Knight Rider z przyszłości, czyli CHIP-TUNING futurystycznego BMW i8 w Mobile Coders.
CHIP-TUNING silnika
Moc
362 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
570 Nm -> 650 Nm
Pamiętacie prototyp BMW o nazwie Vision Efficient Dynamics? przedstawiony był podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku.
Oglądając go pewnie wielu uważało, że pojawienie się takiego samochodu to pieśń przyszłości i odległe lata, których może nawet nie dożyją. A tu cyk, wersja produkcyjna została zaprezentowana cztery lata później.
Pojazd został zbudowany w oparciu o architekturę LifeDrive, która została stworzona specjalnie dla aut marki BMW, dzięki której rozłożenie masy pojazdu wynosi 50/50.
Samochód wykorzystuje nowoczesną technologię, dzięki której masa pojazdu oraz poziom spalania są niskie. Ale to nie dziwi, to kluczowa sprawa dla elektryków/hybryd.
Nadwozie samochodu ma nowoczesne kształty z bardzo długą, nisko poprowadzoną pokrywą silnika z agresywnym pasem przednim i charakterystyczną atrapą chłodnicy oraz jest bardzo aerodynamiczne.
Wnętrze pojazdu zostało wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym i zaprojektowane tak, że osoby z nadwagą po wejściu do niego już z niego nie wyjdą :).
Futurystycznie otwierane drzwi mają wiele zalet, ale wsiadanie i wysiadanie z samochodu nie należy do przyjemnych. W zasadzie wsiadanie jest okej, bo tak naprawdę niczym na zjeżdżalni zjeżdżamy na wysoki progu prosto na fotel. Za to wysiadanie już jest problemem. Zatem samochód nie dla wszystkich.
Nagrywając realizację na Instagram w czasie modyfikacji tego samochodu trafnie zażartowaliśmy, że kupując ten samochód z drugiej ręki z Japonii możemy liczyć, że zostanie on dostarczony wraz z jego pierwszym właścicielem o ile był nim zapaśnik sumo.
No ale teraz to co najważniejsze i to z jakiego powodu zostaliśmy zaproszeni przez naszego klienta. A mianowicie silnik.
Ten elektryczny pojazdu wraz z przekładnią i układami przekształcania mocy został umieszczony blisko elektrycznie napędzanej osi przedniej. Z tyłu umieszczono doładowany silnik benzynowy z przekładnią i skierowano jego moc na tył.
Silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra wyposażono w technologię TwinPower Turbo, dzięki czemu dysponuje mocą 231 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik elektryczny posiada moc 131 KM i także 320 Nm momentu obrotowego. Łączna moc pojazdu wynosi więc 362 KM oraz 570 Nm. Silnik elektryczny może wspomagać jednostkę benzynową, ale także napędzać pojazd. Wtedy zasięg auta wynosi do 35 km, zaś prędkość maksymalna jest ograniczona do 120 km/h. Tylne koła samochodu napędzane są przez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów natomiast przednie przez dwustopniową przekładnie automatyczną.
Jak to wszystko zmieniło się po naszej ingerencji a no zmieniło się całkiem nieźle. Extra 40 KM i 80 Nm przy takiej konstrukcji samochodu dało wyraźnego „kopa”. Samochód stał się agresywniejszy i szybciej reaguje na prawą stopę kierowcy.
Samochód naprawdę nietuzinkowy. Modyfikowaliśmy wiele maga samochodów, których kwoty sięgały pod milion złotych, ale proszę nam wierzyć jeszcze nigdy nie było sytuacji, że podczas naszej pracy przechodzień poprosił o możliwość zrobienia sobie zdjęcia z samochodem. W tym przypadku właśnie tak było.
Nic dziwnego samochód wymyślony w 2009 wybiega bardzo daleko w przyszłość. Potwierdza to fakt, że przedprodukcyjną sprzedaż pojazdu, którą rozpoczęto w trzecim kwartale roku 2013 wysprzedano na pniu łącznie z całym nakładem BMW i8 przeznaczonym na następny rok.
Świetna robota BMW! Nieziemskie auto w dosłownym tego słowa znaczeniu!
Pozdrawiamy przy okazji Marcela, świetnego gościa i właściciela i8-mki :)
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwi8hybrydabmw #bmwi8 #chiptuning #bmw