Podobno „czerwone” są najszybsze – CHIP-TUNING Skoda Octavia 2.0 TDI 184 KM w Mobile Coders:).
Moc
184 KM -> 220 KM
Moment
380 Nm -> 460 Nm
Modyfikacja skrzyni automatycznej DSG - Temic DQ250
Skoda Octavia to czesko niemiecki fenomen. Dziś prezentujemy trzecią "odsłonę" tego pojazdu. Każdy zna, każdy widział. Nie ma chyba osoby, która nie widziała Octavii :).
Nie sposób ich nie widzieć. Trzeba by zakrywać oczy podczas jazdy, dosłownie :).
Zróbcie sobie test jadąc do pracy. Czy zobaczę Octavię na swojej drodze :).
Z pewnością tak.
Silnik w prezentowanej skodzie to 2 litrowa dobrze znana wszystkim wysokoprężna jednostka 184 KM. Kiedyś można było ją spotkać tylko w wersji usportowionej RS.
W 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowana została uterenowiona odmiana Scout i z tą właśnie wersją nadwozia pracowaliśmy.
Wyróżnia się ona plastikowymi zderzakami oraz nakładkami na nadkola oraz progi, a także podniesionym prześwitem.
Standardowo „skałcik” wyposażony jest też w napęd na cztery koła oparty na układzie Haldex piątej generacji. No ale to nie dziwi. To w końcu samochód w teren, lub mini teren :).
Zakresem naszego działania była modyfikacja silnika oraz skrzyni biegów DSG. Wszystko bezinwazyjnie przez złącze OBD2, stąd miejsce wykonania usługi nie miało dla nas większego znaczenia. Żadne specjalne warunki nie musiały być zapewnione. Nawet ładna pogoda, choć ta się wyjątkowo udała :).
Bartek, właściciel „skodzianki” ceni sobie jej wszechstronność i niezawodność. W szczególności wspomniany napęd na 4 koła. Samochód jest firmowy i wykorzystywany do poruszania się często na drogach, gdzie asfalt nigdy nie zawita. Zatem samochód nieco podniesiony napędzany na „wszystkie opony”, jest dla niego zbawieniem i już nie raz uratował go od noclegu, gdy pałaszował wieczorami ciemne zakamarki leśne :).
Na modyfikacje zdecydował się, gdyż samochód niemalże idealny, nie był idealnie elastyczny, a przed wszystkim, dlatego, że wiedział iż taka możliwość istnieje.
Po naszej rozmowie zdecydowanie postawił na pakiet silnika i skrzyni biegów. Taka modyfikacja daje najlepszy efekt z możliwych i chyba zostało to przez naszego klienta dostrzeżone.
Podana dłoń z gratulacji na jeździe testowej była tego dowodem.
Mamy wrażenie, że w tym przypadku modyfikacja nieco przerosła oczekiwana Bartka.
I świetnie tak być powinno.
Reakcja na gaz natychmiastowa, odczucie momentu również, nawet przy lekkim muśnięciu gazu.
Dodatkowy spory moment „nakotłował” się już na początku skali obrotów i został płasko rozłożony na niemalże cały jego zakres.
Efekt jest taki, że diesel ciągnie jak benzyna pod samą czerwoną skalę obrotów :).
Odczucie „puchnięcia”, typowy dla silników diesla i występujący w górnych partiach obrotów, został całkowicie wyeliminowany.
Cieszymy się razem z nim i życzymy spokojnej, a jak trzeba dynamicznej, eksploatacji skodzianki. Niech się sprawuje i dalej ratuje z leśnych opresji :).
Do zobaczenia w przyszłości z planowanym zakupowym BMW.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningskodaoctavia20tdi184km #modyfikacjachiptuningskrzynidsg