Swobodny oddech w BMW F10 535dX 313 KM, czyli dostosowanie softu do modyfikacji układu wydechowego - Mobile Coders

Co najmniej raz w życiu każdy z nas, fanów motoryzacji, rozpatrywał tuning swojego samochodu. Oczywiście tuning to bardzo szerokie pojęcie, a możliwości są nieograniczone.

No dobra jedynym ograniczeniem jest wysokość budżetu jaki chcemy przeznaczyć na modyfikacje. Każdy z nas zdaje też sobie sprawę, że każda zmiana w samochodzie może być przeprowadzana etapowo, ale musi być kompletna.

Co do możliwości nie będziemy się tu rozwodzić, bo można naprawdę wiele, jakość naszych rodzimych firm zajmującymi się przeróbkami też stoi na naprawdę wysokim poziomie i spokojnie dorównujemy firmom zachodnim, a nawet jakością przewyższamy ich.

W tym konkretnym przypadku mowa o modyfikacji układu wydechowego. Nasz Klient jeździ przeróżnymi samochodami w różnych konfiguracjach oferowanych przez danych producentów i wie czego można oczekiwać od samochodu.

Nasze odczucie co do jazdy seryjnym samochodem jest zawsze subiektywane, bo dla jednego stock jest ok, a dla drugiego warto coś dołożyć lub zmienić. W tym przypadku klient czuł, że auto jest lekko zamulone i nie jest to związane z zapchanym DPFem, czy inną usterką.

Po prostu zadyszka, która się tu wkrada to stockowa charakterystyka przebiegu przyśpieszenia i to klientowi niezbyt się podoba. W pierwszej kolejności wybór padł na modyfikację układu wydechowego.

Na pierwszy ogień poszedł downpipe dedykowany do tego silnika w tym modelu. Cały komponent jest produkcją renomowanej firmy, więc nie jest to pierwsza lepsza „pusta rura” z portalu aukcyjnego, a konkretny produkt.

No dobra ale tylko downpipe, a co z resztą układu? Sam downpipe owszem coś tam polepszy, ale nie będzie to jakiś spektakularny efekt. Jak to w życiu bywa, większość z nas i nasz klient również, boryka się z brakiem wolnego czasu, więc operację modyfikacji wydechu podzielił na etapy.

Po wyrzuceniu downpipe, silnik od razu miał lżej. Od razu można wyczuć lżejszy przepływ spalin i to, że szybciej wchodzi na obroty. Jednak, żeby wszystko miało ręce i nogi zostaliśmy poproszeni o zmodyfikowanie mapy silnika przystosowując ją do nowych warunków pracy, aby system nie rzucał błędami.

Po naszej pracy autko zostanie odstawione do kolejnej firmy zajmującej się budową kompletnego układu wydechowego, żeby mogło przechodzić przeglądy techniczne.

Dlaczego tak ważne jest robienie tuningu z głową i kompletnie, po pierwsze ponieważ ma być on bezpieczny dla samochodu, ale i spełniać wymogi dopuszczenia do ruchu.

Po drugie każda zmiana niesie za sobą ryzyko, że zakończony etap spowoduje niedosyt i weźmiemy się za kolejne rzeczy, które skutkować mogą przebudowaniem całego autka.

Tutaj klient ceni sobie komfort podróżowania, a co za tym idzie modyfikacje ograniczą się do układu wydechowego, a w przyszłości może jakiś STAGE wpadnie 😉.

Właścicielowi bardzo dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie, miło było poznać :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwstage #stage #bmwF10 #bmw535dX #chiptuningDDE #chiptuningEGS
Przeczytaj na