Bestia jeszcze bardziej drapieżna - Mercedes AMG oraz... VW Caddy :)

Efekty chiptuning’u (przed => po):

Mercedes E63 S AMG
612 KM === >>> 690 KM
850 Nm === >>> 950 Nm

Volkswagen Caddy 2.0TDi
122 KM === >>> 190 KM
320 Nm === >>> 420 Nm

Mówiąc o bestii mamy oczywiście na myśli Mercedesa klasy E serii w213, w najmocniejszej wersji silnikowej, czyli z podwójnie turbodoładowaną V-ósemką pod maską, która rozwija fabrycznie moc na poziomie 612KM. Silnik ten sprawia, że auto jest niesamowicie drapieżne, co w połączeniu z pięknie pracującym wydechem daje świetne doznania podczas jazdy 😊.

Mimo świetnych osiągów generowanych przez tą jednostkę, drzemie w niej ciągle potencjał. Nasz stały klient, pan Łukasz zdecydował się wykorzystać te rezerwy.
Wykonaliśmy więc chiptuning, czyli poddaliśmy modyfikacji oprogramowanie sterownika silnika w wersji stage 1, aby uzyskać dodatkowe około 80 KM oraz 100 Nm.
Często wydaje się, że przy takich wartościach, dodatkowe kilkadziesiąt koni mechanicznych/niutonometrów już zbyt wiele nie zmieni, a jednak jest inaczej 😉.

Auto stało się jeszcze bardziej agresywne, drapieżne i potrafi dać jeszcze więcej adrenaliny 😉. Wydaje się, że samochód aż prosi się o mocne wciskanie pedału gazu, a przynajmniej jeszcze bardziej korci kierowcę, aby tym pedałem operować 😊.

Mercedes rozwija prędkość bez problemu do około 300km/h, jednak w dalszym przyśpieszaniu przeszkadza zewnętrzny moduł stosowany od kilku lat przez Mercedesa, który potrafi uprzykszyć tunerom życie na wiele sposobów. W tym aucie jego „przeszkadzanie” objawia się blokadą prędkości maksymalnej. Pomimo zdjęcia ograniczenia prędkości w sterowniku silnika silnika, zewnętrzny moduł blokuje możliwość przekroczenia określonej prędkości. Problem jest znany, a rozwiązanie istnieje, ale bardzo kosztowne i raczej nieopłacalne, dlatego też tą kwestię raczej właściciel auta nie będzie już rozwiązywał.

Drugi pojazd to nowiutkie Volkswagen Caddy, które służy do odciążania Mercedesa AMG S od trudów codziennej pracy 😉. Samochód z obecnego roku w maksymalnej wersji wyposażenia oraz z najmocniejszym silnikiem. No i tu jest problem, ponieważ ten najmocniejszy, dwulitrowy silnik diesel’a generuje moc jedynie 122 KM. Przystąpiliśmy więc do pracy z tym egzemplarzem 😊. Pomimo najnowszej produkcji z obecnego roku, udało się odczytać sterownik silnika, który jeszcze nie był wyposażony w najnowsze zabezpieczenia. Odczytane oprogramowanie zostało poddane modyfikacji, a uzyskane efekty były bardziej niż zadowalające :). Przyrosty na poziomie 70 KM oraz 100 Nm, sprawiają, że to zupełnie inny samochód😊.

Uwolniliśmy niesamowity potencjał, który w tej chwili potrafi się objawiać we wciskaniu w fotel i na ciągłej walce z trakcją 😊. Można powiedzieć, że przyrost jest podobny jak we wspominanym wcześniej Mercedesie AMG S, zatem jeśli jest to bestia, to Caddy może być mini bestią 😉

Dziękujemy po raz kolejny panu Łukaszowi za zaufanie i skorzystanie z naszych usług.

Pozdrawiamy i do zobaczenia 😉.
#MobileCoders #Mercedes #AMG #W213 #E63S #AMGS #E63 #V8biturbo #V8 #bestia #VW #Caddy #Volkswagen #20TDI #chiptuning #tuning
Przeczytaj na