CHIP-TUNING SULEV-a czyli BMW X3 G01 20i B46 USA w Mobile Coders ;).
Moc
184 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
290 Km -> 390 Nm
BMW X3 G01 jest bardzo popularnym samochodem.
Nie ma chyba tygodnia, w którym nie mamy z nim styczności.
Nic dziwnego, całkiem ładny, przestronny SUV, a klienci kochają SUV-y.
Bardzo wiele tych modeli trafia do Polski z USA, widać tam też są lubiane. Jak Ameryka to oczywiście tylko i wyłącznie benzyna.
Silnik to standardowa 2 litrowa jednostka, ale o oznaczeniu B46.
Oznaczenie B46 jednoznacznie wskazuje na silnik SULEV i jest on głównym silnikiem dostępnym w USA. W Europie mamy oznaczenie B48.
A co to jest ten SULEV? To nic innego jak skrót od „Super Ultra Low Emissions Vehicle” (pojazd o bardzo niskiej emisji spalin) który zostały zaprojektowany w celu zmniejszenia produkcji tlenku węgla, tlenków azotu, formaldehydu i innych niebezpiecznych gazów.
Co ciekawe nie jest to wymysł „Bawarczyków” lecz jest klasyfikacją nadaną pojazdowi przez federalną Agencję Ochrony Środowiska.
Nie tylko BMW produkuje samochody SULEV. Inni producenci również.
Aby auto zostało uznane za SULEV, musi wytwarzać emisje o co najmniej 90% niższe niż standardowe samochody napędzane benzyną.
Samochody BMW należące do tego „szczytnego grona”, wyposażone są w dodatkowe wyposażenie, które czyni je pojazdami typu SULEV. Trudno dotrzeć do dokładnych danych na ten temat, ale z informacji jakie udało nam się „wyłapać” z sieci chodzi tutaj o katalizatory i dodatkowe filtry HC.
Przy okazji drążenia tematu natknęliśmy się na informację o rzekomo innych wtryskiwaczach, przewodach paliwowych no i oczywiście oprogramowaniu.
Wszystko by się zgadzało, gdyż kultura pracy B46 w stosunku do B48 jest nieco inna. Taka jakby „bardziej grzechocząca”. Wcale by nas nie zdziwiło, jak sam silnik i elementy miały nieco mniej materiału. Bo wszystko wydaje się „bardziej delikatne”, ale za to super ekologicznie, czyli zgodnie z obecnym trendem.
Tak czy siak trend trendem, a facet facetem. A każdy facet lubi mieć wszystkiego dużo, a już szczególnie jak mówimy o samochodach i kobietach, w sensie pewnych partiach ciała kobiet :).
Olek, nasz nowy klient, również nie odbiega od tego stereotypu.
Postanowił w swoim nowym nabytku dorzucić nieco mocy. Samochód kupił z drugiej ręki już po konwersji, zatem tutaj zostało nam do pracy jedynie zwiększenie mocy.
Przy okazji naszych prac zdiagnozowaliśmy uszkodzony i nieoryginalny akumulator i umówiliśmy się na jego wymianę oraz kodowanie w późniejszym terminie przy okazji wymiany oleju w silniku. Akumulator jednak nie wytrzyma nawet 2 dni i musiał zostać wymieniony w trybie pilnym przez samego właściciela.
Zakodowaliśmy go kilka dni później podczas wspomnianej wizyty Olka u nas, na serwisie olejowym.
A jakich wrażeń doznał klient po modyfikacji?
Olek w naszych odczuciach jest kierowcą rozsądnym poruszającym się z rozwagą. Dodatkowa moc ma być dla niego tylko ułatwieniem podczas manewrów wyprzedzania. Na jeździe testowej mocniejsze wciśniecie gazu ewidentnie go zaskoczyło. Od razu pojawił się uśmiech na twarzy, zaskoczenie i hasło: „jak to teraz jedzie”.
No jedzie, jedzie, bo co ma nie jechać. Extra 100 Nm daje uczucie wgniotu jakiego wcześniej w tym samochodzie nie było :).
Dzięki za miłe spotkanie Olku i skorzystanie z naszych usług.
Do zobaczenia na kolejnych serwisach olejowych :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwX3g0120ib48b46 #chiptuningslaskkatowicepoznanwielkopolskamalopolska