Zawsze docenialiśmy siłę aktualizacji sterowników, ale nigdy jej nie przecenialiśmy :).

Pamiętacie ten obrazek, kiedy jedno z naszych aut zostało zabrane do ASO, ponieważ pojawił się problem z szarpaniem podczas zmiany biegów i delikatnym szuraniem z jej okolic?

Na pewno tak. My chwilę wstrzymaliśmy się z dobrymi wieściami, aby przetestować auto :).

Samochód był trzymany przez serwis ok 7 dni, testowany i miało już prawie skończyć się na wymianie skrzyni biegów.
Wszyscy jednak dziwili się, ponieważ ZF 8HP to naprawdę bardzo, ale to bardzo mało awaryjne automaty. Do usterek dochodzi ekstremalnie rzadko. Z drugiej strony patrząc na to, że samochód to Miękka Hybryda, można by zaryzykować stwierdzenie, że to dość świeże rozwiązanie i być może ono coś namieszało w pracy skrzyni.

Niestety i stety, ale przed ostateczną decyzją o wymianie ZF'a, producent, czyli BMW, zasugerowało autoryzowanemu serwisowi zaktualizowanie całego pojazdu, ponieważ jego sterowniki nie były najświeższe z dostępnych.

Tak też się stało... Co było potem?

Ani serwis, ani my nie mogliśmy uwierzyć, że aktualizacja naprawiła usterkę, która na logikę była mechaniczna. Skrzyni brutalnie szarpała z 3 na 4 bieg oraz podczas wrzucania wstecznego.

Po update'cie wszystko wróciło do normy, co więcej samochód pracuje jeszcze płynniej niż wcześniej. Nie ma żadnych objawów szarpania, szurania czy niewłaściwej pracy.

Coś co na pierwszy rzut oka było pewniakiem mechanicznego problemu okazało się wadą czy tam "zbugowanym" softem :). Ale czy na pewno? Póki co minęło już 2 tygodnie po odbiorze auta i wszystko wygląda dobrze.

Na pewno damy Wam znać, jeśli problem wróci niespodziewanie, jednak, póki co wszystko wygląda obiecująco :).

Pozdrawiamy Was :)

#MobileCoders #bmwG31LCI #serwisBMW
Przeczytaj na