BMW G31 540xd, czyli bogaty zakres usług serwisowych oraz elektronicznych 😊.

Zakres prac:
CHIPTUNING silnika Stage 1
Moc
320 KM -> 400 Km
Moment obrotowy
680 Nm -> 800 Nm

- wymiana oleju w silniku wraz z oryginalnym filtrem i z zastosowaniem zestawu „Trzech Króli” poprawnej eksploatacji, czyli: oleju Penrite Enviro+ 5w40, LM Ceratec, płukanka Engine Flush Penrite.
- wymiana filtra powietrza oraz kabiny
- wymiana oleju w skrzyni biegów ZF8HP wraz z miską i filtrem (ZF OE)
- wymiana oleju w przekładni przedniej osi
- wymiana oleju w przekładni tylnej osi
- wymiana oleju w przekładni xDrive (VTG)
- wymiana tylnego przegubu wału

Dawid to nasz stały klient, którego samochód już nie raz odwiedzał nasz warsztat 😊.
Auto genialne ze świetnym silnikiem z dużym potencjałem. Samochód ma niewielki przebieg, bo zaledwie 60.000 km. W końcu przyszedł ten dzień, kiedy mogliśmy wykonać modyfikację 😊. Jednak zanim do tego doszło trzeba było zadbać o sprzęt 😊.

Właściciel lubi startować z LC dość często. 540xd zrywa się do startu ładnie i w normlanym przypadku dziwilibyśmy się, gdyby łącznik wału był spękany. Jednak znamy Dawida i wiemy, jak lubi sobie wystartować, stąd gumowy element, na którego oddziałują straszne przeciążenia przy korzystaniu z procedury startowej nie może wytrzymać zbyt długo.

Cały dzień pracy, bo właśnie tyle poświeciliśmy na cały serwis tego samochodu, sprawił, że stał się on nie do poznania.
Nowa moc z nowym olejem w silniku i elementach napędowych, sprawiły, że na twarzy kierowcy znowu zagościł uśmiech, tak jak to było przy zakupie nowego auta 😊.
Silnik to 3.0d z dwiema turbinami i w serii daje radę. Ale jak to bywa z mocą, człowiek się do niej szybko przyzwyczaja. B57 to równie udana jednostka co B47, jednak wiadomo, że jej życie, a to głownie ze względu na kierowców, bywa cięższe. Duża moc zachęca do korzystania z niej. O ile 2.0d nie wygeneruje takiego g, to przeciążenie w 3.0d jest znacznie większe, a co za tym idzie wszystkie elementy w aucie mają po prostu ciężej 😊.

Więc pamiętajcie, eksploatujcie swoje mocne auta z głową, strzelanie z procedury na każdych światłach, gwałtowne szarpanie, nagłe przyspieszanie z niskich prędkości, skraca życie całego układu przeniesienia napędu, np. takiego jak gumowy łącznik wału tylnego (jak u Dawida 😉).
Ale wróćmy do samego G31. Tutaj przyrosty powalają, dodatkowe 80 Km i 120 Nm sprawia, że ten samochód staje się naprawdę szybki, Wyprzedzanie czy przyspieszenia między 100 a 200 km/h różnią się tak od serii, że trudno uwierzyć. Ale uwierzcie, to nie żart 😉.

Nowy olej w przedniej przekładni oraz tylnej i skrzynce VTG sprawi, że samochód będzie zużywał się znacznie wolniej. Warto pamiętać o tak prostych czynnościach, gdy mamy samochód z napędem xDrive. Podstawa to dobre opony, homologowane przez BMW, wymiana oleju w VTG oraz napędach. Kosztuje to niewiele, a w przypadku samochodów po gwarancji zaoszczędzi Wasz czas i mnóstwo pieniędzy oraz nerwów. Mocno zalecamy takie wymiany, które również, bardzo często w dużym stopniu redukują pooszarpywanie czy całkowicie je eliminują.

Dodatkowo właściciel zażyczył sobie również zamianę miski z filtrem oraz oleju w skrzyni ZF8HP, którą należy wykonać przy ok 80k km, jednak im szybciej tym lepiej. Zapewni to płynną pracę i bezproblemową eksploatację przez długi okres czasu.
Bardzo dziękujemy Dawidowi za skorzystanie z naszych usług 😊. Życzymy dużo zabawy i radości z jazdy tą piękną 540d oraz mniej startów z procedury, tak tylko od czasu do czasu 😊.

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwg31 #540d #xdrive #serwisbmw #kodowanie #chiptuning #zf8hp #trzechkroli #penrite #enviro5w40
Przeczytaj na