#BMW #F16 #X6 #30d oraz #Mercedes V-klasse #W447-FL #220d na modyfikacjach w Mobile Coders :).

CHIPTUNING silnika BMW
Moc
258 KM-> 310 Km
Moment obrotowy
560 Nm -> 650 Nm

CHIPTUNING skrzyni biegów #ZF8HP - czyli znacznie lepsza reakcja na polecenia kierowcy, szybsze i płynniejsze zmiany biegów.

Dodatkowo kodowanie funkcji typu - start-stop OFF oraz #VIM (Video w trakcie jazdy)

CHIPTUNING silnika Mercedes W447 FL (OM654)
Moc
163 KM -> 200 KM
Moment obrotowy
380 Nm -> 420 Nm

Dwa bardzo ładne i świeże samochody. Mercedes z 2020 roku, a BMW z 2019, czyli ostatnie F16 :).
Maciej poprosił nas o ich lekką modyfikację.

W BMW jak to klasycznie bywa zmodyfikowaliśmy nie tylko silnik, ale również skrzynie biegów ZF 8HP, by działała jeszcze lepiej, choć seryjnie nie ma co narzekać :).

Auto wyposażone jeszcze w jednostkę N57 o mocy fabrycznej 258 KM, jednak na ponad 2.2 T. samochód nie jest to coś co powala na kolana. Moment obrotowy w tym pojeździe to 560 Nm, dzięki czemu "mułem" nazwać go nie można.
Jednak jeśli chwilkę podłubiemy przy parametrach to okaże się, że uzyskujemy spokojnie okolice 310 KM i 650 Nm, a to oznacza, że samochód naprawdę zaczyna jechać. Wersje 40d nie ucieknie mu już w serii :).

N57 w wersji 30d to bardzo udane jednostki. Silnik ten posiada 1 turbosprężarkę, co przekłada się bezpośrednio na jaego niską awaryjność i niższe termperatury pracy. Układ jest mniej skomplikowany niż bi-turbo stąd wybór ten jest bardzo rozsądny, o czym pisaliśmy nie raz.

W tym konkretnym przypadku meliśmy praktycznie do czynienia z nowym samochodem z niewielkim przebiegiem, więc podciągnięcie mocy było tylko przyjemnością i odbyło się bez żadnych, najmniejszych komplikacji.

Jazda testowa pokazała pazur auta, jaki wygenerowała jednostka napędowa po modyfikacji.

Drugim pojazdem był luksusowy VAN, chyba jedyny w swojej klasie, bo póki co trudno znaleźć coś co rzeczywiście konkuruje z V pod kątem jakości, prestiżu i komfortu podróżowania. Jesli mamy dużą rodzinę, to samochód ten idealnie sprawdzi się na wakacje, ale nie tylko, można również wskoczyć w garnitur i pojechać na spotkanie z klientami :). Co więcej to spotkanie można zrobić nawet w samym samochodzie ;).

Mercedes V po liftingu wyposażony jest w silnik 2.0 diesel o oznaczeniu 220d, który generuje w serii 163 KM i 380 Nm. Po naszych zabiegach, bezpieczne wartości jakie udalo nam się uzyskać w tym modelu po liftingu to 200 KM i 420 Nm.

Nie są to liczby tak imponujące jak w przypadku BMW, ale trzeba przyznać, że samochód jeździ świetnie i oddycha lżej :).

Bardzo dziękujemy Macejowi za skorzystanie z naszych usług i życzymy radości z jazdy :).

Pozdrawiamy.
#MobileCoders
Przeczytaj na