niestety w parę minut po rozpoczęciu pracy przy 620d, dojechały praktycznie równocześnie 2 auta klientów, których oczekiwaliśmy w późniejszych godzinach, a właścicielom się mocno śpieszyło i trzeba było jakoś to „ogarnąć” (to te właśnie szybkie tematy, które pod wpływem presji czasu nie wydają się takie „szybkie”).

Więc od początku.
Umówiliśmy naszych klientów w jednym z naszych warsztatów, w których wykonujemy też inne usługi niż te stricto koderskie. Mamy na myśli całe spektrum usług typowo mechanicznych takich jak wymiana olejów, serwisy klimatyzacji, wymianę klocków poprzez różnorakie naprawy i doposażenia.

Jak już wspomnieliśmy w tym dniu zaplanowany był serwis olejowy X3 G01, usługi koderskie + serwis olejowy, BMW G32 620d oraz Mercedes GLE i seria 5 G30.

Tak się złożyło, że wszystko trzeba było ogarnąć równocześnie i to jednym komputerem 😉, więc skakaliśmy od autka do autka, wykonując czynności tak, żeby zoptymalizować czas do minimum...

Niestety najbardziej poszkodowanym w tym dniu był właściciel naszej bohaterki, 620-ki, więc w tzw. czasie, gdy robiliśmy te „szybkie” tematy, "szóstka" pojechała na wymianę oleju, którą mechanicy mieli przeprowadzić po naszej skończonej pracy. Więc jak sami widzicie byliśmy zmuszeni zmienić kolejność prac dbając również o grafik mechaników.

Pierwotnie najpierw mieliśmy wykonać prace koderskie, a potem wymianę oleju, ale ze względu na poślizg plan się zmienił.

Zanim jednak chłopaki z warsztatu zaczęli, wyciągnęliśmy oprogramowanie z silnika i wysłaliśmy tunerom do „obróbki”.

Szybko ogarnęliśmy G30, gdzie przywróciliśmy kilka drobnych kodowań, która wraz z X3 po wymianie oleju opuściły teren naszych działań i na placu boju została wspomniana G32 z Mercedesem.

W MB musieliśmy przywrócić oprogramowanie do tzw. serii, co to też wymaga czasu.

Jak już to ogarnęliśmy, to mogliśmy wrócić do naszej G32, gdzie nowe nastawy mapy silnika już czekały na wgranie, a nam zostało wrzucić Carplaya i zakodowanie asystenta zmiany pasa ruchu oraz innych funkcji, które wybrał klient.

Feedback z testu "szóstki" jak najbardziej pozytywny. Jeszcze raz bardzo dziękujemy właścicielowi za wyrozumiałość.

Niezmiernie miło było Nam Pana poznać, pozdrawiamy serdecznie 😉.

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwstage1 #stage1 #bmwG32 #bmw620dX #chiptuningDDE
Przeczytaj na