Rodzinna modyfikacja 2 śnieżynek - BMW F30 i F34 obie z silnikiem 318d :).
*CHIP-TUNING silnika
Moc
150 KM -> 190 KM
Moment obrotowy
320 Nm -> 400 Nm
*CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF8HP Stage 1
*KODOWANIA
Pan Tomasz wraz z braćmi prowadzi firmę i wie, że często rozsądkiem należy się kierować.
No ale że emocje też są ważne stąd wybór BMW.
Motor rozsądny to właśnie 18d o pojemności 2L z mocą 150 KM, który ochoczo przyjmuje wartości pełnej 20d.
Takie rozwiązanie, patrząc na zakup 2 samochodów jest bardzo mądre. Stąd też spotkanie z naszymi klientami.
Bracia postanowili dodać jeszcze coś więcej. A mianowicie wraz z modyfikacją silnika „podrasować” nieco skrzynię biegów.
Mimo, że modyfikację skrzyni biegów robimy bardzo często i wielokrotnie opisujemy ten zabieg, bardzo często klienci dopytują co daje taka modyfikacja. W związku z tym raz jeszcze w bardzo dużym skrócie opiszemy na czym polega ten zabieg.
Taka zmiana pracy skrzyni biegów polega na modyfikacji sposobu zarządzania jej parametrami, tzn. zmiany i obciążenia przełączania biegów, czasu zmiany tychże biegów, przesuwania ogranicznika momentu obrotowego oraz ciśnień. Sprawia to, że skrzynia biegów przerzuca biegi sprawniej i płynniej. Eliminuje efekt utrzymywania bardzo niskich obrotów, który spowalnia reakcję samochodu na polecenia prawej stopy kierowcy oraz znacznie redukuje „ospałość” pojazdu.
Gdyby chcieć w skrócie opisać jakie są korzyści modyfikacji skrzyni biegów, to można by powiedzieć, że tryb COMFORT po modyfikacji, staje się trybem SPORT, ale co ważne, z zachowaniem obrotów jak na trybie COMFORT.
Wielu klientów narzeka na to, że tryb SPORT utrzymuje za wysokie obroty, a skrzynia szarpie, ale sama jej reakcja jest bardzo dobra.
Za to tryb COMFORT utrzymuje dobre obroty, ale skrzynia jest „ospała”. Po zmianach skrzynia działa szybciej, płynniej i bez efektu utrzymywania wysokich obrotów silnika. Idealne połączenie.
Po zastosowaniu zmian mamy połączenie dynamiki trybu SPORT, a utrzymania obrotów na trybie COMFORT.
Sam tryb SPORT również zostaje jeszcze bardziej spotęgowany z zachowaniem utrzymania wysokich obrotów jak na serii.
Klienci, którzy często sięgali po tryb SPORT, po naszej modyfikacji skrzyni biegów nie używają już go :).
Zaaplikowane zmiany w samochodach pana Tomasza i jego brata finalnie dały efekt lepszy niż seryjna wersja BMW 320d.
Nie tylko za sprawą wspomnianej modyfikacji skrzyni biegów jako dodatkowej czynności, ale głównie dlatego, że seryjne oprogramowanie jest przygotowywane w oparciu o ekologię.
Ma oczywiście taką samą moc, ale dostępną w dużo mniejszym zakresie niż oprogramowanie przez nas zmodyfikowane.
Dlatego warto przemyśleć zakup słabszej wersji silnikowej i poddać ją modyfikacji, czerpiąc z tego nie tylko profity pieniężne, ale również większą radość z jazdy :).
Dziękujemy Panie Tomaszu za miłe spotkanie. Pozdrowienia dla braci :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwf30f34318db47 #modyfikacjaskrzynibiegowBMWZF #chiptuningskrzynibiegowZF