Upgrade 550i do M5 – Modyfikacja BMW M550i :)
CHIP-TUNING silnika
Moc
462 KM -> 550 KM
Moment obrotowy
650 Nm -> 780Nm
CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF 8HP Stage 1
M550i czyli w pełni rozwinięty model M Performance. Wiele osób myli go z rasową M5. Nie ma się co dziwić, oba praktycznie takie same piękne, szybkie z potężnymi silnikami 4,4 litra V8, które są niemalże identyczne.
Dzielą je zaledwie milimetry skoku tłoka, współczynniki kompresji, wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa itp. Są to jednak detale, których nie sposób zauważyć czy też usłyszeć.
Oczywiście różnić jest więcej, ale są to różnice „ukryte” jak np. charakterystyczną tylko dla M5 jest tylny mechanizm różnicowy M Active czy inne kompozyty użyte do produkcji ;).
Jeżeli mówimy o M550i lub M5 to głównie w głowach mamy jedno - MOC.
A tutaj naprawdę jest dobrze, a nawet bardzo dobrze.
Buda G30, którą napędzają z powodzeniem 150 konny diesel czy też 184 konna benzyna, w przypadku gdy wpakujemy w nią V8 sprawia, że mamy do czynienia z pociskiem na kołach. Dosłownie i w przenośni.
Seryjna moc M550i daje już naprawdę sporo frajdy i w zasadzie mogła by zostać nieruszona.
Nasz klient Mateusz przymierzał się też do wersji M5.
Ze względu jednak na komfort jaki daje M550i postanowił zakupić „cywilną Mkę”, a różnicę mocy postanowił zminimalizować poprzez strojenie sterownika silnika i skrzyni biegów.
Otrzymał w ten sposób idealne połączenie mocy, dynamiki i niesamowitego komfortu na którym bardzo mu zależało.
Prezentowany samochód pochodzi z USA. To tez było poniekąd motywacją do kupienia tego autka. Przebieg niespełna 1 tyś km, delikatne zarysowanie drzwi i świetna cena.
To wszystko sprawiło, ze Mateusz porzucił odwiedzanie salonów celem zakupu M5. Ściągnął sobie tą "perełkę" i zaprosił nas do siebie.
W związku z tym, że samochód z USA, oprogramowanie w sterowniku silnika, jak to w USA bywa, było bardzo nietypowe.
Nieco dłużej musieliśmy czekać w tym przypadku na poprawne jego wystrojenie.
Nie było tez mowy by nie odbyć jazdy testowej i zerknięcie w logi, gdyż w oprogramowaniu brakowało niektórych "części” ;).
Całość strojenia zakończyła się po ok 2,5h jazdą testową, która mimo bardzo złych warunków pogodowych i letnich opon, uwydatniła to czego brakowało ;).
Tutaj wystarczył dosłownie kawałek prostej w miarę suchej nawierzchni by wskazówka prędkościomierza wskazała 100 – 150.
A propos wskazówek.
Przeskalowaliśmy zegary do 330km/h i zdjęliśmy nieszczęsny ogranicznik prędkości, który fabrycznie ustawiony był na 250km/h i już na seryjnej mocy był bardzo szybko osiągany.
Oczywiście strasznie to denerwowało Mateusza. Czuł się on niespełniony na autostradzie i stresował Passatem w tylnym lusterku, któremu nie mógł uciec mimo 2 razy większego silnika :).
Trochę żałujemy, że pogoda była jaka była i opony letnie. Jednak mamy obiecane, że gdy na wiosnę przyjedzie do nas na wymianę oleju to sobie przegonimy "kocura" na A4 :).
Do zobaczenia Mateuszu niebawem i dzięki za miłe spotkanie :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwG30M550i #modyfikacjaskrzynibiegowBMWZF #chiptuningskrzynibiegowZF