Nocne kodowanie i Chiptuning w BMW G05 X5, F30 320d oraz G31 520d 😊.
Charakterystyka aut przed i po modyfikacjach wyglądała następująco dla:
BMW G05 X5 30d:
265 KM === >>> 310 KM
620 Nm === >>> 720 Nm
BMW F30 320d:
184 KM === >>> 220 KM
380 Nm === >>> 440 Nm
G31 520d:
190 KM === >>> 230 KM
400 Nm === >>> 480 Nm
Ostatnio dni są dość krótkie, a my często pracujemy do wieczora, dlatego też aura nie zawsze sprzyja dokumentacji naszych działań. Nie zawsze oświetlenie pozwala na wykonanie ładnych zdjęć, dlatego żeby do galerii uzbierać materiału, to publikujemy dzisiaj kumulację z 3 nocnych modyfikacji w autach BMW 😉.
Pierwsza z nich obejmuje X5 pana Łukasza. Auto posiadało najnowsze oprogramowanie i z tego względu było możliwe uruchomienie funkcji Assisted Driving View (ADV), czyli wyświetlania naszego pojazdu oraz otoczenia na wyświetlaczu kierowcy wzbogacone o następujące funkcje, oficjalnie niedostępne w Polsce, czyli:
· ADP – Automatyczne dostosowywanie prędkości do ograniczeń
· ARS – Automatyczne reagowanie na sygnalizację świetlną
· ARP – Automatyczne reagowanie na pierwszeństwo przejazdu
Szereg powyższych kodowań sprawia, że po włączeniu aktywnego tempomatu w trybie ADV auto jest niemal autonomiczne i wyręcza w dużym stopniu kierowcę. Systemy działają bardzo dobrze, ale zawsze należy zachować czujność ;)
Wykonaliśmy tutaj też modyfikację zwiększenia mocy, co w dobrze znanym już od lat 3-litrowym silniku diesel'a udaje się bardzo dobrze. Auto po krótkiej przejażdżce wydało się klientowi bardziej żwawe, a ostateczną aprobatę otrzymało później po przekroczeniu dawnej granicy prędkości maksymalnej na jednej z niemieckich autostrad (zdjęcie) ;)
Kolejne auto to BMW F30 320d pana Krzysztofa, w niecodziennej konfiguracji, bo ze skrzynią manualną. Rzadko się tak zdarza, ale trzeba przyznać, że manual w wydaniu BMW zawsze świetnie się spisywał. W tym aucie wykonaliśmy szereg działań oprócz samego Chiptuningu, czyli:
- aktualizacja wszystkich sterowników pojazdu,
- kodowania, takie jak między innymi domyślnie wyłączony system Start/Stop, aktywacja świateł przeciwmgłowych jako powitalnych, czy wyłączenie dźwięku niezapiętych pasów.
Na bazie najnowszego oprogramowania sterownika silnika wykonaliśmy modyfikację. Auto stało się bardziej elastyczne na każdym biegu, na czym klientowi zależało, a moc jest rozwijana równomiernie 😊.
Na koniec zostało nam jeszcze auto należące również do pana Krzysztofa, ale innego pana Krzysztofa 😊. Z jego G31 520d działaliśmy już wcześniej, aktywując Apple Carplay. Teraz, po upłynięciu dostatecznej ilości wody w Wiśle/Warcie/Odrze spotkaliśmy się aby podnieść moc.
Zapadła decyzja także o jednoczesnej modyfikacji skrzyni biegów, jednak tutaj wystąpił problem w postaci braku oryginalnego oprogramowania oryginalnego na serwerze. W tym przypadku odczyt fizyczny prosto ze sterownika jest niemożliwy, przez co nie mamy bazy do modyfikacji i pozostaje nam na razie czekać :/.
Zwiększyliśmy zatem moc i moment obrotowy do około 230 KM oraz 480 Nm, co stało się bardzo odczuwalne od pierwszej jazdy próbnej 😉. Sam pan Krzysztof określił zmianę jako diametralną 😉
Dziękujemy serdecznie wszystkim trzem panom za skorzystanie z naszych wieczorowych usług 😉.
#BMWkodowanie #MobileCoders #NightCoders #ChipTuning #kodowanie #aktualizacja #520d #G31 #G05 #X5 #30d #N47 #B47 #B57 #F30 #320d #ADV #AdvencedDrivingView #tuning #coding #BMW