BMW F90 M5 déjà vu, czyli powtórne spotkanie i serwis w Mobile Coders 😊

Efekt chiptuningu (przed => po):
600 KM === >>> 680 KM
750 Nm === >>> 850 Nm

Auto, które właśnie oglądacie pojawiło się już u nas kiedyś i mieliśmy przyjemność pracy przy nim u poprzedniego właściciela. Samochód pochodzi z Kanady, dlatego była konieczność przede wszystkim konwersji na warunki europejskie, a przy okazji wykonaliśmy Chiptuning silnika, skrzyni biegów oraz inne kodowania. Auto sprawowało się bez zarzutów, jednak zostało ono sprzedane i co ciekawe, trafiło do innego naszego klienta – pana Sebastiana 😉.

M5 trafiło do ASO i zostało zaktualizowane – w tym przypadku niestety, ponieważ wszystkie zmiany, które wcześniej wykonaliśmy zostały usunięte. Pan Sebastian wiedząc o tym, że to my „maczaliśmy palce” w modyfikacji, zwrócił się do nas o przywrócenie wszystkiego do stanu sprzed ASO.

Wykonaliśmy więc następujący zakres prac „odtwórczych” oraz serwisowych:
• Konwersja CANADA-EU, która obejmuje:
o wykodowanie świateł obrysowych (side marker) -
o przekodowanie przednich lamp na EU – włączenie świateł dynamicznych,
o zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego,
o kodowanie lamp tylnych,
o aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji europejskiej,
o zmiana częstotliwości fal radiowych na parzyste,
o aktywacja języka PL – spolszczenie całego systemu,
o ustawienie regionu DVD EU dla celów oglądania filmów DVD,
• Chiptuning silnika,
• Chiptuning skrzyni biegów,
• Kodowania,
• aktywacja Carplay.
• Serwis:
o Wymiana oleju silnika z filtrem,
o Wymiana świec zapłonowych,
o Wymiana płynu hamulcowego.

Po przywróceniu BMW do stanu pierwotnego przez ASO, wystąpiły dwie, szczególnie irytujące zmiany:
- opóźniona reakcja układu napędowego na kickdown,
- zniknęły strzały z wydechu.

Reakcja silnika i skrzyni biegów na dodanie gazu do oporu jest znacznie lepsza = szybsza po modyfikacji ich oprogramowania, dzięki czemu nie ma efektu „namyślania się” czy zredukować bieg, czy też może jeszcze poczekać? Może nie jest to tak ewidentne zjawisko jak w wielu autach grupy VAG z tzw. WLTP LAG’iem, ale jednak w sportowej limuzynie od BMW jest to bardzo odczuwalne.

Drugą denerwującą kwestią był zanik strzałów z wydechu po aktualizacji. Zwyczajnie wykastrowano auto ze swojego sportowego image’u w najnowszym sofcie od BMW. Wydech stał się cichy i nawet w trybie SPORT nie pokazywał niczego szczególnego. Na szczęście udało nam się i ten aspekt przywrócić do stanu sprzed aktualizacji i wydech ponownie zaczął grać symfonię podnoszącą adrenalinę 😉
Oczywiście sam powrót osiągów był też bardzo pożądany, a efekt jeszcze mocniejszego wciskania w fotel dawał znów wielki uśmiech podróżującym, jednak dla samego właściciela to dwa pierwsze aspekty były tzw. game changer’ami.

Niedługo po tym spotkaliśmy się ponownie w warsztacie na wymianie oleju, świec zapłonowych oraz płynu hamulcowego. Pan Sebastian ma doświadczenie zebrane z wielu innych szybkich aut i jest świadomym użytkownikiem, dlatego wymienia olej co 6tys. km i zawsze cieszył się bezproblemową eksploatacją we wszystkich swoich sportowych autach 😊. Wymianę wykonaliśmy przy pomocy zalecanego przez Penrite do tego silnika oleju HPR, a przed samą wymianą wykonaliśmy płukankę silnika przy użyciu Penrite Engine Flush, aby więcej pozostałości po starym oleju mogło wydostać się z układu. Do świeżego oleju dodaliśmy preparat Liqui Moly Ceratec dla lepszego zabezpieczenia silnika 😉.

Wymiana świec zapłonowych również jest bardzo ważna w tym silniku, a oficjalne interwały przewidziane na ich wymianę są również zdecydowanie zbyt długie, dlatego przy przebiegu około 25tys. km również i je wymieniliśmy. Wymiana świec zapłonowych w tym aucie nie należy do najszybszych akcji, ponieważ zabudowany silnik utrudnia nieco prace, ale po ostudzeniu się jednostki napędowej i skrupulatnej rozbiórce misja została wykonana 😉.

Dziękujemy serdecznie panu Sebastianowi za ponowne skorzystanie z naszych usług i zaufanie 😊
#MobileCoders #BMWkodowanie #M5 #F90 #BMW #ZF8HP #ChipTuning #przywrócenie #modyfikacja #serwis #olej #swiece #Penrite #HPR #EngineFLush #LiquiMoly #Ceratec #Carplay #konwersja
Przeczytaj na