Na bogato i to nie x1, a x2 ;).
Audi A8L D5 50 TDI 286 KM, czyli drugie, niemalże identyczne Audi A8 od jednego klienta na modyfikacji w Mobile Coders :).
CHIPTUNING:
Moc
286 KM -> 340 KM
Moment obrotowy
600 Nm -> 720 Nm
Jakiś czas temu mieliśmy fajną objazdówkę z Mirkiem przez zachodnią Polskę :). W tym czasie jednym z naszych klientów był pan Marcin, który od dawana przymierzał się do modyfikacji swojego Audi A8, notabene jednego z pierwszych w Polsce :).
Więcej o tej realizacji możecie poczytać tutaj:
https://www.facebook.com/1890364917955502/posts/3023980181260631/
W końcu zdecydował się na modyfikację, a wcześniej „blockerem” tak naprawdę była obawa o gwarancję, a raczej o jej utratę. Samochód miał jeszcze kilka miesięcy do jej końca, więc nasz klient stwierdził "robimy"! :).
Umówiliśmy się więc w najbardziej wygodnej dla niego lokalizacji i jadąc naszą zaplanowaną drogą odwiedziliśmy go, by wykonać modyfikację :).
Plan idealny, powiódł się.
Dokładnie 3 miesiące później usłyszeliśmy, że ma on jeszcze jedno Audi A8 D5, na bogato, tym razem w wersji Long, ale z identycznym silnikiem, czyli 50 TDI 286 KM. Jest to trzy litrowy diesel :).
Zadowolony z poprzednio wykonanej modyfikacji i tego jak świetnie jego samochód zachowuje się w każdym momencie, jak dynamicznie przyspiesza, a skrzynia działa niemalże natychmiast, stwierdził, że ten egzemplarz też "zaczipujemy" ;).
Nie minęło kilka dni i już byliśmy w tej samej lokalizacji, aby zmodyfikować identyczną Audi A8, ale 2 lata młodszą A8 D5 lecz tym razem w wersji Long, czyli naprawdę "napchaną" po sam sufit :).
Zmiany obejmowały CHIPTUNING Stage 1 silnika oraz skrzyni biegów, a także aktywację VIM (video w trakcie jazdy) by dziecko miało co robić siedząc z przodu :).
Standardowo przy takiej modyfikacji wywalamy słynnego LAGa, czyli dramatyczne opóźnienia jakie powstają podczas próby zredukowania biegu lub natychmiastowego ruszenia z miejsca. Skrzynia na seryjnym oprogramowaniu zastanawia się jaką decyzję podjąć i zajmuje jej to znacznie za dużo czasu. W praktyce przekłada się to na zwiększone niebezpieczeństwo podczas wyprzedzania, a także próby "ucieczki", szybkiego ruszenia lub gwałtownego przyspieszenia.
W życiu jak i na drodze zdarzają się sytuację, które bardzo szybko identyfikują ten feler jako bardzo uciążliwy dla kierowców. Niemalże każdy nasz klient narzeka dokładnie na to samo. Co więcej niektórzy, którzy boją się o gwarancję swojego pojazdu nie mają wyjścia i muszą się męczyć z tą przypadłością. Serwis im nie pomoże, a każda ingerencja w skrzynie czy silnik może zostać wykryta przez producenta.
Nie da się opisać tego uczucia dopóki nie pojeździ się więcej nowymi samochodami grupy VAG'a, niestety, tutaj firma nie popisała się, ale prawdopodobnie mieli w tym jakiś cel :-].
Z silnika w tym pięknym i bogatym samochodzie wyciągnęliśmy okolice 340 KM i 720 Nm. Daje nam to naprawdę przyzwoite parametry, pomimo że samochód do najlżejszych nie należy :).
Dodatkowo zmodyfikowana skrzynia zachowuje się tak jak powinna od początku, bez opóźnień, bez zbędnego namysłu i błyskawicznie zmienia biegi.
Bardzo dziękujemy Panie Marcinie za ponowne spotkanie, za zaufanie i przekazanie nam w nasze ręce tych pięknych, niemalże identycznych A-ósemek :).
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #audiA8D5 #50TDI #VIM