X DAY czyli CHIPTUNING BMW 25d - X5 G05 oraz F15 w Mobile Coders :).

Efekty chiptuning’u obu pojazdów (przed => po ):
231 KM === >>> 270 KM
500 Nm === >>> 550 Nm

Tak się złożyło, że w jednym miejscu czekały na nas dwie „ikspiątki”.
Niby te sama ale inne.

Silniki w obu przypadkach to sprawdzona konstrukcja B47 o oznaczeniu 25d i mocy 231 KM. To w zasadzie jedyna wspólna cecha obu bliźniaczych X5.

Mimo, że wielkie, różnią się od siebie diametralnie. Nie mówimy tutaj tylko o bryle samochodu, która w przypadku nowej wersji G05 jest zdecydowanie świeższa. System, elektronika, wnętrze, Wszystko jest zupełnie inne łącznie z prowadzeniem i amortyzacją pojazdu.

Tak jak lata świetlne dzielą BMW E70 w stosunku do F15 pod kątem design'u, tak można by założyć, że również jest w przypadku różnic między F15 i G05.

Choć trzeba przyznać, że F15 dalej wygląda ładnie i jest bardzo poprawnym i pożądanym samochodem.

Jeżeli jednak ktoś jeździł G05 i przesiada się do F15 czuje pewien „dyskomfort”. Mamy wielu klientów zachwyconych z F15-tek, którymi jeździli kilka lat. Obecnie jeżdżą G05 i mimo, że bardzo dobrze wspominają poprzednią generację X5, są zgodni co do tego, że inżynierowie z Monachium zrobili niesamowity postęp w przypadku tego modelu.
Tyczy się to również innym „X-ów” serii Gxx.

Okej, ale wracajmy do naszych prac. G05 to samochód, który już wcześniej modyfikowaliśmy. Jakoś 2 lata temu :).
Po tak długim czasie trafił na serwis i niezbędny był jego upgrade. Dlatego też nasze zmiany zostały nadpisane serią. Tutaj wszystko szybciutko przywróciliśmy do stanu z przed aktualizacji :).

Z kolei F15 to samochód seryjny i „nieaktualny”, który jeszcze u nas nie gościł. Zatem, aby uniknąć takiego przypadkowego update w ASO, sami w pierwszej kolejności wykonaliśmy upgrade oprogramowania w całym samochodzie do najnowszej dostępnej wersji, a dopiero na końcu wykonaliśmy chiptuning silnika i wszystkie kodowania.

Daje nam to pewność, że samochód będzie się nienagannie spisywać na oprogramowaniu pozbawionym wielu „mikro błędów” inżynieryjnych.
Im nowsze oprogramowanie tym ich mniej, a wszystkie podzespoły pracują bardziej optymalnie.

Na sam koniec klasycznie, w ruch poszły indywidualne kodowania. Każdy z właścicieli dobrał je pod siebie :). Zrobiliśmy m.in.:

- zapamiętanie ostatniej pozycji systemu Start – Stop,
- zmiana domyślnego trybu startowego z Comfort na SPORT INDIVIDUAL,
- zegary Alpina,
- aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u,
- aktywacja dodatkowego wyboru 5 mignięć kierunkowskazem,
- aktywacja dodatkowych kodeków do filmów,
- aktywacja dźwięku potwierdzenia zamknięcia/otwarcia pojazdu,
- zamykanie tylnej klapy z plota i przycisku wewnątrz pojazdu,
- wyłączenie sygnału brak pasów,
- wyłączenie funkcji, która przerywa zamykanie szyb automatycznie gdy drzwi są otwarte,
- aktywacja temperatury opon – było tylko ciśnienie,
- aktywacja automatyczne składanych lusterek bez czasu zwłoki po zamknięciu/otwarciu,
- aktywacja podświetlenia klamek przy jeździe na wstecznym biegu,
- i inne ... :).

Dziękujemy za ponowne i miłe jak zawsze spotkanie :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwgx525dg05f15 #aktualizacjabmwsterownikowpojazdusamochodu #bmwvimstartstop
Przeczytaj na