BMW I3 (REX) czyli elektryk na konwersji z USA na EU w Mobile Coders.
Z tymi samochodami nie mamy zbyt często do czynienia w naszej pracy, ponieważ ich udział w rynku samochodów jest stosunkowo nie wielki, a już sporadyczny jeżeli chodzi o samochody, które są przedmiotem prywatnego eksportu zza wielkiej wody.
Nie mniej jednak niezmiernie miło było nam spotkać się z przesympatycznym właścicielem tego małego „elektryka” i przyjrzeć się autku z bliska.
BMW I3 miało swoją premierę w 2013r. i cieszy się całkiem niezłym powodzeniem, bo coraz częściej można je zobaczyć na naszych drogach. Auto na pewno jest ciekawą alternatywą dla innych tego typu pojazdów, a tym bardziej, że to wersja z Range Extender, który zdecydowanie zwiększa zasięg i zastosowany został tylko dlatego, że na tamten czas sieć punktów, gdzie można naładować elektryka była skromniejsza niż dzisiaj.
Dziś wersji z REXem już nie uświadczycie konfigurując nową I3, ponieważ zgodnie z zamysłem ma być modelem w pełni elektrycznym, a nie hybrydą 😉.
Samo auto może się podobać. Zastosowano w nim wiele ciekawych rozwiązań technologicznych i konstrukcyjnych oraz materiałów m.in. z recyclingu, co ucieszy pewnie zwolenników eko trendu, którzy chća choć w minimalnym stopniu przyczynić się do poprawy jakości klimatu, a tym samym naszego życia i misia polarnego z północnego bieguna ;).
O samym designie tego auta nie będziemy się rozpisywać, bo każdy ma swoje zdanie o tego typu pojazdach. Nie będziemy też pisać o zaletach i wadach, bo zrobił już to ADAC, który wydał raport po 100 tys. km jego użytkowania i wypadł całkiem pozytywnie.
Dla wszystkich zainteresowanych zakupem takiego BMW polecamy ten tekst na stronie ADAC. Jak się okazuje, jest to całkiem udana konstrukcja.
Nie mniej chcieliśmy przytoczyć jedynie suche katalogowe dane tego napędu, a więc jeżeli chodzi o moc silnika elektrycznego to ma on 102 KM(75kW) / 250Nm (chwilowo osiąga nawet moc 170 KM), natomiast jeżeli chodzi o REX'a to ma on skromne 38 KM i 56 Nm (spala wg producena ok 0,6L/100km). Nie zrozumcie tego źle, ale realny zasięg jest różny w zależności od wszystkiego hehehe, a katalogowo ok 300 km w trybie Comfort.
Naszym zadaniem była jedynie konwersja USA na EU, czyli m.in. przekonwertowanie jednostek miary, wrzucenie języka polskiego na pokład, aktualizacja mapy nawigacji na wersję europejską oraz przekonwertowanie fal radiowych na standard EU.
Na sam koniec przy okazji zajrzeliśmy do REX'a, ciekawie to wszystko rozwiązali, a na myśl przyszedł nam mały fiat w wersji BIS, który podobnie miał „ukryty” silnik hehehe 😉 Ktoś z Was kojarzy w ogóle taki samochód?
Właścicielowi bardzo dziękujemy za zaufanie, polecamy się i życzymy przyjemności z użytkowania I3-ki 😉
#MobileCoders #bmwkodowanie #konwersja #I3 #I3REX #BMWUSA