Go HYBRID Go Mobile Coders – czyli modyfikacja nowiutkiego BMW G05 X5 xDrive 45e PHEV 2020
CHIP-TUNING
Moc
394 KM -> 500 KM
Moment obrotowy
600 Nm ->800 Nm
G05 X5 45e ma jeden z największych akumulatorów, jakie kiedykolwiek zamontowano w hybrydzie plug-in, dzięki czemu zapewnia imponujący, zdaniem producenta, zasięg w okolicach 90 KM.
Wiadomo wszystko zależy od wielu czynników.
Duży wpływ zapewne będzie na to miała też pogoda. Inaczej będzie zimą, ponieważ akumulatory nie bardzo lubią minusową temperaturę, a inaczej latem.
Z tą zimą to nie żart. Widzimy to po naszych sprzętach. Nasze laptopy w mroźne dni, gdy pracujemy na zewnątrz, bardzo szybko tracą „energię”. Można by powiedzieć, że dwukrotnie częściej je doładowujemy w drodze między klientami.
No ale wracając do prezentowanego BMW. Dokonano tutaj wiele ważnych zmian w swojej formule hybrydy plug-in między starszym modelem X5 F15 40e, a obecnym modelem G05 45e.
Pierwsza duża różnica polega na tym, że porzuciła dwulitrowe czterocylindrowe turbodoładowanie na rzecz sześciocylindrowego również z turbodoładowaniem.
Ma to swoje plusy. Niewątpliwie jednym z nich jest to, że jazda w wyładowanym elektrykiem nie musi być katorgą.
3 litrowy benzyniak świetnie sobie radzi z tak dużą bryłą i tak ciężkim samochodem.
W wersji hybrydowej, w zależności od wyposażenia mamy lekko ponad 2.5 tony bez kierowcy.
To też powoduje, że jazda na samej benzynie do oszczędnych nie należy, bo okolice 13 - 14l nie powinny nikogo dziwić.
Trzeba wozić te puste, bezużyteczne w tym momencie baterie, a to nie mała waga. To jak jeździć z bratem, szwagrem i kolegą po górniczej imprezie. Bez sensu, że ich wieziemy, ale musimy.
Wyrzucić nie możemy, to znaczy możemy, ale nie wypada :). Różnica między 40i, a 40i z elektrykiem (45e) to według konfiguratora ok. 300 km zasięgu.
Pytanie jak by się tutaj zachowała 2 litrówka. Czy ta masa spowodowałaby, że w pocie czoła finalnie silnik „wypił by więcej” czy może mniej?
Jak się tak zastanowić dłużej to jeżeli już by była jakaś różnica to chyba marginalna. Na tyle pewnie niewielka, że 2L silnik benzynowy w tej konstrukcji nie miał by racji bytu i stąd nie ma go w opcji.
No dobra, ale nie po to kupuje się elektryka czy hybrydę, by tankować paliwem ciekłym te samochody :).
Właśnie kupno elektryka, hybrydy, kiedy ma sens? No ma sens głównie w sytuacji jakiej jest nasz klient Marcin, do którego należy ten świetny naelektryzowany pocisk. Energia skumulowana w bateriach wystarczy mu na dojazd z domu do pracy.
W pracy korzystając z dobrodziejstw fotowoltaiki, którą zamontował w firmie i za połowę której pewnie zapłacił jego wspólnik hehe, ładuje sobie samochód do pełna. Tak dotankowany dojeżdża do domu, gdzie pewnie też panelami obłożony jest dach jego domu. Zatem tankowanie benzyny w przypadku naszego klienta to raczej na zasadzie czysto higienicznym – aby się nie zepsuło w baku :).
Jeżeli ktoś ma takie sprzyjające warunki i tak wyrozumiałego wspólnika z samochodem benzynowym, zakup takiego samochodu jest jak najbardziej uzasadniony :).
Jeżeli z kolei elektryka nie wystarczy na co najmniej 50% dziennej trasy taki zakup naszym zdaniem mija się z celem. No chyba, że sąsiedzi przygotowali ordery uśmiechu i legitymacje ligi ochrony przyrody, a nam bardzo zależy na takim wyróżnieniu lub jak mamy zacięcie do prac dorywczych.
Podczas tankowania energii do pełna, które przy pustej baterii może zająć do 7h, możemy w międzyczasie na stacji sprzedawać perfumy, ostrzyć noże, nożyczki, ewentualnie kręcić cukrową watę.
G05 jest bardzo praktycznym i dużym samochodem, więc wejdzie też stoisko do gotowania kukurydzy :).
A tak na serio, to autko naprawdę jest świetne jak ma się warunki sprzyjające jego poruszaniu.
W samej serii dzięki elektrykowi samochód startuje jak pocisk. Kompletnie nie czuć masy tego samochodu. Fenomenalne.
Nie mówiąc co dzieje się po modyfikacji, jazda testowa to jakieś szaleństwo.
Ma się wrażenie, że siedzi się w kartoniku z papieru zamontowanym na wyrzutni rakiet.
Pocisk, różnymi samochodami jeździliśmy po równych modyfikacjach.
To co robi te BMW G05 powoduje, że literka „M” nie kojarzy się już tak z szybkością jak „e” 😉.
Dziękujemy Marcinie za miłe spotkanie i niezapomniane wrażenia z jazdy testowej. Czekamy na wyniki z przyspieszenia, które nam obiecałeś :).
Pozdrawiamy też twojego nad wyraz wyrozumiałego wspólnika, imiennika :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwG0545e #chiptuninghybrydybmw #modyfikacjabmwhybryda45e #bmwpluginhybrid #hybrid #bmw #bmwX5 #bmwG05