BMW G30 M550i z V8 pod maską i 462 KM na modyfikacji w Mobile Coders :).

- CHIPTUNING Stage 1
Moc
462 Km -> 540 KM
Moment obrotowy
650 Nm -> 780 Nm

- CHIPTUNING Stage 1 skrzyni biegów ZF 8HP

- Kodowanie dodatkowych funkcji :).

Fabio, właściciel tej pięknie skonfigurowanej G30 poprosił nas o modyfikację (chiptuning) silnika Stage 1 oraz oczywiście skrzyni biegów ZF 8HP.

BMW G30 M550i to samochód marzeń bardzo wielu kierowców. Łączy w sobie piorunujące osiągi, świetne właściwości trakcyjne, prestiż oraz komfort.

Mogłoby się wydawać, że 462 KM pod maską będzie trudne do opanowania, a auto może ciężko prowadzić się w naszych polskich warunkach drogowych.
Jednak nic bardziej mylnego, ten samochód jest jednym z najlepiej prowadzących się limuzyn w swojej klasie.

Podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4.4L brzmi cudownie i pracuje bezbłędnie.

G30 M550i jest praktyczne do bólu, a wygląda jak M-pakietowa "piątka", spokojna, ale tylko do czasu zmiany decyzji kierowcy, a dokładniej położenia jego prawej stopy :).

Auto jest nad wyraz precyzyjne, świetnie rozwija moc, genialnie reaguje na polecenia kierowcy. Jest to jeden z najprzyjemniejszych aut jakimi mieliśmy przyjemność jeździć.

Uśmiech od ucha do ucha gwarantowany.

Seryjnie pojazd ten przyspiesza w 4s. do 100 km/h i ok 13 s. do 200 km/h. W rzeczywistości trudno spełnić warunki takie jak idealna pogoda, droga, dogrzane opony, by te 4s. osiągnąć. Zwykle jest to ciut więcej.

Po modyfikacji osiągamy z tych 462 KM aż 540 KM, z kolei moment obrotowy frunie z 650 Nm do ok. 750 – 780 Nm. Dostępność tych parametrów czuć niemal natychmiast po wciśnięciu gazu 😊.

Auto staje się jeszcze szybsze, choć wielu powie, że przecież seryjna moc jest już przesadą, a co dopiero 540 KM.

Jednak trzeba uwzględnić również taki czynnik jak masa własna pojazdu, a ona nie jest taka niska. 2100 kg z kierowcą i pełnym bakiem paliwa to sporo, dlatego moc jest tutaj niezbędna, jeśli chcemy mieć naprawdę szybką limuzynę.

Silnik N63 to konstrukcja znana od lat, w poprzednich modelach niekoniecznie udana, jednak w G30 o problemach się nie słyszy. Trudno powiedzieć jak ich awaryjność wzrośnie za kilka lat, jednak nie my znamy 3-4 letnie sztuki, które mają się bardzo dobrze 😊.

Całość prac zajęła nam ok 2h i samochód był już gotowy do testów autostraowych i logowania :).

Bardzo dziękujmy za skorzystanie z naszych usług i życzymy radości z jazdy 😊.

#MobileCoders #bmwM550i #g30 #n63R #chiptuning #stage1 #zf8hp #kodowaniebmw
Przeczytaj na