BMW G30 518d, czyli kolejna najsłabsza "piątka" na modyfikacji w Mobile Coders :).

Moc:
150 KM -> 210 KM
Moment obrotowy:
360 Nm -> 460 Nm

Tak, i nie ma co się oszukiwać, jest najsłabsza, ale jest też najtańsza. A potencjał jaki skrywa pozwoli pokazać 520d, że ta jest dużo wolniejsza :).

Dwa litra i 150 KM? Przecież taką pojemność może mieć butelka mleka, a nie silnik :D. Lubimy słuchać takich rzeczy. Jednak trzeba wziąć pod uwagę indywidualne preferencje każdego człowieka. To, że jedni widzą tylko V8, a reszta to dla nich złom, oznacza, że mają rację? To, że część moto-fanów stwierdza, że jak BMW to tylko z 3 litrowym silnikiem oznacza, że mają oni rację?
My osobiście uważamy, że każdy wybór jest dobry, jeśli wpasowuje się w nasze wymagania.

Czy silnik 2.0d B47 jest gorszy od B57? No parametrami pewnie tak, ale jeśli nie koniecznie chodzi o moc? Doświadczenie pokazuje nam, że dobrze eksploatowane silniki BMW nie miewają problemów, że do usterek dochodzi zarówno w B57 i jak i B47, bo jak by nie patrzeć, silniki poza różną ilością tłoków wcale nie różnią się od siebie tak bardzo.

Jeśli weźmiemy np. ekonomię i koszty eksploatacji to 2.0d wypada lepiej i pali mniej. Obojętnie co powiecie zapewniamy Was, że 2.0d jest ekonomiczniejszy.

Każdy chciałby więcej, mocniej, szybciej, jeśli byłoby to uzasadnione, np. finansowo :). Mieć by mieć mija się z celem. Mam V8, ale jeżdżę wciąż prawym pasem i wyprzedzam tira 2 minuty, bo w innym przypadku zaraz będę zjeżdżał na stację jest minusem V8 czy plusem? :).
Znowu, tutaj wszystko zależy od naszych preferencji i zasobności portfela. Dla jednych motoryzacja to pasja, hobby, spełnienie marzeń, dla innych auto to po prostu środek transportu. Jedni cenią sobie wygodę, inni dużo mocy, a inni próbują łączyć te oba aspekty.

Rozsądek, w przypadku prezentowanego modelu jest na pierwszym miejscu. Kupujemy 518d, ponieważ płacimy za niego naprawdę niewiele, a dostajemy samochód, który jest duży, wygodny i bardzo dobrze wykonany. Obecnie modele te sprzedają się chyba najlepiej w Polsce.

A jak mamy jeszcze autko wyprodukowane przed lipcem 2020 to możemy dodać mu bardzo dużo za bardzo niewiele :). Przyrost na poziomie 100 Nm i 60-70 KM to bardzo wiele i nie ma co się oszukiwać. Ważącą 1900 kg piątką pojedziemy już całkiem komfortowo.

Dodajmy do tego mega ekonomię i mamy połączenie bardzo sympatyczne.
Naszym zdaniem jest to wybór genialny, jeśli planujemy modyfikować w nim silnik, jeśli chcemy jeździć na serii to może z czasem nam trochę zabraknąć :).

Silnik jest niemalże identyczny z tym z 520d, różni się nieznacznie osprzętem, ale konstrukcyjnie to prawie to samo :).

Dlatego też wycśnięcie z niego tych 210 KM pozwala na oddech i przyjeme wrażenia z jazdy. Przy tym jest to zabieg bezpieczny, który nie przyspieszy zużycia silnika :).

Bardzo dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie.

#MobileCoders #bmw #518d #b47 #chiptuning #bmwkodowanie
Przeczytaj na