Nowe BMW F20 118i B38, czyli "trzycilndrowiec" na pierwszym przeglądzie oraz niezbędnym zabiegu wzmacniającym CHIPTUNING Stage 1 w Mobile Coders :).
Zakres usług:
- pierwsza wymiana oleju z filtrem kabinowym
- CHIPTUNING Stage 1
Moc
136 KM -> 170 KM
Moment obrotowy
220 Nm -> 300 Nm
Może zapytacie, dlaczego nowe? Jak nowe, skoro F20 nie jest produkowane już od dwóch lat :). Tak, wszystko się zgadza, ten samochód był kupiony jako ostatni model F20 właśnie w 2019 roku, już wtedy równolegle produkowano F40, który naszym zdaniem nie prowadzi się już tak dobrze jak F20. Ten model to ostatnia dobrze prowadząca się „jedynka”. Tak, wiemy, wiemy i zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy wymaga od samochodu, by miał dobrze skonstruowany tylny napęd. Wiemy też i jesteśmy w pełni świadomi tego, że większość ludzi nawet nie wie czy ich samochód ma napędzaną przednią czy tylną oś. Nie zmieni to jednak faktu, że dla nas, wg naszej całkowicie subiektywnej opinii F20 jeździ po prostu lepiej i daje więcej frajdy. I oczywiście porównujemy modele z tymi samym silnikami.
Ale wróćmy do bohaterki, czyli prezentowanej F-dwudziestki 😊.
Auto, pomimo że stuknął jej właśnie drugi rok życia to nie może pochwalić się dużym doświadczeniem przebytych kilometrów :). Stan licznika to niecałe 8k km, a więc kondycja pojazdu z zewnątrz jak i wewnątrz jest idealna, praktycznie jak by wczoraj opuścił fabrykę.
To właśnie nam, w tym egzemplarzu, przyszło wymienić olej po dwóch latach, gwarancja fabryczna właśnie wygasła, więc autoryzowany serwis nie jest koniecznością przy pierwszym przeglądzie.
Do wymiany oleju zastosowaliśmy oczywiście oryginalny filtr oleju BMW oraz olej Penrite Enviro+ 5w40, dodatek ceramiczny oraz płukankę, czyli w skrócie Zestaw Trzech Króli.
Następnie przeszliśmy do odblokowywania sterownika silnika i strojeniu jego zawartości, by zwiększyć moc w tym małym, trzycylindrowym silniku.
Jak by nie patrzeć potencjał jest nawet niezły. Ze 136 KM fabrycznych uzyskujemy aż 170 KM, a moment rośnie do 300 Nm. Moc da się poczuć od razu.
Przy testach i logowaniu, jeszcze na serii, poczuliśmy, że samochód nie przyspiesza równomiernie i wyczuwalne są delikatne pooszarpywania przy rozpędzaniu się na jednym biegu. Wstępna diagnostyka i intuicja podpowiada nam, że świece powinny być wymienione, ponieważ samochód więcej stoi niż jeździ.
Zasugerowaliśmy więc ich zmianę :).
W każdym razie właściciele, Daniel i Agnieszka, byli usatysfakcjonowani z otrzymanych parametrów, a ich F20 teraz zbiera się znacznie chętniej. Dodatkowo jak się postaramy to tylny napęd i więcej mocy są znacznie chętniejsze do „zamiatania” tyłem 😊.
Teraz świeży olej oraz filtr zdecydowanie wydłużą życie jednostki napędowej o pojemności 1.5L, a nowa moc umili czas spędzony na dłuższych trasach, jeśli takowe nastąpią 😉.
Pozdrawiamy serdecznie :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #zestawtrzechkroli #penrite #enviro #f20 #118i #b38