Piękno, Elegancja, Sport – CHIP-TUNING Porsche Panamera 971 2.9T 440 KM w Mobile Coders :).

Moc
440 KM -> 510 KM
Moment obrotowy
550 Nm -> 750 Nm

Porsche Panamera to samochód, który prezentuje się wspaniale.
Jest duży, szeroki, masywny i zadziornie sportowy. Sprawia wrażenie jak by nie musiał niczego udowadniać. Na drodze budzi respekt.

Patrząc na niego mamy wrażenie, że ma "milion pięćset sto dziewięćset" koni mechanicznych
.
Tak naprawdę ma pod maską sprawdzoną i znaną jednostkę 2,9L. koncernu VAG. Niby skromne 440 KM, ale wierzcie nam nie jest to nic skromnego.

Już w serii samochód potrafi zadziwić i jeździ naprawdę obłędnie.
Obłędnie też mruczy i to na seryjnym wydechu z całą ekologią na pokładzie.
Da się? No da, więc BMW popraw się jeśli chodzi o akustykę ;).

Piękne są odgłosy redukcji biegów. Można tego słuchać bez końca, a radio powinno zostać w pozycji "muted".

Wspomniana wcześniej szerokość ma tutaj swoje ogromne plusy. Samochód jest przez to niebywale stabilny. Oczywiście pneumatyka też robi swoje.

Bez dwóch zdań to luksusowy sportowy samochodów, a przy tym bardzo uniwersalny.

Swoją uniwersalność pokazuje między innymi tym, że ma niesamowicie wielu konkurentów. Teoretycznie bezpośrednimi konkurentami są takie samochody jak:

- Mercedes-Benz CLS,S,E63 AMG,
- Audi S7,RS6,RS7,S8,
- BMW serii 6 Gran Coupé, BMW 7 Seria
- BMW 8 GC

Z kolei z większych egzotyków, których zdecydowanie mniej na polskich drogach to Aston Martin Rapide, Jaguar XJ czy nawet najnowsza Tesla Model S.

Swoją drogą ciekawe co Wy byście wybrali, gdyby nie zwracać uwagi na cenę?

Czy Porsche z legendarnym prowadzeniem i zacięciem do sportu, czy może jeden z innych tutaj wymienionych samochodów? :).

Wracając do naszej Panamery, zapewne nie wielu z Was wie, że nazwa została wybrana w hołdzie dla meksykańskiego wyścigu zwanego Carrera Panamericana (tak, my też nie wiedzielismy, ale Wikipedia nam pomogła ;)).
Miało to niby na celu pogodzenie sportowego charakteru GT i komfortowego sedana.
Hmm.. nie wiemy za bardzo o co chodziło autorom, ale przyznać należy, że nazwa Panamera brzmi pięknie.
Idealnie pasuje do tego samochodu. Brzmi po prostu luksusowo.

Kojarzy się z piękną, zadbaną, delikatną, aczkolwiek z temperamentną kobietą.
Taką z którą zaszczyt się pokazać, ale i taką, która nas nigdy nie zawiedzie i wie czego chce ;).

Generalnie nazwy samochodów Porsche są świetne. Widać, że nie pojawiają się "z czapki" tylko są przemyślane i udoskonalane.

Co niektórzy producenci mogliby się tego nauczyć. Nie wyobrażamy sobie nazwy Porsche KONA, albo FUGA jak Nissan (nie mamy nic do Nissanów, a sympatycznych włścicieli tych uatek gorąco pozdrawiam :)), już może lepiej kafelka albo tapeta.
Ale nic nie przebiłoby chyba Porsche KAPPA (mocny żart) :).

Jak można tak nazwać samochód. To pytanie do panów od Lancii :).

Okej zostawmy już te nazwy.

Zakresem naszych prac jak wiecie miało być poniesienie mocy, co też zostało wykonane.
Tutaj na dwoje babka wróżyła, jak to mówią. Teoretycznie modyfikacja "miała iść" po OBD2, ale z racji tego, że gości w tym samochodzie sterownik MG1, skłanialiśmy się do metody BENCH. Nie ukrywamy, że podczas pracy przez OBD na naszych plecach pojawia się kropelka potu. Nigdy nie możemy by pewni, że systemy auta przepuszczą płynnie sworzony protokół i nic po drodze się nie wysypie.

Trudna lokalizacja sterownika (pod nadkolem), oraz fakt, że nasze narzędzia, którymi dysponowaliśmy posiadały awaryjne wgranie stocku, spowodowało, że poszliśmy na żywioł i modyfikacja odbyła się bezinwazyjną metodą OBD2, choć czulibyśmy się bardziej komfortowo robiąc to auto vi "bench".

Około 10 minut stresowego dreptania z nogi na nogę, aż do momentu gdy ujrzeliśmy napis flash => success.
Te 10 minut kosztowało nas trochę życia :).

Ok, palimy i jedziemy w test. Krótki za to treściwy, na którym Panamerka pokazała prawdziwy pazur. I nie był to ładny różowy tips :).

Na prezentowanej zajawce kilka dni wcześniej, wspominaliśmy, że poza mocą zrobimy coś jeszcze. Nie chodziło tutaj o dezaktywacje systemu Start Stop, którą notabene wraz z mapą silnika zrobiliśmy.

W samochodzie mieliśmy aktywować CarPlay. Jak się finalnie okazało, w samochodzie CarPlay już był aktywny. Początkowo myśleliśmy , że jakaś zmieniona nawigacja, lub ktoś „grzebał” już coś i nie „dogrzebał”, skoro nie działa. Ale okazało się ze wszystko jest okej.

Dodatkowo właściciel używa bezprzewodowego adaptera do jego uruchomienia. Bo defaultowo działa on tylko po kablu. Adapter znajdziecie na zdjęciach. Specjalnie dla was zdjęcie z bliska. Może kogoś zainteresuje :).

Dziękujemy za miłe spotkanie i możliwość pracy z tą piękną kobietą, tfu samochodem :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningporschepanamera #modyfikacjaporsche971panamera
Przeczytaj na