BMW F15 X5 30d, czyli SUV z podstawową jednostką diesla na pakiecie usług w Mobile Coders :).
Z modelami X5 pracujemy niemalże codziennie. Ostatnimi czasy dużo częściej w nasze ręce trafia model G05, ale F15 jest dalej mile widziane :).
W prezentowanym modelu mamy najmniej awaryjny, ale też najsłabszy silnik z trzy litrowych jednostek, o oznaczeniu 30d, czyli 3.0d o mocy 258 KM i 560 Nm. Do sprawnego poruszania się tym samochodem, który waży z kierowcą ok 2400 kg wystarczy, choć szału nie robi. Niektórym może wydawać się za mało.
Robert poprosił nas o wykonanie w nim Pakietu HIGH + CHIPTUNINGu :).
Zaczęliśmy więc klasycznie, z tym klasycznym autkiem, od aktualizacji sterowników całego pojazdu, by pracować na najświeższej możliwej wersji bazowej, wypuszczonej przez producenta, czyli firmę BMW.
Aktualizacja sprawia, że zminimalizowane jest ryzyko błędów fabrycznych. Lubimy to poczucie, gdy modyfikację silnika wykonujemy w oparciu właśnie o najnowsze, pozbawione wad, oprogramowanie pojazdu.
Drugim krokiem była aktualizacja danych nawigacyjnych do najnowszej wersji.
Tutaj, w czasie jej trwania, pobraliśmy sobie wsad sterownika silnika oraz skrzyni biegów. Dzięki temu zaoszczędziliśmy czas, ponieważ wysyłając je do naszych tunerów mogliśmy zająć się naszą częścią pracy, a im zostawić kwestie strojenia CHIPTUNING Stage 1 dla skrzyni ZF 8HP oraz silnika :).
W trakcie aktualizacja danych nawigacyjnych zakodowaliśmy kilka przydatnych funkcji takich jak:
- domyślnie wyłączony system start-stop
- logo startowe M
- cyfrowa temperatura opon w iDrive
- cyfrowa prędkość na liczniku
- VIM - video w trakcie jazdy
- dodatkowe kodeki do filmów
Na samym końcu otrzymaliśmy wystrojoną mapę silnika oraz skrzyni i przystąpiliśmy do jej wgrywania.
W przypadku silnika N57 3,0d uzyskujemy następujące parametry:
Moc
258 KM -> 310 KM
Moment obrotowy
560 Nm -> 650 Nm
Skrzynie biegów ZF 8HP modyfikujemy w taki sposób, by zmiany biegów oraz jej reaktywność była poprawiona w każdym zakresie prędkości obrotowej silnika. Nie musimy już martwić się o lagi czy opóźnioną reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Skrzyni reaguje niemal natychmiast. Dodatkowo zmiany przełożeń odbywają się jeszcze płynniej niż na seryjny, oprogramowaniu :).
Bardzo dziękujemy Robertowi za skorzystanie z naszych usług i życzymy radości z jazdy :).
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #chiptuning #bmwX5F15 #N57 #aktualizacjasterownikow #modyfikacjaZF #ZF8HP #bmwkodowanie #mapanawigacji