BMW G20 330i oraz BMW G01 X3 30i prosto z USA na pełen zakres usług :).

Pan Jacek poprosił nas o zajęcie się dwoma pojazdami zza Wielkiej Wody.
Były nimi niemalże nowe pojazdy. BMW G20 330i z 2019 roku, a BMW G01 z samej koncówki 2020 roku z zablokowanym sterownikiem, bez możliwości modyfikacji silnika :). Auto dosłownie w stanie salonowym. Oba po niewielkiej kolizji, która nie uniemożliwiła poruszanie się nimi.

Naszym zadaniem w przypadku BMW G20 330i były następujące czynności:
- Pełna konwersja ze standardów USA na EU, czyli:
*aktywacja języka PL
*aktualizacja danych nawigacyjnych mapy do najnowszej wersji europejskiej z uzyciem oryginalnych kluczy aktywacyjnych BMW
*zmiana częstotliwości fal radiowych
*zmian wszystkich jednostek na EU
*aktywacja światła przeciwmgłowego wraz z dołożeniem wiązki
*wymiana tylnych lamp z US na EU
*kodowanie przednich lamp LED
*programowanie całego pojazdu
*aktywowaliśmy domykanie szyb z pilota oraz składanie lusterek
*wyłączyliśmy wszystkie ograniczenia "legal disclaimer" związane z regionem US
*wymieniliśmy włącznik świateł z obsługą przeciwmgielnego tył

Po tej czynności wykonaliśmy:
- wymianę wahacza po kolizji
- wymianę przedniego łożyska amortyzatora
- wymieniliśmy olej w silniku z uzyciem zestawu Trzech Króli, czyli oleju Penrite Enviro+ 5w40 + Ceratec + płukanka Engline Flush z zastosowaniem oryginalnego filtra oleju BMW OE.
- ustawiliśmy geometrię kół
- wykonaliśmy przegląd "Vehicle Check", który wymaga oceny wzrokowej stanu całego pojazdu
- Wprowadziliśmy wszystkie naprawy do bazy BMW Online

Na końcu wykonaliśmy kodowania dodatkowych funkcji oraz przeprowadziliśmy modyfikację silnika uzyskując 300 KM i 470 Nm z dwulitrowej jednostki B46, która seryjnie miała poniżej 250 KM.

Po tym zabiegu "trójka" stała się sprinterem genialnie odpychając się do przodu ;).

Drugi pojazd to praktycznie nowiutkie BMW G01 X3 z tym samym silnikiem co w G20, jednak tutaj moc to 252 KM i 350 Nm.
W tym egzemplarzu zakres był trochę większy, w pierwszej kolejności:
- Pełna konwersja ze standardów USA na EU, czyli:
*aktywacja języka PL
*aktualizacja danych nawigacyjnych mapy do najnowszej wersji europejskiej z uzyciem oryginalnych kluczy aktywacyjnych BMW
*zmiana częstotliwości fal radiowych
*zmian wszystkich jednostek na EU
*aktywacja światła przeciwmgłowego wraz z dołożeniem wiązki do lamp tylnych
*wymiana tylnych lamp z US na EU
*kodowanie przednich lamp LED
*programowanie całego pojazdu
*aktywowaliśmy domykanie szyb z pilota oraz składanie lusterek
*wyłączyliśmy wszystkie ograniczenia "legal disclaimer" związane z regionem US
*wymieniliśmy włącznik świateł z obsługą przeciwmgielnego tył

Następna czynność to:
- wymiana lampy LED wraz z nowymi modułami
- wymiana przedniej belki zderzaka
- wymiana osłon silnika oraz żaluzji chłodnicy
- wymiana lewego czujnika Airbag
- lakierowanie zderzaka przedniego
- wymiana listew ozdobnych przedniego zderzaka
- wymiana czujnik poziomowania świateł
- wymiana czujnika ciśnienia w lewym kole
- pełna aktualizacja pojazdu
- wymiana oleju w silnika z użyciem Trzech Króli, czyli oleju Penrite Enviro+ 5w40 + Ceratec + płukanka Engline Flush z zastosowaniem oryginalnego filtra oleju BMW OE.
- sprawdziliśmy i poprawiliśmy geometrię kół

Niestety pomimo chęci nie mogliśmy wykonać CHIPTUNINGu Stage 1 ze względu na zablokowany sterownik silnika, samochód wyprodukowany w listopadzie 2020, więc nie ma mowy, póki co :).

Pod koniec prac wykonaliśmy montaż naszego pionierskiego zabezpieczenia antykradzieżowego IGLA Author. Urządzenie jedno z lepszych na rynku, które w łatwy sposób można ukryć w pojeździe, a które można sparować z naszym smartphonem, aby autoryzować rozruch samochodu bez uzycia dodatkowych pilotów czy przez sekwencję przycisków :).

W całych naprawach i wymianach zastosowaliśmy w 100% oryginalne i nowe części BMW. Nie było mowy o oszczędzaniu, liczyła się jakość i przystosowanie pojazdów w 100% do standardów EU i doprowadzenie ich do 100% sprawności :).

Bardzo dziękujemy panu Jackowi za skorzystanie z naszych usług oraz za zaufanie :).

Życzymy radości z jazdy.

#MobileCoders #konwersjaUSA #bmw #chiptuning #author #igla #naprawa #serwisBMW #Stage1 #nawigacja
Przeczytaj na