BMW M5 4.4 V8 Bi-Turbo Competition 625 KM – GPF/OPF OFF, BMC oraz długa „rura” – chiptuning Mobile Coders :).
Moc
652 KM -> 725 KM
Moment obrotowy
750 Nm -> 900 Nm
Kolejna M5 F90 trafiła w nasze ręce z czego niezmiernie się cieszymy :).
Tym razem nieco już zmodyfikowana osprzętowo.
Wszyscy miłośnicy głośnych samochodów M, znają problem „kastracji” tych akustycznej tych aut.
Mowa tutaj oczywiście o filtrach GPF/OPF, które to wraz z zmianą oprogramowania sprawiły, że Chevrolet Aveo, z dziurą w tłumiku, brzmi lepiej, a już na pewno głośniej niż rasowa nowa „Mpiątka” w serii.
Naszego klienta mega frustrował fakt posiadania tak wyglądającego i tak brzmiącego, a raczej nie brzmiącego samochodu.
Postanowił zatem „naprawić” to coś co nazwać można ERRORem z Monachium :).
Do samochodu „wleciał” cały nowy „customowy” wydech. Jak to przy takich zabawach bywa, poleciały do kosza wszystkie sondy. Zatem samochód wpadał w LIMP mode i zwyczajnie jechał w trybie awaryjnym.
Nasz klient wiedział, że tak będzie, bo już wcześniej ustalaliśmy cały plan działania.
Niezwłocznie po zmianie wydechu dostaliśmy „cynk” i udaliśmy się miejsce, gdzie oczekiwało na nas „chore” M5 :).
Celem naszego działania było wykonanie modyfikacji uwzględniającej zmiany wydechu wraz z wyrzuceniem z tablicy DTC odnośnie sond. Zostało to wykonane w taki sposób, że samochód nie generuje żadnych błędów. Zarówno tych na komputerze w samochodzie jak również podłączając jakikolwiek tester diagnostyczny. Ładnie, czyściutko i szybciutko się zrobiło :).
Poprosiliśmy naszych tunerów o pójście nieco dalej z zapłonem, skoro mamy taki potencjał i taki przelot. Tak, że finalnie moce realne tutaj to znacznie ponad wskazane w ofercie 725 KM i 900 Nm. Oscylować będą zapewne w granicach 730-750 KM/1000 Nm. Ale to nie ma znaczenia, bo termicznie nie chcemy przesadzać, auto ma jeździć bezawaryjnie.
BMW jeździ obłędnie i głośno, ale nie na tyle głośno, że jest to męczące. Spokojnie można strzelić 1000 km trasę bez konieczności kupowania na stacji aspiryny lub innej, mającej na celu złagodzenie bólu głowy, tabletki.
Jazda testowa z logowaniem wskazywała wyżej opisane wartości, przy czym było niesamowicie mokro i nie było jak dobrze tego sprawdzić. Opanowanie samochodu „z startu na zielonym” był nie lada wyczynem, nawet z częściowo włączoną trakcją, która swoją drogą mocno nam ścinała moc.
Generalnie uśmiech na twarzy i pot na czole :).
Jako ciekawostka, którą pewnie zauważycie na zdjęciach, klient zdecydował się również na wymianę filtrów powietrza na te bardziej do sportu.
W samochodzie zagościły filtry firmy BMC. Materiał filtracyjny zastosowany w tych produktach to specjalna bawełna nasączona odpowiednim olejkiem przechwytującym najmniejsze zanieczyszczenia. Filtr składa się z kilku warstw tej bawełny umieszczonych między dwiema powłokami metalowej siatki. Całość jest pofałdowana w celu zwiększenia powierzchni filtracyjnej i umieszczona w ramce wykonanej z wysokiej jakości poliuretanu. Filtry BMC są wielorazowego użytku. Filtr należy czyścić co około 10 000 km za pomocą specjalnie do tego celu przeznaczonych środków z oferty BMC.
Dziękujemy za miłe spotkanie i do zobaczenia :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwm5f90chiptuning #stage1bmwm5 #bmwgpfopfoffdtc #bmwbmc