BMW X3M Competition F97 2020 na konwersji z USA oraz CHIPTUNING Stage 1 w Mobile Coders :).

Samochód praktycznie nowy, kilka tysięcy kilometrów, świeżo po zmianie oleju. Naszym zadaniem było przystosowanie go do standardów EU oraz wystrojenie go na blisko 600 KM :).

CHIPTUNING Stage 1
Moc
510 KM -> 580 KM
Moment obrotowy
600 Nm -> 720 Nm

Konwersja z USA na standardy EU, która nie zostawia nawet małego śladu po innym regionie :).

Zadanie było o tyle trudne, że robiliśmy to autko bardzo wymagającej osobie, która potrafi bardzo solidnie "korzystać" z samochodu i wyciskać z niego ostatnie, dosłownie ostatnie soki ;).

Podkręcenie silnika to odpowiedzialne zadanie i bez przetestowanych rozwiązań, zbadania działania zadanych parametrów nie bylibyśmy w stanie zaoferować produktu najwyższej jakości.

Przeszliśmy więc do zadanie z chirurgiczną precyzją chcąc osiągnąć cel i zadowolić tego wymagającego klienta :).

Po ok 5h pracy z samochodem, wymianie tylnych lamp, doprowadzenia do nich wiązki, wymianie włącznika świateł, zaprogramowania samochodu do wersji polskiej, zmianie jednostek, przeszliśmy do odkręcania rozpórki by odczytać zawartość sterownika silnika.

Na szczęście samochód został wyprodukowany w czerwcu 2020 roku więc sterownik jeszcze niezabezpieczony :).

Po odczycie zawartości wysłaliśmy dane do naszych tunerów, którzy wytężyli wszystkie szare komórki, by dostarczyć produkt mocny i bezpieczny. Po ok 2h wszytko było gotowe. Odpaliliśmy logera i jechaliśmy przez długi czas bardzo szybko. Samochód był testowany solidnie przez prawie 1h, obroty do samego odcięcia i wyciągnęliśmy z niego prędkość maksymalną, która wyniosła ponad 300 km/h. Test oczywiście na niemieckiej autostradzie, którą mieliśmy zaraz obok ;).

Samochód przy teście zachował stabilność temperaturową, w skrócie "nie spocił się" i wszystkie parametry były w normie, a klient uradowany. Musimy przyznać, że pod bardzo ciężką nogą nie tylko auto przeszło wymagany test drogowy, ale również my w oczach właściciela pojazdu :).

Poinformowaliśmy klienta o konieczności wymian oleju co ok 8-10k km, świec co ok 20-30k km i tankowania paliwa wysokooktanowego, aby wycisnąć max możliwości z tego silnika :).

Byliśmy naprawdę dumni z naszej pracy, samochód zbiera się przepięknie, przyspiesza miękko, jest o niebo dynamiczniejszy niż seria i śmiga ponad 305 km/h :).
WOW, jak na SUVa to naprawdę dobry wynik. X3M ocenione zostało jako naprawdę poprawne przez specjalistę, który prowadził to auto. BMW wycisnęło chyba max ile da się wycisnąć z SUVa. Po jeździe testowej, wrażeniach, które nam dostarczono doceniliśmy walory takiego samochodu i uważamy go za całkiem fajną alternatywę dla sportowych limuzyn, szczególnie gdy np. musimy zawieźć dziecko do przedszkola lub szkoły. Ha, i zrobić to w mgnieniu oka ;).

Podsumowując, X3M F97 to naprawdę wspaniały samochód i pod względem praktyczności i trakcyjny, ze świetnym silnikiem S58, który w tej klasie nie ma sobie równych.
Nie mieliśmy okazji jechać jeszcze M3 G80 z napędem xdrive, które właśnie ma silnik S58, skoro X3M jeździ tak jak jeździ to G80 będzie miażdżące ;).

Bardzo dziękujemy za zaufanie, za to że mogliśmy pracować przy tym wspaniały, samochodzie, a także za interesujące rozmowy na temat motoryzacji 😊. Życzymy radości z jazdy 😊.

#MobileCoders #bmwkodowanie #f97 #x3m #competition #konwersja #chiptuning #stage1 #S58
Przeczytaj na