Świadomy klient to szczęśliwy klient – serwis nowego BMW X5 G05 30d oraz kodowania zaawansowanych funkcji ADV + ADP + ARS + ARP
Olej ma bardzo istotne znaczenie w każdym silniku. Odpowiada przede wszystkim za właściwe smarowanie jego elementów, a tym samym zmniejszając tarcie i opory wewnętrzne w jednostce.
Fajnie jak by te smarowanie nie było okraszone opiłkami metalu, których w nowych samochodach jest dosyć sporo.
Wielokrotnie pokazujemy wymiany olejów w samochodach nowych na tzw. dotarciu.
Zmieniamy olej wraz z oryginalnym filtrem oraz płuczemy cały układ.
Stosujemy do tego zestaw „3 Króli poprawnej eksploatacji”
(https://sklep.bmwkodowanie.pl/pl/p/Zestaw-Trzech-Kroli-filtr-oleju-BMW-OE-wg.-VIN/45).
Pokazujemy też zawsze filtr oleju, który „błyszczy” za sprawą opiłków. Nie wyobrażamy sobie by czekać z pierwszą wymianą te ~30.000 km. Naprawdę serce pęka, a silnik ma z każdym kilometrem coraz ciężej.
Tutaj zapewne pojawi się ktoś kto pomyśli, co my tam wiemy. Producent wie lepiej.
No dokładnie wie lepiej. Ale dla niego „lepiej” odnosi się tylko do jego interesu, a nie do klienta.
Samochód ma wytrzymać okres gwarancyjny i tyle.
Jak by była możliwość producenci montowali by systemy autodestrukcji automatycznie uruchamiane minutę, tfu sekundę po zakończeniu gwarancji :). Z otwartymi rękoma czekali by na klienta, który znów zostawi u nich dorobek kilku lat ciężkiej pracy.
Producenci prześcigają się w podawaniu jak najdłuższych terminów wymiany oleju. Niektóre sięgają już 45k km. Szaleństwo.
Praktyka pokazuje, że takie zabiegi powodują, że silnik dużo traci na żywotności i szybciej sprawia poważne problemy eksploatacyjne. Co więcej, niektórzy producenci sami sobie strzelali w kolano, najpierw wydłużali interwały olejowe, a następnie przekonywali się, że do uszkodzeń silników dochodzi ze względu właśnie na czas między zmianami. Następnie skracali go, bo wiedzieli, że lekko "przegięli" :)
Dlatego ważne jest by zadbać o samochód od samego początku, nawet jeśli mamy zamiar rozstać się z nim po zakończeniu leasingu trwającym 2-3 lata. Dlaczego?
A no dlatego, że to zdrowa praktyka, która powinna wszystkim kierowcom „wejść w krew” bo wcale nie jest droga.
A kto wie czy kiedyś nie będziemy zmuszeni zakupić samochodu z „2 ręki”.
Fajnie wtedy kupić auto zadbane z potencjałem na długą i bezproblemową eksploatacje prawda?
Jak to mówią tak wiele za tak niewiele :).
Zatem nasi drodzy Czytelnicy, zmieniajmy olej.
W prezentowanej realizacji zmiana oleju była wykonywana w samochodzie pana Tomasza.
Samochód niespełna 3.000 kilometrów przebiegu.
Zatem wszystko zgodnie z planem poprawnej eksploatacji.
Nasz klient nie otrzymał z tego tytułu od nas żadnej naklejki w stylu „dzielny pacjent”, czy też „świadomy klient ”, ale za to korzystając z okazji wymiany zakodował kilka fajnych i ciekawych funkcji w swoim samochodzie.
Poza standardowymi kodowaniami jakie robimy najczęściej, na uwagę zasługują tutaj kodowania poniższych opcji.
• ADV Assisted Driving View czyli świetna funkcja, która pozwala na wyświetlenie pojazdów jadących przed nami i obok nas, w Live Cockpit. Dodatkowo system asystuje zmianę pasa ruchu. Co ciekawe możemy to uruchomić również w wszystkich samochodach serii Gxx od 2016 roku z "okrągłymi licznikami" :).
Szczegóły w linku:
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/2869173970074587
Mając już aktywne ADV warto również wzbogacić system o dodatkowe 3 funkcje wspierające:
• ADP – Automatyczne dostosowywanie prędkości do ograniczeń.
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez AUTOMATYCZNE dostosowanie prędkości samochodu w oparciu o znaki drogowe. Kierowca może dostosować system indywidualnie pod siebie i ustawić czy prędkości odczytanie z znaków mają być dostosowane dokładnie do tych wskazanych przez znaki czy mają być większe lub mniejsze. Tolerancja +- 30kmh w stosunku do znaku.
• ARS – Automatyczne reagowanie na sygnalizację świetlną.
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez AUTOMATYCZNE zwalnianie i zatrzymanie pojazdu w przypadku wykrycia czerwonego światła. System też umożliwia ruszenie po wykryciu zmiany światła na zielone.
• ARP – Automatyczne reagowanie na pierwszeństwo przejazdu
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu poprzez automatyczne informowanie kierowcy dźwiękiem oraz sygnalizacją na zegarach / Head-Up w przypadku zbliżania się do skrzyżowania z nakazem stopu lub ustąpienia pierwszeństwa. System za pomocą kamer, nawigacji sprawdza czy ma pierwszeństwo przejazdu lub nakaz stopu, oraz sprawdza otoczenie na skrzyżowaniu.
Niebawem spotkamy się z naszym klientem na modyfikacji silnika. Jak tylko będzie to możliwe, gdyż samochód jest z końcówki 2020 roku i niestety, ale sterownik silnika „nie pozwala” na tego typu zabawę :). Pozdrawiamy :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #penriteenviro5w40 #wymianaolejubmw #bmwadv #ADVADPARSARP #AssistedDrivingView #bmwteslamode