BMW X3 M40i G01 - Auto do wszystkiego, ale nie dla każdego, na CHIPTUNING STAGE 1 + oczywiście STAGE 1 skrzyni biegów w Mobile Coders :).
CHIP-TUNING silnika
Moc
360 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
500 Nm -> 580 Nm
+ CHIP-TUNINg Skrzyni biegów ZF Stage 1
Tytuł niestety mówi o tym aucie wszystko. Zasiadając za sterami tego wózka i odpalając motor, od razu budzą się tylko pozytywne emocje.
Czuje się chęć nieprzerwanej dynamicznej jazdy, najlepiej na niezmąconej ruchem drodze w nieoczywistych okolicznościach.
Analizę przemyśleń na temat tej X3, skrzętnie kryjącej pod maską benzynowego 6-cio cylindrowca i która bardzo chętnie dzieli się z kierującym swoją mocą, zaczniemy właśnie od niej.
No właśnie moc, czyli 360 KM w serii naprawdę robi robotę i tutaj przedstawiając Wam akurat tego "pacjenta", nie, wróć, to słowo jest tandetne, ten egzemplarz, jego właściciel podczas naszego pierwszego spotkania, które miało miejsce ponad 2 lata wcześniej, zlecił nam wykonanie w autku wszystkiego poza podniesieniem mocy.
Zrobiliśmy wtedy kodowania typu start/stop off itp., wrzuciliśmy na pokład Apple CarPlay, zagary Alpina, startową animacje M, temperaturę opon oraz włączyliśmy video podczas jazdy.
I to było by na tyle, dlatego, że kierowcy ta moc w zupełności na tamten czas wystarczała.
Minęło ponad 2 lata i spotkaliśmy się ponownie w celu przywrócenia kodowań oraz ku naszemu zdziwieniu, podniesieniu mocy.
Naprawdę? Słowo wybrzmiało z naszych ust, gdy usłyszeliśmy "robimy moc".
Tak to już z nami jest, że jako ludzie szybko przyzwyczajamy się do pewnych okoliczności i dobrobytów, które po jakimś czasie trzeba, po naszemu mówiąc, zmodyfikować :).
Tak, zobaczcie na czas, ktory upłynął, czyli ponad 2 lata. Samochód sprawował się dobrze i do tej pory nie przysparza żadnych problemów, a generuje jedynie moc radości z jazdy.
Tę radość z jazdy zmąciła niestety wymagana aktualizacja oprogramowania w ASO. Swoją drogą sporo czasu minęło do jej wykonania. Aktualizacja skasowała oczywiście nasze kodowania.
Aktualizacja jak wiecie jest ważna, nie mniej jednak, jeżeli nie ma powodu to nie jest ona uskuteczniana w ASO. No chyba, że jest taka potrzeba i procedury serwisowe ją w danej chwili uwzględniają :).
Nie dzieje się to, gdy jedziemy na wymianę oleju, klocków hamulcowych itd. czyli przy zwykłych operacjach serwisowych nie robi się update’u oprogramowania.
No cóż dzisiaj mamy aktualizację wszytą w system i sami decydujemy, czy ją robić czy nie, ale to temat na inny post.
No dobra dalsza analiza sprowadza się do stwierdzenia, dlaczego auto do wszystkiego, ale nie dla każdego.
Niestety całego spektrum argumentów nie sposób przedstawić w tym krótkim poście, ale zrobimy to w miarę w pobieżnej formie.
Każdy z Was i tak ma swoje przemyślenia co do motoryzacyjnych wypustów realizowanych przez producentów samochodów.
Co do pierwszej części postawionej tezy auto do wszystkiego, to naszym zdaniem konstrukcja X3 stanowi o jej uniwersalności, ponieważ odnajdzie się zarówno w mieście jak i poza nim.
Ten kompaktowy SUV jest przykładem doskonałego wpasowania się w codzienność naszego życia i zaspokoi znakomitą większość naszych potrzeb związanych z przemieszczaniem się.
Począwszy od dojazdu do pracy, odwiezienia dzieci do szkoły, czy zaparkowanie na ciasnym parkingu np. w galerii handlowej. Kończąc na wypadzie rodzinnym w góry czy nad jezioro, żeby spędzić kilka chwil na łonie natury.
No sami też przyznacie, że w tym autku świetnie będzie czuł się młody, stary, mężczyzna, kobieta, itd. itd.
Mocy wystarczy dla każdego, a multimedia spełnią nawet najbardziej kapryśne oczekiwania. Wszystko przejrzyste, czytelne i sterowane gestami.
Ok to już mamy, że autko do wszystkiego, pora zatem na drugą część rozważań, czyli czy autko dla każdego.
No właśnie niestety nie, ponieważ decydującymi determinantami są tu koszty, a mianowicie spory koszt zakupu jak i wysokie koszty utrzymania.
Koszt zakupu to wiadomo przede wszystkim akcyza na 3 litrowy motor, która dla wielu nabywców jest dużym i nieproporcjonalnym obciążeniem, natomiast koszt serwisu i eksploatacji potrafi zburzyć niektóre plany budżetowe z tym związane.
No dobra nie zważając na powyższe X3 M40i w swojej istocie jest doskonałym samochodem, dającym zdecydowanie więcej plusów niż minusów, a ten dźwięk układu wydechowego, to prowadzenie, to przyśpieszenie to wszystko czego oczekuje się od BMW, właśnie tu jest i to na rozsądnym poziomie.
Jasne zaraz ktoś napisze: "no dobra, ale to nie X3M", tak ale to też nie 20i, więc taki złoty środek, przesunięty bardziej ku eMkowym emocjom, który daje niesamowitą radość z jazdy. Kto nim jechał ten wie.
A teraz cofnijcie się do początku tego posta i tam jest takie stwierdzenie, że tym autkiem można najlepiej poruszać się po drodze w nieoczywistych okolicznościach, a wiecie co mamy na myśli?
A no to, że to autko sprawia, że chce się nim jeździć bez określonego celu podróży, bez ograniczeń czasowych, po prostu dla czystej własnej przyjemności, to jest taki wiecie stan uniesienia, który chce się odczuwać w sposób snobistyczno-egoistyczny.
Właścicielowi gratulujemy doskonałego samochodu i pozdrawiamy serdecznie.
A Wy co myślicie o M40i? :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwstage1 #stage1 #bmwG01 #bmwx3M40i #chiptuningDDE #chiptuningEGS #chiptuningskrzynibiegówzf #bmwcarplayvimfilmypodczasjazdy #bmwalpinag01 #bmwstartstopnawigacja