BMW G05 X5 40d MEHV, czyli Mild Hybrid z 3.0d pod maską w najnowszym SUVie na modyfikacji w Mobile Coders :).

CHIPTUNING Stage 1
Moc
340 KM -> 390 KM
Moment obrotowy
700 Nm -> 850 Nm

Kodowanie dodatkowych funkcji:
- domyślny tryb Sport Individual, by wyłączyć system start-stop
- logo startowe M
- temperatura opon w idrive
- skala zegarów zmieniona do 330 km/h

Na samym początku zaznaczamy, że auto zostało wyprodukowane w połowie roku 2020 i dlatego dalej jest możliwość jego modyfiakcji. Sterownik nie jest jeszcze zabezpieczony przez producenta, dzięki czemu CHIPTUNING "wjechał" aż miło :).

MEHV to skrót od Mild Hybrid Electric Vehicle, czyli tłumacząc to dosłownie: "łagodny hybrydowy pojazd elektryczny" :).

No dobra, ale co to znaczy ten MILD (miękki, łagodny, pośredni)? Dlaczego po prostu nie hybryda?

MEHV to auta wyposażone w silniki spalinowe z dodatkowym silnikiem elektrycznym, który nie służy jako tako do jazdy, ale pozwala samochodowi na wyłączenie silnika spalinowego, gdy ten np. "dryfuje"...
Tak, "dryfowanie", czy tam "coasting" z angielskiego, to po prostu puszczenie gazu w odpowiednich warunkach, które spowoduje wrzucenie skrzyni w tryb "luzu" i wyłączenie silnika spalinowego.

Dzieje się to również, gdy np. hamujemy lub zatrzymamy się (znienawidzony start-stop). Jednak nie działa to identycznie jak start-stop, ponieważ jego reakcja jest niemalże natychmiastowa. Prawie natychmiast silnik jest odpalany w momencie próby ruszenia lub wciśnięcia gazu.

Taki jest zamysł i powiedzmy, że w 50% jest to prawda. System działa szybciej niż start-stop w klasycznym pojeździe bez miękkiej hybrydy, ale to dalej męczy.

Sami posiadamy BMW G31 LCI z miękką hybrydą i zakodowaną mamy opcję domyślnego trybu sport individual, która dezaktywuje wyłączanie się silnika :).

Ale wracając do garści informacji, to miękka hybryda daje nam jeszcze kilka KM więcej w momencie pełnego wciśnięcia gazu, tzw. eBOOST. I rzeczywiście trochę to czuć, auto tak bardzo nie "puchnie", gdy chcemy mocno przyspieszyć.

Prezentowane G05 to model z 2020 roku z silnikiem 40d, czyli 3.0d B57 MEHV o mocy seryjnej 340 KM. Co ciekawe, samochód nie ma wcale większego potencjału od jego starszego brata, czyli 3.0d bez miękkiej hybrydy i mocy 320 KM.

Tutaj po naszym Stage 1 uzyskujemy ok 390 KM i 850 Nm. Moment robi wrażenie i ciężkie, bo prawie 2500 kg z kierowcą BMW rozpędza się bardzo sympatycznie. Nawet jadąc w 4 osoby ciągnie do przodu bez opamiętania :).

Nie chcemy nawet myśleć co taki silnika robi w małym G20 M340d :).

Tomek zdecydował się oczywiście na moc. Jego auto przejechało ok 9.000 km i zostało porządnie dotarte, więc to idealny moment na strojenie tego potworka.

Kodowanie dodatkowych funkcji było oczywiste, teraz samochód sprawia dużo więcej frajdy i powoduje uśmiech na twarzy kierowcy :).

Bardzo dziękujemy Tomku za skorzystanie z naszych usług i życzymy radości z jazdy :).

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwG05 #x5 #40d #b57 #mehv #chiptuning #bmwkodowanie
Przeczytaj na