Pierwsza wymiana oleju z zestawem "Trzech Króli" poprawnej eksploatacji w nowiutkim #BMW #G31 #LCI #530xe :).
Adam to nasz stały klient, wszystkie samochody serwisu prawie tylko u nas ;). Czasami zdarzy mu się zrobić coś w ASO, ale generalnie od pewnego czasu chyba nam zaufał ;).
Tym razem zakupił nowiutkie BMW G31 LCI w wersji hybrydowej, czyli 530e xDrive 292 KM :).
Jak to zwykle bywa u świadomych kierowców, nie chcą oni czekać na wymianę w ASO, która nastąpi po 25 lub 30k km :). Tak, niestety.
Już po kilku tysiącach kilometrów przejechanych nowym samochodem olej powinien być wymieniony, ponieważ najzwyczajniej na świecie przechodzi on proces docierania, który pozostawia po sobie dość znaczną ilość opiłków.
Zawsze zwracamy na to uwagę, po wyjęciu filtra w autach nowych jest ich naprawdę sporo i są stosunkowo duże.
Zlanie "starego" i wymiana oleju po 3-5k km znacznie wydłuża życie naszego silnika, a także zmniejsza ryzyko uszkodzeń mechanicznych oraz pracy w stresie temperaturowym.
Gdy z kolei jeździmy na starym oleju, powyżej przebiegu 15-20k km to olej zdecydowanie ma pogorszone właściwości smarne oraz zdolność do odprowadzania ciepła. Pamiętajcie, że nie tylko odpowiada on za smarowanie, ale także za właściwe parametry termiczne jednostki.
Wielokrotnie porównywaliśmy samochody z identycznymi silnikami, które miały zmieniany olej co 10k km z takimi, w których wykonywano tę czynność co 25-30k km.
Zgadnijcie jaki jest efekt? W 9 na 10 przypadków auta, które mają regularnie wymieniany olej i filtry pracują cicho i miękko. Statystycznie widzimy też, że klienci, którzy w ten sposób serwisują swoje pojazdy, zwykle nie mają z nimi problemów, nie dzwonią do nas z prośbą o diagnostykę mechaniczną.
Zestaw trzech króli zawiera:
- Olej #Penrite #Enviro+ #5w40
- #Ceratec LM (dodatek ceramiczny)
- Penrite #Flush (płukanka)
Oczywiście zawsze stosujemy oryginalny filtr oleju BMW OE 😊.
Bardzo dziękujemy za zaufanie, życzymy bezawaryjnej jazdy.
#MobileCoders