BMW X3 G01 z iDrive 7 na konwersji z USA na EU w MobileCoders.
BMW X3 to jeden z najczęściej, poza modelem G30/G31, obsługiwanych u nas aut. Klienci kochają "iksy" i wybierają je często jako alternatywa dla VANów, które też zajmują sporą część rynku w Europie.
Jeśli chodzi o VANa to BMW ma w ofercie serię 2 Active Tourer, która nie każdemu musi się podobać. Dla tych bardziej wymagających rozwiązaniem jest zakup np. modelu X3 G01, czyli SAVa, który z pewnością ułatwi transport dzieci, przewiezienie zakupów czy nawet dłuższą wycieczkę poza miasto. Jedyny minus to cena, która jest wyższa niż w przypadku VANa serii 2 i nie tylko chodzi o zakup, ale także o eksploatację ;).
W Polsce dużym zainteresowaniem cieszą się egzemplarze zza Oceanu, które można zakupić w dużo korzystniejszej cenie niż w Polsce. Dodatkowo plusem takich samochodów jest niski przebiegi, co wiąże się z dobrym stanem.... To ta jasna część, o której wszyscy chcemy słuchać i czytać.
Ta bardziej ciemna strona to płynące do nas "szroty" w kilku częściach, w kilku kontenerach ;).
Tak, o ile import auta z USA jest opłacalny i niemalże zawsze wiąże się z faktem, że sprowadzany samochód będzie po jakiejś przygodzie, to wiele zależy jak wielka ona była, a także od sposobu naprawy. Jedni tną koszty, bo chcą sprzedać samochód i jak najwięcej zarobić, inni szykują auto pod siebie. W obu przypadkach nie chcemy wydawać za dużo, ponieważ wtedy kupno takiego auta w końcu minęło by się z celem oszczędności pieniędzy.
Jednak, jeśli mamy doświadczenie to kupimy ładne auto i naprawimy je zgodnie ze sztuką nie musząc przy tym martwić się specjalnie o budżet.
Gorzej, gdy doświadczenia nie mamy i próbujemy sami, bez pomocy firm, które znają się na rzeczy, zakupić taki samochód np. w USA. Wtedy zaczynają się schody począwszy od dokumentów, a kończąc na olbrzymich wadach pojazdu, których naprawa jest nieopłacalna.
Sugerujemy Wam, abyście korzystali z dobrych firm, które pośredniczą w kupnie samochoód z USA i innych kontynentów. Lepiej zapłacić i spać spokojnie, niż samemu uczyć się i dotkliwie doświadczać braku wiedzy ;).
No chyba, że kogoś na to stać, to wtedy co innego, można eksperymentować.
Prezentowane BMW to właśnie G01 sprowadzone z USA, które przyjechało do nas na konwersję :).
O co chodzi z tą konwersją? Auta przyjeżdżające z innych kontynentów, najczęściej z amerykańskiego, różnią się od naszych europejskich odpowiedników kilkoma elementami. Wynikają one częściowo z innych przepisów prawa, częściowo z różnic infrastrukturalnych/technicznych danego kraju, a także co najbardziej oczywiste – różnice wynikające z innego języka, posługiwaniem się innymi jednostkami itp.
Dużą część z potrzebnych zmian da się wykonać z poziomu komputera przeprogramowując dane moduły tak, aby elementy zarządzane działały „po europejsku”. Konwersja tego auta na warunki europejskie obejmowała:
• wykodowanie świateł obrysowych (side marker),
• kodowanie lamp/modułów, które zostały wymienione,
• zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego,
• aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji CAŁA EUROPA ,
• zmiana częstotliwości fal radiowych na EUROPĘ,
• aktywacja języka PL – spolszczenie całego systemu,
• zakodowanie tylnych lamp europejskich.
Uruchomiliśmy w menu auta język polski, zakodowaliśmy możliwość odbierania fal parzystych (w autach z USA jest możliwość odbioru jedynie nieparzystych, np. 97,1 MHz), jednostki zostały zmienione z imperialnych na metryczne – mile na kilometry a Fahrenheit na stopnie Celsjusza. Została wgrana najnowsza dostępna na tamten moment europejska mapa nawigacji.
Są jednak też rzeczy, które trzeba zmienić fizycznie. W tym wypadku właściciel wcześniej zakupił tylne lampy europejskie oraz zestaw przełączników z włącznikiem świateł tylnych przeciwmgłowych. Klientowi zależało, aby wykonać całość konwersji kompleksowo, więc pomimo tego, że wolimy prace manualne wykonywać u nas na warsztacie, to w tym przypadku poszliśmy na rękę i wykonaliśmy także wiązkę niezbędną do uruchomienia tylnych świateł. Po wykonaniu wiązki, zamontowaniu wszystkiego oraz po zakodowaniu, światła tylne zadziałały tak jak powinny, po europejsku 😉.
Cieszymy się, że mogliśmy po raz kolejny zeuropeizować BMW ze Stanów 😊.
#MobileCoders #kodowanie #konwersja #MenuPL #G01 #X3 #Jpolski #USA #ECE #BMW #lampy #spolszczenie #sidemarker #radio #nawigacja #europa