BMW G30 520d na serwisie i modach, czyli spotkanie z panem Arturem, część druga 😉.
Efekt Chiptuning'u G30 520d:
190 KM === >>> 230 KM
400 Nm === >>> 480 Nm
+ serwis olejowy z użyciem zestawu "Trzech Króli" :).
Za pierwszym razem kiedy mieliśmy okazję się spotkać z właścicielem rzeczonego BMW, wykonaliśmy można powiedzieć pakiet startowy w postaci aktywacji kilku funkcjonalnych usług i bajerów oraz na zabezpieczeniu auta. W skład wcześniej przeprowadzonych działań, wchodziły między innymi:
- aktywacja odczytywania znaków drogowych (SLI),
- aktywacja Apple Carplay (na pełnym ekranie) dla iPhone,
- aktywacja odtwarzania wideo w czasie jazdy z każdego źródła,
- aktywacja zegarów Alpina,
- aktywacja pamięci ustawienia systemu Start-Stop,
- inne kodowania.
Poza powyższymi, zabezpieczyliśmy także auto antykradzieżowo, przy pomocy urządzenia IGLA, które świetnie współgra między innymi z autami BMW, ale także wieloma innymi markami :).
Można zatem powiedzieć, że na początku uwolniliśmy potencjał drzemiący w multimediach i uspokoiliśmy sen pana Artura zabezpieczając auto przed kradzieżą 😊.
Tym razem przyszedł czas na serwis olejowy, wykonany między obowiązkowymi przeglądami w ASO.
Zawsze polecamy skrócić interwał olejowy do 10, maksymalnie 15 tys. kilometrów, czyli wymienić olej dwukrotnie częściej niż to zaleca producent auta.
Dzięki temu silnik będzie miał znacznie lepsze warunki pracy, co przełoży się na pewno na zwiększoną bezawaryjności jednostki (oczywiście przy zachowaniu poprawnego sposobu eksploatacji 😊 ).
Wymianę oleju w autach swoich oraz naszych klientów zawsze stosujemy zestaw Trzech Króli, czyli:
- olej Penrite ENVIRO+ 5W40, jednego z najlepszych,
- płukanka Penrite ENGINE FLUSH,
- dodatek do oleju Liqui Moly CERATEC
Taki zestaw zapewnia świetną ochronę dzięki kombinacji oleju Penrite oraz dodatku Ceratec, a wcześniej pozbywając się dzięki płukance Engine Flush większej ilości pozostałości starego oleju 😊.
Przy okazji wymiany oleju przyszedł czas na jeden z ważniejszych podpunktów całej operacji, czyli Chiptuning silnika 😉.
Pan Artur przejechał 37 tys. km oswajając się z autem w 100%, po czym postanowił zrobić krok dalej (w sumie był to plan długoterminowy, bo już przy pierwszej wizycie wspominał o dalszych zamiarach :).
Jak widać za odczytywanie sterownika silnika wzięliśmy się już gdy auto było na podnośniku, aby przyśpieszyć cały proces serwisu i modyfikacji. Po odczycie niezbędnych danych, nasz tuner zajął się modyfikacją Stage 1, natomiast my wykonaliśmy wymianę oleju.
Po wymianie i opracowaniu oprogramowania, zapisaliśmy nową wersję sfotware’u do sterownika i pojechaliśmy w test 😊.
Omawiany dwulitrowy diesel to bardzo wdzięczna jednostka, która szczególnie po modyfikacji zadziwia elastycznością i wigorem.
Wiele osób skreśla na starcie silnik czterocylindrowy, jednak po odpowiednim dopracowaniu oprogramowania jest to bardzo rozsądna propozycja – połączenie oszczędności i zadowalającej w codziennym użytkowaniu dynamiki 😊.
Dziękujemy serdecznie po raz kolejny panu Arturowi za zaufanie i skorzystanie z naszych usług. Pozdrawiamy gorąco 😊.
#MobileCoders #kodowanie #chiptuning #G30 #520d #B47 #BMWkodowanie #StartStop #serwis #Penrite #EngineFlush #Ceratec #LiquiMoly #WymianaOleju #AppleCarplay #SLI #CzytanieZnakówDrogowych #VIM #Alpina