Audi Q7 50 TDI i SQ7 4.0 TDI :).
Czyli jak bardzo oznaczenie może być mylące ;).
CHIPTUNING silnika
Q7 50 TDI
Moc
286 KM -> 340 KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 700 Nm
+ Modyfikacja skrzyni biegów ZF 8HP
SQ7 4.0 TDI
Moc
435 KM -> 500 KM
Moment obrotowy
900 Nm -> 1000 Nm
+ Modyfikacja skrzyni ZF 8HP
Na pierwszy rzut oka wydawałoby się jakby oznaczenie 50 TDI miał więcej mocy i większy silnik :). Pisaliśmy o tym już wielokrotnie, nowe oznaczenia Audi, zresztą nie tylko, mogą być mylące.
W przypadku tego pierwszego mamy do czynienia z jednostką 3.0 TDI o mocy 286 KM, można powiedzieć z jedną najbardziej popularną, którą od długie czasu modyfikujemy w modelach A6 C8, A7 C8, Q8, Q7. Silniki naprawdę udane i z dość dużym potencjałem. Raczej nie sprawiają żadnych problemów swoim właścicielom.
W przypadku drugiego mamy do czynienia z prawdziwym V8 z krwi i kości, co dzisiaj jest już praktycznie niespotykane. Ekologia i wyśrubowane normy spalin zabijają bezpowrotnie marzenia wielu kierowców uświadamiając ich, że tamte czasy już nie wrócą.
Oba samochody wielkie, idealnie nadające się na długie wycieczki w komfortowych warunkach. Pneumatyczne zawieszenie oraz bogate wyposażenie sprawiają, że jazda tymi SUV'ami jest po prostu przyjemna, wygodna i bezpieczna.
Rodzinny SUV z dużą ilością miejsca.
W wersji 50 TDI samochód nie powala osiągami, ale mocy my nie brakuje. Jednak Marcin, który jest właścicielem białej sztuki i który oddawał w nasze ręce wszystkie swoje wcześniejsze samochody takie jak BMW X5, BMW F10, BMW E63, poprosił nas o delikatne wzmocnienia i chęć zredukowania LAGa, czyli opóźnień przy redukcji, nagłego wyprzedzania lub ruszania.
Znane jest to praktycznie od 2017 roku wszystkim użytkownikom samochodów z grupy VAG. Bardzo wielu jest tak mocno poirytowanych tym rozwiązaniem, że deklarują, iż nigdy w życiu nie kupią następnego VAGa lub po prostu, że gdyby wiedzieli, że tak ten samochód będzie pracował to nie kupiliby go.
Wzmocniliśmy więc Marcinowi jego 50 TDi to mocy ok 340 KM i pozbyliśmy się LAGa w sterowniku silnika i skrzyni biegów na tyle na ile jest to możliwe. Dzięki temu reakcja na pedał gazu jest znacznie lepsza, a niebezpieczne opóźnienia zredukowane maksymalnie jak tylko się dało :).
Dodatkowo wyłączyliśmy funkcję start-stop.
W drugim samochodzie, czyli SQ7, kolegi Marcina, wzmocniliśmy silnik do 500 KM, a moment do 1000 Nm.
Różnica jest dość spora patrząc na moment obrotowy :). Co prawda SQ7 jest dość ciężkie, ale zastrzyk mocy jest tutaj znaczący. Dodatkowo wystroiliśmy również parametry skrzyni biegów tak, by jej reakcja i prędkość zmiany przełożeń była zwiększona i dawała więcej frajdy oraz płynności.
Całość spowodowała, że samochód stał się jeszcze bardziej reaktywny, znacznie szybszy i bezbłędnie przewidujący zamiary kierowcy :).
Na sam koniec poza zmodyfikowaniem skrzyni biegów wyłączyliśmy oczywiście system start-stop, by nie irytował kierowcy.
Całość prac zajęła na 4h.
Bardzo dziękujemy Marcinowi za oddanie nam po raz kolejny swojego samochodu oraz za zaufanie :).
Jak zawsze praca przy Twoich autach to przyjemność :).
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #chiptuning #Audi #AudiSQ7 #Audi50TDI #AudiQ7