Skrzynia nie poszła co za pech... :-(
BMW G31 520dX na STAGE 1 w Mobile Coders.
CHIP-TUNING
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm
Zostaliśmy zaproszeni do pracy przy samochodzie Pana Przemka, który stwierdził, że czas coś przy nim pogmerać.
Ustalony zakres prac miał obejmować modyfikację oprogramowania silnika, skrzyni biegów, kodowania dodatkowych funkcji typu start/stop itp. oraz włączenie VIM.
Po krótkiej rozmowie przeszliśmy od słów do czynów i zaczęliśmy od diagnostyki samochodu.
Ten moment jest o tyle ważny, że albo kontynuujemy albo ustalamy plan działania dot. wyeliminowania ewentualnej usterki i ustalamy nowy termin spotkania.
W tej G31 od strony technicznej wszystko było w najlepszym porządku, więc celu optymalizacji czasu pracy przeskoczyliśmy z diagnostyki do odczytu oprogramowania skrzyni biegów i tu niestety niemiła niespodzianka.
Mianowicie urządzenie odczytujące i zapisujące oprogramowanie dało komunikat, że skrzynia jest uszkodzona nieumiejętnym przez nas wykonaniem modyfikacji i nie jest możliwe ponowne wgranie oprogramowania :/.
Spakowaliśmy się więc szybko, klienta nie było i uciekliśmy z miejsca zdarzenia pozostawiając właściciela z problem...
A teraz na serio, uprzedzamy czytelników o słabych nerwach czy osób, które czekają, aż nam się noga powinie, że ze skrzynią wszystko jest OK :).
Taki żarcik na dzień dobry i wyjaśnienie, że cokolwiek robimy przy Waszych samochodach objęte jest naszą gwarancją. Jeśli cokolwiek zostało by przez nas uszkodzone to bez obaw, zawsze przywrócimy to do stanu początkowego, bez względu na to jakie koszty miałoby to dla nas wygenerować.
Zdarza się tak, że przy programowaniu sterowników może się wydarzyć coś nieoczekiwanego, zdajemy sobie z tego sprawę, jednak dzięki doświadczeniu i wysokiej jakości sprzętu zmniejszamy takie ryzyko do absolutnego minimum.
Wracając do tematu, nie zrobiliśmy skrzyni ponieważ ten konkretny wariant jest nieobsługiwany przez nasze urządzenia do modyfikacji. Oczywiście pozostaje jeszcze możliwość odczytu fizycznego bezpośrednio z wtyczki od skrzyni biegów ZF 8HP, jednak czasami nie ma na to ani miejsca, ani czasu, no chyba, że samochód jest u nas w warsztacie na podnośniku :).
Oczywiście mieliśmy już kilka takich przypadków. Zdarzają się niezwykle rzadko, a producenci narzędzi tuningowych wciąż pracują nad aktualizacjami swoich narzędzi, więc i my musimy poczekać, aż będzie ten wariant skrzyni możliwy do odczytu, a wtedy nasi tunerzy bez przeszkód zmodyfikują pamięć skrzyni biegów.
Niestety taka sytuacja jest niezależna od nas i czasami tak bywa, że nie wszystko idzie zgodnie z planem. Tymczasem po uprzedzeniu właściciela o tym fakcie dostaliśmy zielone światło na dalszą realizację zlecania. Aby nie było, że klient chciałby wszystko, albo nic ;).
W tym momencie zostało nam odczytać i wysłać oprogramowanie silnika do tunerów, żeby ogarnęli temat 😉.
W BMW serii G ze sterownikami MD1/MG1 uwielbiamy robić modyfikacje oprogramowania silnika metodą BENCH, która jest jedną z bezpieczniejszych tym bardziej, że opracowaliśmy autorskie okablowanie do tej metody wraz z oryginalnymi wtyczkami (do AUDI i MERCEDESA też mamy takie rozwiązanie) i nie musimy się podpinać bezpośrednio do pinów sterownika. Taka solucja skutkuje skróceniem czasu oraz sprawnym przebiegiem procesu odczytu i zapisu oprogramowania, a przede wszystkim wyeliminowało ryzyko fizycznego uszkodzenia sterownika.
Pamiętajmy, że nasze usługi wykonujemy mobilnie, w różnych warunkach zarówno pogodowych jak i lokalizacyjnych, więc sprawność i bezpieczeństwo naszej pracy jest ważna nie tylko dla nas, ale przede wszystkim dla Was, klientów.
W czasie, gdy tunerzy pracowali nad modyfikacją my dzięki naszym kabelkom mogliśmy podłączyć oryginalna wiązkę do sterownika i wykonać kodowania dodatkowych funkcji jakie sobie zażyczył klient oraz w tym przypadku też VIM (video w trakcie jazdy).
W momencie gdy zbliżaliśmy się do końca kodowania dostaliśmy informację zwrotną od tunerów, że mamy już udostępnioną modyfikację, więc mogliśmy płynnie przejść z etapu kodowania do etapu zapisu modyfikacji w sterowniku silnika bez zbędnej zwłoki czasowej.
Po skończonej pracy odbyliśmy z właścicielem jazdę testową, podczas której sprawdziliśmy jak autko jeździ i czy działają wszystkie kodowania oraz odczytaliśmy logi z pracy silnika.
Właścicielowi dziękujemy za zaufanie, polecamy się i życzymy szerokości 😉.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmw #chiptuning #bmwG31 #bmw #chiptuning