BMW F97 X3M Competition S58, czyli jeden z najszybszych SUVów średniej wielkości z najmocniejszym 6 cylindrowym silnikiem benzynowym jaki kiedykolwiek zbudowało BMW, na modyfikacji silnika Stage 1 w Mobile Coders :).

Uff, ale długi wstęp, napisany jednym tchem... ;)

CHIPTUNING Stage 1
Moc
510 KM -> 580 KM
Moment obrotowy
600 Nm -> 720 Nm

S58, gdy słyszymy kod tego silnika to na naszych twarzach pojawia się uśmiech. Jego kod to S58B30T0, silniki te obecnie występują tylko w 4 modelach, a są nimi BMW X3M Competition F97 (taki jak ten w poście), F98 X4M, G80 M3, G82 M4 :).

Silnik zastosowano pierwszy raz właśnie w X3M, w ogóle wersja X3 w odmianie M pojawiła dopiero w 2019 roku, wcześniej w historii marki X3 w odmianie M nie występował.

Było oczywiście M40i w wersji X3 oraz X4, ale to naturalnie nie prawdziwe M, a jedynie namiastka tego co oferuje F97/98 z silnikiem S58 :).

W sumie konstrukcyjnie silnik nie różni się niczym od odmiany B58, jednak diabeł tkwi w wytrzymałości komponentów, z których jest zbudowany oraz ich wydajności :).
Tam gdzie podstawowa wersja zbliża się do kresu swoich możliwości, S dopiero rozwija skrzydła.

Trzeba przyznać, że Bawarczycy odwalili kawał dobrej roboty.

Krzysztof, który jest właścicielem prezentowanej X3M zaprosił nas po raz drugi do siebie. Rok wcześniej posiadał M2 i modyfikował je również u nas :).

Zadowolony z osiągów i "hałasu" jaki robiła, z czego nie do końca zadowolona była jego zona ;), poprosił nas o modyfikację jego nowiutkiego nabytku, czyli BMW X3M Competition o oznaczenia F97 :).

Samochód na pierwszy rzut oka, dla kogoś kto nie za bardzo opatrzony jest z modelami BMW, może wydawać się zwykłym X3. Jednak jest wiele szczegółów, które zdradzają nam, że mamy do czynienia z czymś, jakby to ująć "z pazurem" :).

21 calowe koła, charakterystyczne fotele M, nietypowa gałka zmiany biegów i przyciski M1 oraz M2 przy kierownicy nie pozostają złudzeń, że mamy do czynienia z prawdziwym M z krwi i kości, który tylko czeka na wydanie mu polecenia przez kierowcę :).

Po naszym Stage 1 samochód, pomimo swojej olbrzymiej mocy fabrycznej, dostaje niesamowitego kopa.
Zerwanie przyczepności na suchym podłożu podczas mocnego przyspieszania i włączonego napędu X-Drive nie jest problemem. Wzrost momentu o ponad 120 Nm i mocy o ok. 70 KM to coś czego nie da się nie poczuć.

Krzysztof po kilkuset metrach nie mógł poznać swojego auta.

Po kilkunastu tysiącach kilometrów zdążył się on już przyzwyczaić do seryjne mocy 510 KM. Zastrzyk ekstra mocy i momentu obrotowego sprawił, że samochód stał się po prostu inny, lepszy, szybszy :).

Wskazówka obrotomierza wędruje do końca skali tak szybko, że nie mogłaby być analogowa ;). Całe szczęście, że F97 wchodzi tylko z zegarami FULL Digital ;).

Genialny samochód, bardzo szybki i dający olbrzymią frajdę z jazdy. Gratulujemy Krzysztofowi po raz kolejny pięknego M :).

Dziękujemy za zaufanie i oddanie go w nasze ręce :).

Pozdrawiamy serdecznie.
#MobileCoders #bmw #bmwkodowanie #chiptuning #s58 #bmwX3M #X3M #X3Mcompetition #Mpower
Przeczytaj na