Modyfikacja skrzyni biegów autmatycznej ZF 8HP oraz kodowanie SCREENMIRRORING + VIM na przykładzie X3 G01 20i 184hp 2019 r. – Mobile Coders :).
Z właścicielem tej pięknej bawareczki spotkaliśmy się nie pierwszy raz, ponieważ mieliśmy okazję poznać się przy okazji podniesienia mocy w tym autku.
A teraz dostaliśmy za zadanie zmodyfikować oprogramowanie sterujące pracą skrzyni biegów oraz zakodować fajną opcję jaką jest SCREENMIRRORING, czyli zrzut ekranu telefonu na centralny wyświetlacz w samochodzie wraz z opcją odtwarzania podczas jazdy (VIM).
Nie będziemy się w tym momencie skupiać na kwestii samej modyfikacji skrzyni biegów, a od razu przejdziemy do meritum tego posta czyli samego kodowania.
W większości systemów ID5/6 jest ona już w standardzie dostępna na pokładzie, nie mniej duża część samochodów na rynku jej nie ma, a szkoda.
Funkcja ma swoje zalety, a chyba najważniejszą z nich jest możliwość wyświetlania jednej z najbardziej znanych i używanych przez użytkowników nawigacji lub alternatywnych na ekranie samochodu.
Celowo nie piszemy jakich ponieważ każdy z nas ma swoją ulubioną 😉.
Właśnie chociażby tylko dlatego warto włączyć w swoim samochodzie tą opcję, a dodając oczywiście VIM macie fajny gadżet, który przynosi wiele korzyści.
Zaraz pewnie posypią się komentarze, że inne marki to mają już od lat w standardzie, że lepiej lub gorzej działa itd. itp.
Bardziej chodzi o to, że niektórzy klienci kupując auto z rynku wtórnego nie mają świadomości, że w ich nowym nabytku w zależności od jego konfiguracji można tą funkcję uruchomić, by z niej korzystać.
Screenmirroring to nic innego jak zrzut ekranu telefonu na w tym przypadku ekran nawigacji w samochodzie. Jest to o tyle fajne, że można uruchomić każdą aplikację dostępną na telefonie i oglądać ją na ekranie auta np.: mapa/nawigacja, teledyski, koncert ulubionego artysty, kabarety, cokolwiek co po prostu nie będzie wymagało od Was obsługi telefonu.
Oczywiście ważne jest żeby wyświetlany materiał nie odwracał uwagi kierowcy od sytuacji na drodze (Wasze bezpieczeństwo i innych uczestników ruchu drogowego jest najważniejsze) , a więc funkcja ta bardziej skierowana jest to dla pasażerów, a nie kierowcy, którym na pewno umili czas spędzony w podróży.
Wszystko jak to się mówi jest dla ludzi i trzeba mieć na uwadze zdrowy rozsądek oraz wszelkie inne zagrożenia.
Jeżeli natomiast ktoś nie lubi uchwytów na telefon czy innych „wisiorków” i ozdób na lusterku wstecznym czy desce, i chce mieć w aucie tzw. clean look we wnętrzu itd. to tym bardziej jest to opcja do rozważenia.
Podłączając telefon za pomocą screenmirroringu można wrzucić telefon wraz z ładowarką do podłokietnika i nic nam nie mąci widoku, a rozmowy telefoniczne możemy spokojnie obsługiwać za pomocą zestawu głośnomówiącego będącego na wyposażeniu samochodu.
Niestety największą wadą tego rozwiązania w porównaniu do Carplay czy Android Auto (dostępny w idrive7 – MGU) jest to, że nie możemy go obsługiwać za pomocą iDrive ani za pomocą ekranu dotykowego a tylko poprzez ekran w telefonie.
Z drugiej strony mamy dostępne całe spektrum aplikacji dostępnych w Androidzie, natomiast w Carplay/AndroidAuto mamy ograniczoną liczbę aplikacji, co wynika z tego że możliwość ich obsługi musi być kompatybilna z iDrive BMW.
Wracając do naszej X3, właściciel jest użytkownikiem telefonu z androidem a system Android Auto w tej wersji systemu jest niedostępny, więc to rozwiązanie było „idealne” dla niego. Po aktywacji przez nas możliwości zrzutu ekranu od razu wszystko przetestowaliśmy i wszystko było gotowe do dalszego użytkowania.
Jeśli nie macie w swoim samochodzie SCRENMIRRORINGU, CARPLAY czy ANDROID AUTO to piszcie śmiało sprawdzimy czy jest możliwość ich aktywacji.
Właścicielowi po raz kolejny dziękujemy za zaufanie i życzymy szerokości 😉 .
#MobileCoders #BMWstage1 #bmwscrenmirroring #bmwcode #androidauto #carplay #chiptuningEGS #chiptuning #ZF8HP