M2 czy coś „ala M2”? Modyfikacja BMW M240i F23, czyli naprawdę szybkie i fajne wozidełko :).
- CHIP-TUNING silnika
Moc
340 KM => 400 KM
Moment obrotowy
500 Nm => 580 Nm
- CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF Stage1
- aktywacja Apple CarPlay + Screen Mirroring podczas jazdy + VIM (filmy podczas jazdy)
- kodowania indywidualne
Przy okazji prezentowanego samochodu, z racji na jego „nietypowość” pomyśleliśmy, że warto „rzucić kawałkiem" historii.
BMW serii 2 pojawiło się w 2014 r. i otrzymało kod fabryczny F22. Jest to pierwszy w historii marki model o takiej nazwie, którą powołano do życia w ramach uporządkowania gamy modeli (liczbowej).
Dla przypomnienia nieparzyste są przydzielone hatchbackom, sedanom i kombi, natomiast liczby parzyste od 2014 roku oznaczają bazujące na nich Coupe i kabriolety.
W ich myśl seria 2 to nic innego, jak seria 1 drugiej generacji z przemodelowanym przodem, zastępując w tym sposób modele Seria 1 Coupe/Cabrio produkowane w latach 2007 - 2013.
Nazwy nie należy mylić z podobną, stosowaną dla zupełnie innego modelu BMW serii 02 z lat, w których my osobiście nie pamiętamy :).
Kabriolet, z którym mieliśmy przyjemność pracować, o kodzie fabrycznym F23, posiada miękki dach, którego składanie zajmuje 20 sekund, a proces ten może odbywać się do prędkości 50 km/h.
Z racji słabych warunków pogodowych nie było nam dane wykonać jazdy testowej z wiatrem w włosach.
Jak na złość w tym dniu padał deszcz, gdzie dzień wcześniej i dzień po słońce grzało pełną parą. Wrrr..
Można śmiało powiedzieć, że po modyfikacji M240i „zjada” seryjną M2 F87, A biorąc pod uwagę, że można tu również wykonać modyfikację skrzyni biegów, ponieważ na pokładzie mamy skrzynkę ZF 8HP50, również bez problemu poradzi sobie z zmodyfikowaną M2.
Po bezpiecznym Stage 1 parametry w przypadku M240i i M2, mimo innych silników, są niemalże identyczne.
Wiadomo, że żadna „ala M” nie będzie nigdy „M”, ale też ma to swoje plusy choćby w kosztach zakupu i serwisowania.
Jeżeli podczas kryzysu wieku średniego zamarzy wam się sportowe M2, przemyślcie zakup F23.
Dzięki temu, że to sportowe Cabrio, zakup takiego samochodu da więcej frajdy.
Nie wiemy jak Wy, ale my już zaczęliśmy odkładać na takie, po tym jak sami doświadczyliśmy co ten samochód robi na drodze po modyfikacji :).
Piorunujące wrażenia z jazdy testowej, naprawdę. Świetnie wyważone, szybkie, agresywne, a do tego piękne i z otwieranym dachem.
Czego chcieć więcej? :).
Co do samej modyfikacji jak widać odbyła się ona w miejscu wyznaczonym przez naszego klienta.
Było nieco ciasno, ale daliśmy radę, bo M240i to małe zgrabne autko, a my nie mamy wygórowanych oczekiwań co do miejsca modyfikacji, ze względu na to, że posiadamy mobilny sprzęt i jesteśmy tak naprawdę samowystarczalni.
Fajnie jak jest dostęp do prądu, kawa i ciastka, ale nie jest to też koniecznie ;). Choć tutaj super, że udało się go uzyskać.
W innym przypadku musielibyśmy tak sprytnie pomanewrować samochodami, by zasilić „malucha” z naszego pojazdu na czas jego programowania.
Programowanie było niezbędne, aby uruchomić CarPlay na pełnym ekranie oraz wskazane przed modyfikacją silnika i skrzyni biegów.
Najlepiej jak program jest robiony na jak najnowszej wersji pozbawionej mikro błędów. Tyczy się to szczególnie serii Fxx.
Co myślicie o takiej zabawce? Na przykład pomarańczowe z brązowym dachem lub antracytowym, bo takie dwa kolory są tutaj opcjonalnie. Standardowo „dają” black :).
Trzymajcie się :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwM240i #bmwcarplayandroidauto #bmwscreenmirroringvimfilmy #modyfikacjachiptuningskrzynibiegowautomatycznejzfbmw #bmwaktualizacjapojazdusterownikow