Latynoski tyłek, czyli modyfikacja BMW X4 G02 20d 190 KM ;)

CHIP-TUNING
Moc
190 KM – 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm

- aktywacja asystenta zmiany pasa ruchu (samochód sam skręca z pasa na pas podczas jazdy).

- zapamiętanie ostatniej pozycji systemu Start Stop.

Z panem Maciejem, naszym klientem, spotkaliśmy się na jego posesji, aby wykonać modyfikację w nowym nabytku jakim jest prezentowany na zdjęciach samochód marki BMW.

Popularny SUV X4 G02 jest bliźniaczym wariantem wersji X3 G01. W zasadzie te samochody różni jedynie „kuper” i trochę wizualnych detali z przodu.

Zdecydowana większość klientów woli wariant „Tereska” czyli z tyłu płaska deska. Widać to po ilości X3 vs X4 na polskich drogach.

Zaokrąglony latynoski tył X4 nie wszystkim przypadł do gustu i jest dosyć kontrowersyjny.

Nam osobiście się podoba mimo, że „zalatuje” inną niemiecką marką na "m". Tak o Mercedesa chodzi :).

Jak widać na załączonych zdjęciach samochód nowy z rocznika 2020, ale jeszcze na pograniczu nowego zabezpieczenia. Dzięki temu modyfikacja mogła zostać spokojnie wykonana.

Tutaj wtrącimy tylko, że od drugiej połowy roku 2020 samochody marki BMW i nie tylko tej marki, bo tyczy się to też innych, stosujących sterownik silnika BOSCH są „potraktowane” przez producenta nowym zabezpieczeniem.

Co za tym idzie ich modyfikacja chwilowo nie jest możliwa. Ale wszystko to kwestia czasu, bo prace nad przygotowaniem bezpiecznego protokołu odczytu / zapisu są IN PROGRESS :).

W przypadku tego auta dostęp do sterownika klasycznie metodą BENCH.
Jest to bardzo bezpieczny i bezinwazyjny sposób. Wpinamy się w gniazdka bezpośrednio w sterownik silnika. W ten sposób pobieramy oprogramowanie sterujące celem jego modyfikacji.

Dzięki takiej formie połączenia proces odczytu i zapisu zamyka się w 2-3 minutach.

Podczas modyfikacji „podrzuciliśmy” panu Maciejowi kilka „tips-ów” prawidłowej eksploatacji samochodu, tak aby cieszył się on nim jak najdłużej i aby nigdy go nie zawiódł.

Oczywiście nie ma tutaj reguły. Jak ma się zepsuć to się zepsuje mimo wszystko. Z doświadczenia wiemy natomiast, że odpowiednio dbając o samochód możemy w bardzo dużym stopniu zminimalizować ewentualne, przyszłe awarie.

Efektem naszej rozmowy była decyzja o wymianie oleju z użyciem zestawu 3 Króli (https://sklep.bmwkodowanie.pl/pl/p/Zestaw-Trzech-Kroli-filtr-oleju-BMW-OE-wg.-VIN/45).

Samochód legitymował się przebiegiem w okolicach 3 tys. km więc to idealna pora na pierwszą zmianę oleju.

Na wymianę umówiliśmy się kilka dni później w jednym z naszych zaprzyjaźnionych serwisów :).

Zachęcamy gorąco wszystkich do pierwszej wymiany oleju nowych samochodów niezwłocznie po ok 3 tyś. Niekoniecznie u nas i bez znaczenia czy macie zamiar modyfikować samochody czy też nie.

Na naszych filmach wielokrotnie pokazywaliśmy, ile opiłków „biega beztrosko” w układzie smarowania nowego docieranego samochodu.

Dziękujemy Panie Macieju za miłe spotkanie. Pozdrawiamy serdecznie :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwG01G02X3X420dB47 #penriteenviro5w40 #wymianaolejubmw
Przeczytaj na