Dwa SUV'y ze sportowym charakterem i tylko jeden cel :). Więcej mocy.

BMW X4 G02 30i 252 KM i Porsche Macan 2.0 TFSI 252 KM.

Zakres prac:
BMW X4
*Chiptuning silnika Stage 1
Moc
252 Km -> 300 KM
Moment obrotowy
350 Nm -> 450 Nm

*Chiptuning skrzyni biegów ZF 8HP
*kodowanie dodatkowych funkcji

Porsche Macan
*Chiptuning silnika Stage 1
Moc
252 KM -> 300 KM
370 Nm -> 440 Nm

*Modyfikacja skrzyni biegów PDK
*Aktualizacja danych nawigacyjnych 2021

Łukasz zaprosił nas do siebie na modyfikacje dwóch pojazdów, bardzo podobnych i całkowicie się od siebie różniących.

Z BMW pracujemy bardzo często i znamy to auto na wylot. Wiemy jak się prowadzi, wiemy czego możemy się po nim spodziewać :). Dla nas jest przewidywalne.

Inaczej sprawa ma się z Porsche Macan. Co prawda modele te modyfikowaliśmy wielokrotnie, ale nigdy nie mieliśmy okazji naprawdę nimi pojeździć :). Dzięki uprzejmości Łukasza, nie tylko mogliśmy przy nim po raz kolejny pracować, ale również przejechać kilka kilometrów, by poczuć różnicę w tym co otrzymujemy od Porsche.

Nasze wrażenie było bardzo pozytywne i musimy przyznać, że ten sportowy SUV prowadzi nad wyraz dobrze. Jadąc po zakrętach niemal zapominamy, że mamy do czynienia z wysokim autem.
Porsche połyka zakręty, no czuć, że jest do tego stworzone.

Komfort w środku też niczego sobie, choć wnętrze jest już ciut przestarzałe porównując je z BMW. Jednak rozumiemy, że jest to klasyczny środek Porsche i ergonomia jest tutaj na wysokim poziomie :).

Po modyfikacji, w obu autach, uzyskujemy podobne parametry. Okolice 300 KM i 450 Nm sprawiają, że samochody poruszają się śmiało do przodu, dając spory zapas do wyprzedzania czy szybkiego startu spod świateł.
To nie takie oczywiste, samochody netto ważą w okolicy 1800 kg, Porsche waż ciut mniej od BMW, więc jest co rozpędzać.

W BMW i Porsche, oprócz samej mocy silnika poprawiliśmy również pracę skrzyni biegów.
Tak tak, o ile w BMW skrzynia działa całkiem nieźle na serii, o tyle w Porsche PDK jest leniwe, ospałe, czy jakkolwiek to nazwiemy.

Łukasz zdecydował się na modyfikację automatów w obu autach. Po zmianach wprowadzonych w przekładni ZF 8HP należącej do BMW praca skrzyni znacznie przyspiesza i poprawia się ogólna reaktywność na pozycję nogi kierowcy na pedale przyspieszenia :). W skrócie, otrzymuje to czego oczekujemy :).

W Porsche podobnie, z tym że pozbywamy się w znacznym stopniu, do możliwego minimum, laga i ospałości skrzyni.
Po jeździe testowej od razu można było uznać, że samochód odżył i pod względem mocy, ale także po kątem reaktywności na polecenia prawej stopy kierowcy.

Reakcja na gaz, redukcja biegu, czy wrzucenie go wyżej, zajmuje mniej czasu i odbywa się niemalże natychmiastowo :).

Świetne wrażenia.

Dodatkowo w Porsche zaktualizowaliśmy dane nawigacyjne na 2021 rok, a w BMW zakodowaliśmy takie rzeczy jak pamięć start-stop.

Bardzo dziękujemy Łukaszowi za skorzystanie z naszych usług i za zaufanie :).

Życzmy radości z jazdy "nowymi" autami :).

Pozdrawiamy

#MobileCoders #bmwkodowanie #porsche #bmwx4 #macan #bmwg02 #bmw #chiptuning #chiptuningZF #chiptuningporsche #pdk #porschePDK #chiptuningPDK
Przeczytaj na