#BMW #F32 #435iX, czyli popularne N55 na Chiptuningu w #MobileCoders 😊.
Efekt „przed === >>> po” chiptuning’u:
306 KM === >>> 360 KM
400 Nm === >>> 500 Nm
Silniki benzynowe N55 są znane ze swojego potencjału do chiptuning’u, a zarazem jest to chyba najbardziej niezawodna i godna polecenia turbodoładowana jednostka benzynowa BMW do czasu pojawienia się następcy, czyli silnika B58 😉.
Silnik jest poprawiony i bardziej niezawodny względem poprzednika z generacji E90, czyli N54. Pierwsze bi-turbodoładowane sześciocylindrowe jednostki w gamie tego producenta co prawda zyskały dużą popularność głównie przez swój potencjał tunigowy, jednak liczne problemy i awarie, a także wiek oraz naprawy „po taniości” zdecydowanie odstraszają nabywców.
Prezentowane dzisiaj BMW F32 435iX z silnikiem N55 pochodzi z początku produkcji tego modelu i na pewno nie odstrasza 😉. Wręcz przeciwnie, auto co prawda posiada niski przebieg, poniżej 100tys. km, ale dbałość właściciela o szczegóły daj naprawdę pozytywne wrażenia przy obcowaniu z tym autem 😉. Spotkaliśmy się z właścicielem tego auta ponownie na chiptuning, z którym zwlekał dość długo, ale jednak dojrzał do tej decyzji 😉. Wcześniej podkręciliśmy jego BMW z silnikiem diesel’a 20d 190KM, z czego był bardzo zadowolony.
Wykonaliśmy więc #Chiptuning w wersji #Stage 1, czyli zmodyfikowaliśmy oprogramowanie silnika. Już taka stosunkowo niewielka ingerencja pozwala uzyskać bardzo zadowalające efekty, na poziomie ponad 50KM oraz 100Nm. W takim aucie jak F32, jest to bardzo wyczuwalne, a dynamika auta zmienia się bardzo in plus. Auto po logowaniu okazało się bardzo dobrze trzymać zadane parametry, co tylko świadczy o tym, co już wcześniej dało się wyczuć, że autko jest mega sprawne 😊.
Pomimo lepszej niezawodności silników #N55 względem poprzedników oczywiście nie są one bez wad. Jedną z mniejszych, ale bardzo często występujących jest nietrwały przewód doładowania, który fabrycznie został słabo zaprojektowany, wykonany jest z plastiku i zwyczajnie lubi sobie po prostu „strzelić”, nawet na seryjnym, nieruszanym oprogramowaniu. I tak też wydarzyło się niedługo po naszym spotkaniu.
Nie ma sensu wchodzić dwa razy do tej samej wody i wymieniać element na ten sam, słabej jakości oryginał, więc padła decyzja o wymianie na wytrzymalszy, aluminiowy przewód. I tutaj pojawił się ciekawy problem, ponieważ w sieci można znaleźć wiele Charge Pipe’ów do F32 435i jednak do wersji z xDrive jest problem z dostępnością. Ciężko znaleźć tą część w sieci i nie ma jej w hurtowniach.
Element z wersji RWD nie pasuje, o czym się przekonaliśmy, ale na szczęście znajomy właściciela auta miał przypadkiem rezerwowy Charge Pipe do wersji z xDrive 😉. Przewód został wymieniony i od tej pory auto śmiga ku uciesze właściciela bez najmniejszego problemu i tylko cieszy 😊.
Poza tym wyskalowaliśmy zegary sportowe, aby były dostosowane do wyświetlania wyższych parametrów, a także między innymi uruchomiliśmy logo powitalne M Performance 😉.
Dziękujemy serdecznie Michałowi po raz kolejny z skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊.
#MobileCoders #Chiptuning #kodowanie #N55 #F32 #435iX #xDrive #ChargePipe #Mperformance